Leos Carax

Alexandre Oscar Dupont

[{"id":2,"name":"director","above5p":true,"career":{"name":"reżyser"},"ranking":{"name":"Reżyserii","link":"/person/ajax/roles/44248/2","url":"/ranking/person/director"},"rating":{"count":98,"rate":7.520408163265306,"desc":"ocen","profession":"pracy reżysera"}},{"id":1,"name":"screenwriter","above5p":true,"career":{"name":"scenarzysta"},"ranking":{"name":"Scenariuszy","link":"/person/ajax/roles/44248/1","url":"/ranking/person/screenwriter"},"rating":{"count":48,"rate":6.541666666666667,"desc":"ocen","profession":"scenariuszy"}},{"id":6,"name":"actors","above5p":true,"career":{"name":"aktor"},"ranking":{"name":"Ról aktorskich","link":"/person/ajax/roles/44248/6","url":"/ranking/person/actors/male"},"rating":{"count":14,"rate":7,"desc":"ocen","profession":"gry aktorskiej"}}]
7,5
98 ocen pracy reżysera
W wieku 22 lat nakręcił pierwszy, bardzo silny emocjonalnie film "Boy Meets Girl". Pokazano go w 1984 roku na festiwalu w Cannes, gdzie wzbudził wielką krytykę. Skandal przetarł mu jednak drogę w biznesie i pozwolił nakręcić kolejny, niebywale plastyczny i zachwycający w każdym calu obraz "Zła krew". Film ten wyraźnie potwierdził upodobania reżyserskie Caraxa. Oba obrazy zwracały uwagę na problem miłości idącej w parze z alienacją. Tak samo było w przypadku "Kochanków z Pont-Neuf".
Leos Carax obok Beneixa i Bessona został przypisany do ery neobaroku kina francuskiego, jednakże wyraźnie nowa fala miała wpływ na tego utalentowanego reżysera.