Jako młody chłopiec Charlie unika ludobójstwa Ormian, chowając się w bagażniku samochodu jadącego do Stanów Zjednoczonych. Kilka lat później powraca w rodzinne strony, gdzie wita go surowa rzeczywistość sowieckiego komunizmu.
W mrocznym świecie ogarniętym apokalipsą zombie kilkoro nieznajomych zaczyna wspólnie walczyć z nieumarłymi, by przetrwać zagładę i wrócić do swoich bliskich.
17-letnia Daje Shelton – jak miliony swoich rówieśników na całym świecie – buntuje się przeciw szkole, matce i codziennym obowiązkom. Właśnie została wyrzucona z liceum za bójkę, a sąd dla nieletnich dał jej ostatnią szansę na ukończenie nauki w specjalnej placówce. Dziewczyna nie jest zachwycona tym pomysłem, lecz łzy matki oraz powtarzane jak mantra słowa o konieczności edukacji przechylają szalę. Podczas gdy Daje przygotowuje się do egzaminów, w niedalekim Ferguson z rąk białego policjanta ginie nieuzbrojony 18-letni Michael Brown, podejrzany o kradzież w sklepie. Mieszkańcy miasteczka wychodzą na ulice, wkrótce protesty przeciw brutalności policji i nierównemu traktowaniu czarnoskórych obejmą cały kraj. Dziewczyna na okładce zeszytu notuje daty śmierci swoich nastoletnich znajomych. W międzyczasie zakochała się w koledze z klasy, który ma zatargi z prawem, i zaszła z nim w ciążę. W jednym z wielu błyskotliwych obrazów filmu, Daje opiera się sennie na ławce szkolnej, za którą wisi zdjęcie prezydenta Obamy, jakby troskliwie przyglądającego się dziewczynie. Jak państwo – kierowane przez czarnoskórego prezydenta – troszczy się o interesy czarnoskórych obywateli? Jak w praktyce wygląda konstytucyjna równość praw?
Gilberto Valle jest byłym nowojorskim policjantem, który został w marcu 2013 roku skazany na dożywocie za planowanie zjedzenia młodej dziewczyny. Mężczyzna został oskarżony na podstawie treści, które publikował w internecie. Valle twierdził, że cała sprawa jest fikcją, a on jest ofiarą systemu. Prokurator zdołał jednak przekonać członków ławy przysięgłych do uznania jego winy. Erin Lee Carr, reżyserka filmu, zaczęła odwiedzać skazanego w więzieniu, żeby dowiedzieć się, co właściwie się wydarzyło. Po 22 miesiącach spędzonych za kratkami jego sprawa wróciła na wokandę, a on sam został osadzony w areszcie domowym. Ostatecznie mężczyzna został wypuszczony na wolność. Twórcy zastanawiają się, czy gdyby mężczyzna nie został w porę zatrzymany, dopuściłby się czynów, o których pisał w internecie?
Po śmierci matki dwie siostry muszą na nowo zdefiniować łączącą je miłość. Ciepły i kuszący, erotyczny, a zarazem niewinny film "Mary Marie" opowiada historię relacji pomiędzy dwiema kobietami, które nie potrafią być do końca razem, ale nie potrafią też żyć osobno. Utrata matki sprawia, że Mary (Alana Kearns Green, współautorka scenariusza) i Marie (scenarzystka i reżyserka Alexandra Roxo) próbują wrócić do czasów dzieciństwa w wiejskim domu, gdzie dorastały. Parne lato budzi w nich pokusy, które sprawiają, że siostrzane uczucia zmieniają się w nieokiełznaną miłość. Zakazana namiętność rozwija się do czasu, gdy naiwny, miejscowy chłopak burzy ich spokój, wyzwalając ogromne pokłady zazdrości i obnażając okrucieństwo, do którego zdolni są tylko kochankowie. "Mary Marie" wzbudził wiele kontrowersji wśród publiczności festiwalowych na całym świecie, jednocześnie oczarowując je swoim wspaniałym stylem i naturalnością kreacji Kearns-Green oraz Roxo