1. Terminator 10/10.
2. Terminator 2 Dzień sądu 10/10.
3. Titanic 10/10.
4. Avatar 10/10.
5. Głębia 9/10.
6. Prawdziwe kłamstwa 7/10.
James Cameron to już reżyser legenda każdy go zna jego i filmy w jego reżyserii.
tylko ze po 94 to juz nic tak oszalamiajacego nie zrobil.
Na 1wszym mijscu jest obowiazkowo - Obcy 2, na ostatnim Avatar
Filmografie Camerona znam perfekcyjnie, obejrzalemm kazdy jego film, co to w ogole ma do rzeczy. Kiedys robil lepsze filmy, a teraz zaczal sie ba wic w jakies pokahontasy i psuedo ckliwe bajeczki. Moze ty sie zapoznaj z jego wczesniejszymi filmami, bo bys takich glupot nie bredzil
widziałem również jego wcześniejsze filmy, ja nie uważam ani Avatara ani Titanica za słabe filmy, chociaż moim zdaniem najlepszy film Camerona to i tak T2.
T2 i Obcy - Decydujace Starcie sa najlepsze i chyb a w top5 najlspeszych filmach sci-fi wszechczasow :)
Moje Top 5 filmów Camerona:
1. Terminator 2: Dzień Sądu - najlepsze sf 1 połowy lat 90. Sequel idealny świetne połączenie sf z filmem akcji + świetny Arnold.
2. Aliens - moja ulubiona część Obcego, zupełna zmiana klimatu ale to na plus, świetne efekty.
3. Titanic - hipsterzy krytykują ale dla mnie super film, muzyka, efekty i po prostu super się ogląda.
4. Avatar - w IMAXIE 3D wrażenie niesamowite, zrobiony jak to u Camerona bezpłędnie, czekam na kontynuację bo Cameron to mistrz sequeli.
5. Prawdziwe kłamstwa - lekki, łatwy i przyjemny.
pierwszą część T. muszę sobie odświeżyć bo słabo pamiętam.
Natomiast TOP SF wszech czasów:
1. Mechaniczna pomarańcza (1971) - w sumie tematyka sf nie jest tu najważniejsza ale jednak zalicza się do tego gatunku.
2. Matrix (1999)- film który wprowadził sf na nowy poziom, świetna opowieść i klimat. Wyjątkowe dzieło.
3. T2 (1991) - jw
4. Blade Runner (1982) - głęboki, mroczny + Rutger Hauer w życiowej formie.
5. Aliens - jw
Istnieje już taki temat. Po co robicie zamieszanie?
http://www.filmweb.pl/person/James+Cameron-16/discussion/Ranking+Film%C3%B3w+Cam erona-474041
1. Terminatory 1 i 2
2. Obcy
3. Avatar
4. Głębia
reszta jego filmów to 2 klasy niżej, nie są złe ale te co podałem jak dla mnie są zdecydowanie najlepsze