W filmie przedstawiono historię życia i twórczości Marka Bilińskiego, pioniera polskiej muzyki elektronicznej. Artysta ukończył Akademię Muzyczną w Poznaniu i mimo angażu w tamtejszej orkiestrze symfonicznej zamienił życie filharmonika na niepewny los rockmana. Zafascynowany w latach 70. instrumentami elektronicznymi, które dopiero co wkroczyły do muzyki rozrywkowej, postanowił poświęcić się poszukiwaniu nowych brzmień. Początkowo występował w zespołach rockowych (Heam, Bank) i akompaniował gwiazdom estrady (m.in. Halinie Frąckowiak). W latach 80. rozpoczął karierę solową, stając się błyskawicznie główną postacią nowej sceny. Jego debiutancki album "Ogród króla świtu" zyskał wielką popularność, a instrumentalny utwór "Ucieczka z tropiku" stał się wielkim przebojem, pamiętanym do dziś.
Film dokumentalny opowiadający historię kariery Stanisława Syrewicza, wybitnego kompozytora muzyki filmowej, którego twórczość niestety jest mało znana w Polsce. Skomponował m.in. nieśmiertelny przebój "Śpiewać każdy może". Stan wojenny zastaje go w Paryżu. Na Zachodzie współpracuje m.in. z Joe Cockerem, Marianne Faithfull, aktorką Diane Keaton i zespołem The Rolling Stones. Jednocześnie komponuje muzykę do ponad stu filmów we Francji, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. W 1994 r. Edyta Górniak zajmuje z jego piosenką "To nie ja!" drugie miejsce na festiwalu Eurowizji. Rok wcześniej Syrewicz otrzymuje prestiżową Ace Award. Na premierach filmów z jego muzyką goszczą książę Karol, księżna Diana i królowa Elżbieta II. Równoległym bohaterem obrazu jest muzyka Syrewicza, która wybrzmiewa przez cały film. Jest to też historia o niełatwych czasach, w których przyszło tworzyć bohaterowi tego dokumentu.
Film dokumentalny o wybitnym polskim kompozytorze Andrzeju Korzyńskim. Liczący 75 lat Korzyński odniósł sukces zarówno w muzyce rozrywkowej, eksperymentalnej jak i filmowej. Mimo swego bogatego dorobku pozostaje w Polsce mało znany. Klamrą spinającą film jest kultowy status polskiego kompozytora w Anglii ukazany poprzez poświęcone mu koncerty i wydawnictwa.
Dokument o Tomaszu Tłuczkiewiczu, długoletnim dyrektorze festiwalu Jazz Jamboree i prezesie Polskiego Stowarzyszenia Jazzowego. Jego postać jest cały czas obecna, ale niekoniecznie ma przez cały czas koncentrować na sobie uwagę. Tak jak krajobrazy przepływa przez film. Jest to podróż przez miejsca oraz z życia wzięte anegdoty opowiadane przez bohatera oraz spotykanych przez niego ludzi. Ważną składową filmu jest wykorzystanie jak największej liczby materiałów dokumentalnych, w tym zdjęć, prac graficznych i fragmentów filmów, kronik filmowych czy amatorskich zapisów.
Połączyły ich wspólny rocznik (1933), studia, talent, studia i przyjaźń. Rozdzielił na 33 lata ocean, ale tytułowa przyjaźń została. Graficy Rosław Szaybo i Stanisław Zagórski – bo o nich jest ta historia – w dwugłosie, dwóch równolegle prowadzonych narracjach, opowiadają o początkach ich przyjaźni, wspólnych, niezwykle inspirujących studiach na warszawskiej ASP w klasie Henryka Tomaszewskiego, narodzinach bikiniarstwa, początkach kariery i kulturotwórczym fermencie, jaki miał miejsce w Warszawie lat 60. Opowieści przeplatane są fragmentami filmów, zdjęciami archiwalnymi, aktualnymi ujęciami miejsc, które niegdyś były kluczowe dla ówczesnej klasy kreatywnej – ulicy Foksal, kawiarni PIW-u, Hybryd, Kameralnej. Historia wyraźnie dzieli się w momencie wyjazdu Stanisława Zagórskiego do Nowego Jorku w 1963. Jednak ani miejsce ich zamieszkania, ani system, w którym żył Rosław Szaybo, nie wpłynęły na rozwój ich kariery – każdy z bohaterów, w toku pierwszych znaczących zamówień na grafiki do okładek płyt gramofonowych, wypracował sobie własny, rozpoznawalny styl, który dla każdego z nich okazał się trampoliną do sławy. Zagórski trafił do Atlantic Records, amerykańskiej wytwórni muzycznej, dla której tworzył okładki m.in. płyt Janis Joplin, Isaaca Hayesa, Davida Newmana, Cher, zespołu Cream, The Velvet Underground, The Rolling Stones, Johna Lee Hookera, Arethy Franklin. Szaybo swoimi plakatami i okładkami płyt Niemena, Trojanowskiej czy słynnej serii Polish Jazz, stworzył w Polsce nowy nurt estetyczny. Otrzymał także angaż w londyńskim CBS-ie, gdzie został dyrektorem artystycznym. W Londynie stworzył okładki dla Chicago, Boba Marley’a, Janis Joplin, Fleetwood Mac, Johna Coopera Clarke’a, Simona & Garfunkela, czy kultową grafikę na okładkę płyty The Clash, w tym ich logotyp. Film wieńczy moment spotkania przyjaciół w Nowym Jorku, dokąd Szaybo, po 33 latach pojechał odwiedzić swojego przyjaciela.