Filmowa biografia jednego z najpopularniejszych i lubianych artystów jakim był Zbigniew Wodecki, opowiedziana poprzez wspomnienia zaprzyjaźnionych osób, kolegów z branży, współpracowników, ale też zwykłych ludzi. Bogato ilustrowana i oparta na materiałach archiwalnych – fragmentach koncertów, programów telewizyjnych, a także zarejestrowanych wywiadów z bohaterem – znajdujących się w archiwach TVP. Opowieści tej towarzyszą utwory muzyczne w wykonaniu Zbigniewa Wodeckiego lub te, w których powstaniu brał udział jako muzyk.
Dokumentalna sylwetka Haliny Konopackiej, wybitnej sportsmenki, osoby obdarzonej wieloma talentami. W filmie ukazane zostały dwie równolegle toczące się historie. Pierwsza, historyczna, oparta na relacjach, artykułach prasowych, wspomnieniach, wywiadach. Dzięki niej śledzimy życiorys Haliny Konopackiej. Z kamerą poruszamy się po miejscach związanych z bohaterką, a dziennikarze, historycy, aktorzy opowiadają o kolejnych etapach jej życia. Ta część oparta jest w dużej mierze na wspomnieniach Konopackiej, relacjach prasowych z wydarzeń sportowych, kulturalnych, na artykułach i wierszach autorstwa Haliny Konopackiej. Druga, poprzez wykorzystanie fragmentów telewizyjnego filmu fabularnego "Konopacka. Walka o złoto", z Polą Błasik oraz Piotrem Głowackim w rolach głównych, jest innym wariantem biografii Haliny Konopackiej. Próby aktorskie, filmowanie pierwszych ujęć i scen, charakteryzacja oraz kostiumy z epoki stanowią integralną część obrazu, uzupełniają w oryginalny sposób historię bohaterki. Ważnym elementem są także materiały archiwalne: filmowe i fotograficzne, ale również dokumenty, artykuły prasowe, itp. z zasobów WFDiF, TVP, Polskiego Radia, NAC, Muzeum Sportu i Turystyki oraz z archiwów zagranicznych.
Bajzel, starszy brat i jedyny opiekun nastoletniej Zosi, zapada w śpiączkę po ustawce. Dziewczyna wierzy, że wybudzić go może tylko kibicowska flaga przeciwnej drużyny. Postanawia ją zdobyć za wszelką cenę.
Filmowa opowieść o Jerzym Giedroyciu oraz fenomenie, jakim stał się założony przez niego Instytut Literacki. Pokazane zostały dzieje tego miejsca, gdzie przez wiele lat wydawano jedno z najważniejszych czasopism powojennej polskiej emigracji - paryską "Kulturę".
Wybitna postać polskiej sztuki i legendarny rysownik - na Henryka "Papcia Chmiela" Chmielewskiego spoglądamy oczami młodego fana, chłopca prowadzącego swój program literacki w serwisie YouTube. Marzeniem młodego twórcy jest spotkanie z Papciem i przeprowadzenie z nim wywiadu na potrzeby swojego kanału. Film pokazuje próby kontaktu Olafa z jego upragnionym rozmówcą. Po drodze spotyka ekspertów: krytyków, publicystów i artystów. Uczestniczy w wydarzeniach specjalnych dla fanów i poznaje historię swojego bohatera - zarówno zawodową, jak i osobistą. Bogaty w materiały archiwalne oraz efekty wizualne obraz, zrealizowano przy użyciu kilku technik rejestracyjnych: od klasycznej – zdjęciowej, po animowaną.
Talar, emerytowany wojskowy mieszka na działkach. Unika sąsiadów, żyje wspomnieniami o żonie. Z pogrążoną we własnym świecie rodziną spotyka się tylko w święta. Stan ten zostanie jednak raptownie przerwany. Działki chce przejąć przedwojenny właściciel. Talar, który ma pójść na pierwszy ogień, stawia niespodziewany opór. Czy bliscy przyjdą mu z pomocą?
Dramatyczna historia dwóch okaleczonych fizycznie i psychicznie weteranów wojny w Afganistanie, starających się normalnie żyć, opowiedziana z punktu widzenia żołnierza i żony. Tomek chciałby wziąć udział w zawodowej walce kickbokserskiej, a Franek, po kilku próbach samobójczych, żyje wyłącznie dla dzieci.
Szczyt okupacyjnego terroru. W getcie po wielkiej akcji przetrwało jeszcze kilkadziesiąt tysięcy Żydów. Grupka ludzi zakłada konspiracyjną organizację Żegota, mającą ratować ocalałych i nieść pomoc tym, którzy ukrywają się po aryjskiej stronie. Kim byli ludzie, którzy kierując się humanitaryzmem, a czasem zwykłym odruchem litości narażali życie, by ratować innych? Jakie musieli podejmować decyzje? Skąd brali na chleb? Jak czuły się żydowskie dzieci, nagle oderwane od rodziców i rzucone w obce środowisko.