"Głosowanie za wyjściem z Unii Europejskiej było równocześnie aktem nieposłuszeństwa i patriotyzmu" – przekonuje jeden z bohaterów "Brexitanii". "Mamy powyżej uszu waszej arogancji, tego, że nas nie słuchacie, i głosując za wyjściem z Europy, wierzymy, że pozbędziemy się choć części z was, pasożyty" – dodaje kolejny, zwracając się wprost do elit władzy. "Głosowałbym za wyjściem, gdybym mógł" – dorzuca z przyczepy, w której mieszka… nasz rodak. W pasjonującej "Brexitanii" Ken Loach spotyka Monty Pythona, a Anglia zamienia się w dryfujący okręt, którego podzielona załoga walczy zamiast trzymać stery. Czarno-biały, jak wizja świata prezentowana przez jego bohaterów, pasjonujący dokument Kelly'ego nie tylko oferuje portret zbiorowy współczesnych Brytyjczyków, ale przede wszystkim kataloguje emocje i lęki, które stoją za decyzją o Brexicie. Całość dopełniają polityczne i socjologiczne diagnozy Noama Chomsky'ego, Saskii Sassen, Guya Standinga, Federico Campagni.
Dziennikarze i kulturoznawcy rozmawiają o mediach głównego nurtu, które tracą zaufanie odbiorców i zaczynają być postrzegane jako źródło dezinformacji.
"I Am" to historia odnoszącego sukcesy reżysera Toma Shadyaca, który w wyniku wypadku doznaje zagrażającej życiu kontuzji głowy. W następstwie tego wydarzenia decyduje się na podróż, podczas której chce odpowiedzieć na dwa podstawowe pytania: „Co jest nie tak ze światem?” i „Co możemy z tym zrobić?” Wraz z 4-osobową ekipą filmową Tom odwiedza najwybitniejsze umysły dzisiejszych czasów, w tym pisarzy, poetów, nauczycieli, przywódców religijnych oraz naukowców (Howard Zinn, Lynne McTaggart, Desmond Tutu, Thom Hartmann, Coleman Barks). Poprzez te spotkania autor stara się określić podstawową przyczynę, która powoduje powstawanie kolejnych problemów, odzwierciedlających również jego życiowe wybory: zbytek, chciwość i ostatecznie ukojenie. Podróż ta staje się więc niezwykłą wyprawą w głąb siebie. A co jeśli rozwiązanie wszystkich problemów było cały czas w zasięgu ręki?
Bhopal to miasto w sercu Indii, w którym doszło do największej znanej światu katastrofy przemysłowej – dużo tragiczniejszej w skutkach niż na przykład eksplozja reaktora w Czarnobylu. Rankiem 3 grudnia 1984 roku w wyniku awarii w fabryce pestycydów należącej do amerykańskiej firmy Union Carbide, do atmosfery trafiło 40 ton trującego izocyjanianu metylu. Dziś wiadomo, że przyczyną katastrofy była redukcja kosztów – między innymi w dziedzinie bezpieczeństwa. Liczbę ofiar ocenia się na dwadzieścia tysięcy osób, z czego niemal jedna czwarta zmarła od razu, a reszta – w wyniku powikłań po kontakcie z trucizną. Awaria miała miejsce niemal trzydzieści lat temu, ale do dziś zbiera śmiertelne żniwo – chemikalia nieodwracalnie skaziły ujęcia wody, którą piją mieszkańcy Bhopalu. Film Von Maximiliana Carlssona skupia się na drugiej generacji ofiar – dzieciach ludzi, którzy bezpośrednio doświadczyli katastrofy. Większość z nich jest niepełnosprawna: rodzą się pozbawione kończyn, organów wewnętrznych, z genetycznymi wadami mózgu. Część filmu poświęcono protestom organizowanym w dwudziestą piątą rocznicę katastrofy, która do dziś pozostaje praktycznie bezkarna. Union Carbide (obecnie Dow Chemicals – druga na świecie pod względem wielkości firma produkująca chemikalia) wykpiło się od odpowiedzialności niewielkim jednorazowym odszkodowaniem, które zniknęło w kieszeniach skorumpowanych hinduskich urzędników. Tymczasem Bhopal potrzebuje dziesiątków, jeśli nie setek szpitali i centrów rehabilitacji, a przede wszystkim – czystej wody pitnej.
Niewolnictwo istnieje pomimo jego powszechnej nielegalności. Obecnie na świecie jest więcej niewolników niż w jakimkolwiek okresie historii. Handel ludźmi, praca dzieci, niewolnictwo seksualne, niewola za długi oraz dzieci-żołnierze to najczęściej spotykane formy współczesnego niewolnictwa. Dlaczego niewolnictwo wciąż istnieje i czego trzeba, żeby z nim ostatecznie skończyć? Cena za niewolnika jest dziś najniższa w historii. Są tym samym bardziej narażeni: mogą być wykorzystani, odrzuceni i zastąpieni. Są poniżani, upokarzani, pozbawiani wolności i opieki medycznej.