Victor Rosa (John Leguizamo) jest dealerem narkotyków. Wymyślił swój oryginalny koktajl na bazie heroiny, zwany "Empire", który sprzedając dorobił się sporej fortuny. Ma o sobie dobre zdanie, uważa się za kogoś więcej niż tylko głupiego sprzedawcę narkotyków. Uważa się za przedsiębiorcę i biznesmena który tylko chwilowo i z musu pracuje w narkobiznesie. Vic chce to zmienić i postanawia przenieść swe interesy na Wall Street i legalnie pomnażać swój kapitał. Pomaga mu w tym Jack Wimmer, bankier i sprytny inwestor giełdowy z sporymi koneksjami. Vic powierza mu swoje pieniądze i z entuzjazmem obserwuje szybki i łatwy zysk jaki mu one przyniosły. Aby wejść w interes większej skali pożycza kasę od La Columbiany - znajomej narko-dealerki o dużych wpływach. niestety szybko przekonuje się że być u niej na debecie to duży błąd. Okazuje się że cena jaką musi zapłacić za swój nowy styl życia jest wyższa niż przypuszczał.
Po drodze na konkurs piękności trzem nowojorskim drag queen psuje się samochód. Z konieczności spędzają weekend w małym, sennym miasteczku, wywracając do góry nogami życie jego mieszkańców.
Wykształcony Flipper Purify ma szczęśliwą rodzinę i dobrą pracę. Oczekuje, że wkrótce dostanie awans. W pracy przydzielono mu młodą, atrakcyjną Włoszkę, Angie Tucci. Pewnej nocy zostali po pracy dłużej, rozmawiali ze sobą, zjedli kolację, a w dodatku dobrze się bawili. Zaczynają się kochać. W następnym dniu Flipper zwierzył się swojemu przyjacielowy Cyrusowi, co zrobił. Cyrus powiedział to swojej żonie, a ona żonie Flippera. Ten musi teraz wybierać czy chce zostać z Włoszką, czy ze swoją żoną.
Historia muzyka jazzowego Bleeka Gilliama, który gra w swoim zespole na trąbce. Jest bardzo wymagający. Nie idzie na żadne kompromisy. Całe dotychczasowe życie podporządkował jednemu celowi. Za wszelką cenę chce osiągnąć sukces. Poza wszystkim muzykę kocha tak mocno, że nawet piękne kobiety pojawiające się w jego życiu stawia na drugim planie. Film Spike'a Lee to nie tylko film jazzowy. "Mo' Better Blues" jest też hołdem złożonym kulturze afroamerykańskiej, o której nieczęsto mówi się w kinematografii.