Pracownica techniczna cierpiąca na agorafobię odkrywa dowody brutalnego przestępstwa. Próbuje to zgłosić, ale zderza się z biurokracją, co zmusi ją do zrobienia tego, czego najbardziej się obawia.
Cierpiący na schizofrenię pracownik fabryki przypadkowo zabija współpracownicę. Usiłując wybrnąć z sytuacji, zwraca się o pomoc do swoich rozgadanych zwierząt - kota i psa.
Cierpiąca po utracie męża, który trafił do więzienia, Emily ratuje się terapią u psychiatry. Ten przepisuje jej eksperymentalne antydepresanty, które zmieniają jej życie w piekło.
Tim Jenison, wynalazca z Teksasu, próbuje rozwiązać jedną z największych zagadek współczesnej sztuki: w jaki sposób XVII-wieczny mistrz malarstwa, Johannes Vermeer, tworzył tak niezwykle realistyczne obrazy na 150 lat przed wynalezieniem fotografii? Cały ukazany w filmie projekt badawczy, który ma za zadanie przetestować teorie Jenisona, staje się tak samo wciągający jak to, co w zamierzeniu ma odkrywać. Projekt trwał przeszło dekadę. Przez ten czas teksański wynalazca trafił do Delft w Holandii, gdzie Vermeer tworzył swoje obrazy, do północnego wybrzeża Yorkshire, na którym spotkał znanego malarza, Davida Hockneya, a także do Pałacu Buckingham, by odkryć tam Vermeera Królowej.
Agentka CIA, Mallory Kane, zostaje zdradzona przez zwierzchników. Uciekając przed ścigającymi agencjami rządowymi, planuje odnaleźć i ukarać tych, którzy ją wystawili.
Fabuła rozgrywa się na kilka tygodni przed wyborami prezydenckimi w USA w 2008 roku. Historia przedstawia 5 dni z życia Chelsea – ekskluzywnej call-girl z górnego Manhattanu. Główna bohaterka zarabia 2000 $ za godzinę w zamian za co oferuje swoim klientom nie tylko sex, lecz także rozmowę. Jej życie wydaje się być uporządkowane – prowadzi własny interes i ma oddanego chłopaka, który akceptuje jej styl życia. Chelsea nie przewidziała jednak, że praca, której istotą są spotkania z najróżniejszymi osobami, niesie ze sobą duże ryzyko.
Rok 1966. Po zwycięstwie na Kubie Ernesto Guevara niespodziewanie rezygnuje ze swojej pozycji i pod przybranym imieniem wyrusza do Boliwii, aby zorganizować kolejną rewolucję.
Szanowany agent CIA dostaje zadanie zlikwidowania księcia jednego z arabskich krajów. Sprawy zaczynają się komplikować, kiedy ściga go organizacja, dla której pracuje.
"Criminal - Wielki przekręt" to historia o podobnej formule do "Dziewięciu królowych", opowiadająca historię dwóch drobnych oszustów, wiecznie kręcących coś na boku. Tym razem akcja dzieje się w Los Angeles. Rodrigo (Diego Luna) jest drobnym szulerem, zaś Richard (John C. Reilly) doświadczonym i cynicznym oszustem, który zna się na przestępstwach, jakby czytał w otwartej księdze. Wkrótce obaj dopiszą do niej kolejny rozdział. Richard i Rodrigo mogą zgarnąć 750 000 dolarów jeśli tylko uda im się przechytrzyć bogatego kolekcjonera, sprzedając mu doskonale podrobioną srebrną obligację Monroe'a. Ich podstęp jest jak labirynt, jednak plan jest daleki od doskonałości...
Akcja filmu rozgrywa się w czasie II wojny światowej na terenie Francji. Jeep wiozący grupę dezerterów wpada na pole minowe. Z życiem uchodzi tylko dwóch dezerterów, którzy nie mają pojęcia gdzie się znajdują, chcą tylko uciec z tego miejsca. Znajdują wygodny hotel czterogwiazdkowy, w którym dostają się do niewoli francuskiego ruchu oporu, który bierze ich za niemieckich szpiegów. W hotelu Niemcy zmagazynowali skradzione z całej Europy dzieła sztuki, po które wkrótce przychodzą.
Młody mężczyzna zostaje poproszony o udział w pogrzebie szkolnego kolegi. Problem w tym, że w ogóle zmarłego nie pamięta. Czuje się z tego powodu głupio, ale nie może odmówić prośbie, która oczywiście jest wynikiem pomyłki. Zanim sprawa się wyjaśni, w życiu mężczyzny zajdą poważne zmiany, wynikające z tego, że wreszcie wewnętrznie dojrzeje. Mężczyzna wyrwie się spod kurateli nadopiekuńczej matki i pozyska wzajemność dziewczyny, w której kochał się nieszczęśliwie w szkole. Oczywiście " Żałobnik " powiela znane rozwiązania kina obyczajowego, ale reżyser-debiutant, Matt Reeves robi to z dużą lekkością i humorem. David Schimmer z serialu " Przyjaciele " jest na tyle sympatycznie gamoniowaty, że łatwo uwierzyć w jego życiową niezaradność. Michael Rapaport potrafi być zabawny, ale sprawia wrażenie, jakby nie potrafił już grać inaczej niż u Allena. Główną zaletą " Żałobnika " jest jednak kreacja Gwyneth Paltrow, która z najbanalniejszej nawet sceny potrafi wyjść obronną ręką.