Film jest pełen patriotycznych scen, mających zachęcić ludność do nabywania obligacji, z których pieniądze wspomogą siły sprzymierzonych walczące w I Wojnie Światowej. Twórcy odwołują się do międzyludzkich więzi, takich jak przyjaźń, miłość i małżeństwo, podkreślające jednocześnie wielkie znaczenie wolności.
Charlie jest skazańcem, który ucieka z więzienia. Chcąc pozbyć się pasiastego mundurka, kradnie przypadkowemu mężczyźnie jego strój kąpielowy. Udając pływaka, bierze kąpiel, w czasie której ratuje od utonięcia dwie kobiety - matkę i córkę. Majętne damy zapraszają swego wybawiciela do domu. [opis dystrybutora do wydania DVD]
Jako, że w tamtych czasach alkoholizm stanowił bardzo poważny problem Charlie Chaplin wciela się tym razem w postać bogacza, który przyjeżdża do luksusowego ośrodka SPA, aby wyleczyć się z nałogu. W naturalny dla niego sposób wywołuje on ogólny chaos, w którym niemałą rolę odgrywa przywieziona przez niego skrzynia pełna alkoholu.
Charlie jest strażakiem, któremu nic nigdy się nie udaje. Pewien mężczyzna, któremu pali się dom namawia dowódcę strazaków do zignorowania pożaru. Chce bowiem uzyskać pieniądze z ubezpieczenia. Nie wie jednak, że w palącym budynku jest jego córka, ukochana dowódcy.
Charlie pracując w lombardzie ma spore kłopoty. Po kolejnej bójce zostaje prawie wyrzucony z pracy. Szef daje mu ostatnią szansę, której Charlie nie może zmarnować. Gdy do lombardu przychodzi oszust Charlie musi wykazać się przebiegłością i silną ręką by powstrzymać bandytę.
Charlie Chaplin wciela się w postać Davida, pomocnika na scenie, który zmuszony jest wykonywać wszystkie polecenia swojego despotycznego szefa Goliatha (Eric Campbell). Nie jest mu łatwo a sytuację dodatkowo komplikuje nieznajoma dziewczyna, która nie mogąc zostać aktorką przebiera się za mężczyznę i sama najmuje się jako robotnik na scenie.
Sir Cecil Seltzer (Charlie Chaplin) - kelner w restauracji wpada w kłopoty. Wrabia w nie swego kolegę z pracy i to jego kolega zostaje zwolniony. Więc kelner idzie do klubu wrotkarzy. Tam spotyka piękną dziewczynę (Edna Purviance) która jest podrywana przez pana Stouta (Eric Campbell). Sir Cecil podrywa dziewczynę i ucieka z klubu. Ta zaś w podziękowaniu zaprasza go na wrotkową imprezę.
Chaplin wkracza do działu wielkiego magazynu handlowego, by zrealizować komedię pełną gagów, wykorzystujących sztuczne kończyny, pudła, krem do golenia i ruchome schody. [Filmoteka Narodowa]
Charlie robi wszystko, żeby zachować posadę dozorcy. Dodatkowo jest zakochany w pięknej sekretarce, która również pracuje w banku. Ona jednak zakochana jest w innym Charlesie - kasjerze. Dozorca zasypia i śni o tym, jak ratuje piękną sekretarkę i bank przed rabunkiem. Jest to jednak tylko sen. Smutne zakończenie komedii było w filmie nowością. Sceny, w których Charlie z tragicznym wyrazem oczu patrzy, jak Edna pogardliwie odrzuca jego miłosne wyznania, sięgają zupełnie nieznanych sztuce filmowej głębin patosu. Teraz dopiero poważniejsi krytycy i widzowie dostrzegli to, czego szersza publiczność była już świadoma - Chaplin był niepodobny do nikogo przed nim.
Charlie i jego szef przychodzą w charakterze malarzy-tapeciarzy do mieszczańskiego domu. Daje to wiele okazji do tradycyjnego błaznowania z deskami, drabinami, klajstrem i papierem. Sytuację wzbogaca obecność mieszkańców: zirytowanego męża, pretensjonalnej żony, oraz ładnej, ale biernej pokojówki. Kochanek pani domu przychodzi z kwiatami w najbardziej nieodpowiedniej chwili i musi udawać jednego z robotników.