Próbując wyjść z kryzysu wieku średniego, Martin opuszcza rodzinę, by zamieszkać w norweskich górach. Ma zamiar zajmować się tam polowaniem i zbieractwem, tak jak robili to ludzie tysiące lat temu.
Po ataku bombowym w Danii społeczne nastroje się zradykalizowały. Zakarii, chłopak pochodzenia arabskiego, decyduje się wstąpić do radykalnej islamskiej organizacji.
Viggo jest nastoletnim chłopcem, który woli żyć w fikcyjnym świecie. Całe dnie spędza grając w ulubioną grę. Pewnego dnia, ku zaskoczeniu chłopca, na jego balkonie ląduje gęś. Okazuje się, że potrafi ona mówić ludzkim językiem. Bardzo chce dogonić swoją rodzinę, ale niestety nie może odlecieć, bo złamała skrzydło. Viggo musi pomóc nowo poznanemu przyjacielowi. Razem wyruszają w cudowną, kolorową i fantastyczną podróż, która okazuje się o wiele trudniejsza niż Viggo sobie wyobrażał.
William uważa się za pechowca, a życie cały czas stawia przed nim wyzwania. Chłopiec musi się przekonać, że ma w sobie siłę i spryt, a los podsyła wskazówki, jak wyjść z opresji.
Kuba jest czarującym, pomysłowym i energicznym chłopcem. Według jego ojca to jednak za mało, żeby osiągnąć w życiu sukces. Gdy wraz z przyjaciółką Sille i młodszym bratem Tarikiem nieumyślnie doprowadzają do wybuchu w szkolnej klasie, największym zmartwieniem wcale nie będzie gniew ojca. W pogoń za nimi rusza dwóch bandytów, którzy chcą wykorzystać wybuchową miksturę do zrównania z ziemią pobliskiego parku rozrywki, by na jego miejscu zbudować potem wielopoziomowy parking. Ponieważ Tarik nie może przypomnieć sobie dokładnej receptury, napastnicy uprowadzają jego młodszego brata Dinduę. Trójka dzielnych przyjaciół z Kuba na czele musi odnaleźć porwanego chłopca i uchronić ukochany park rozrywki przed niecnymi planami złoczyńców.
Nieszczęśliwy Jan rozpoczyna terapię grupową, podczas której poznaje dwóch nowych kolegów. Kiedy zaprasza ich do domu, jego życie zmienia się na jeszcze gorsze.