W filmie Ulrike Ottinger za sprawą czarujących obrazów popularna atrakcja wiedeńskiego karnawału przemienia się w kinowe doświadczenie. Spotykamy potomka "człowieka bez tułowia", który razem z żoną i dziećmi na początku XX wieku założył kilka dotychczas działających firm rozrywkowych. Poznajemy właścicieli Schweizerhaus, następców cesarskich łowczych, obecnie prowadzących znakomitą restaurację. Widzimy również złotą rączkę z Prateru - majstra pracowicie naprawiającego uszkodzone urządzenia do tworzenia obrazów. Nie wstając z krzeseł, wyruszamy w podróż - Wiedeń staje się miniaturową Wenecją z kanałami, mostem Rialto i Pałacem Dożów. Nad miastem góruje Riesenrad, legendarny gigantyczny diabelski młyn. Filmowy portret najstarszego wesołego miasteczka na świecie odkrywa również tajniki technologicznego rozwoju jego atrakcji. Ulrike Ottinger pozwala widzowi odczuć pragnienia bohaterów - reżyserka przedstawia ludzi, dla których miasteczko jest miejscem zabawy, wspomnień albo po prostu centrum ich życia.
Sześć historii życia niemieckich, austriackich i rosyjskich Żydów, które krzyżują się na wygnaniu w Szanghaju. Z opowieści, fotografii, dokumentów i nowych obrazów największej i najbardziej sprzecznej metropolii Dalekiego Wschodu powstaje całość, w której historyczne wygnanie nabiera zupełnie aktualnej mocy i atrakcyjności. Fascynująca i pełna suchego humoru Exile Shanghai to niezwykła kulturowa odyseja, która z czułością przywołuje zagubiony żydowski świat Szanghaju, najbardziej bajkowego miasta Dalekiego Wschodu.
Grupa Europejczyków podróżujących koleją transsyberyjską zostaje wzięta do niewoli przez mongolskie plemię. Ten film jest kluczem do filmografii Ottinger: zaczyna się jako spektakularna fikcja, ale zmienia się w dokument, tak jak cała jej twórczość.
Chiny stanowią początek obszernego wątku azjatyckiego w filmografii Ottinger i są jej pierwszą podróżą. Jej spostrzegawcze oko interesuje się wszystkim - od opery syczuańskiej i pekińskiego studia filmowego, po produkcję cukierków i dźwięki dzwonków rowerowych.
Ulrike Ottinger przekształca queerowo-feministyczną klasykę Virginii Woolf "Orlando" w spektakl campowy, w którym genderowa podróżniczka w czasie Magdalena Montezuma w ciągu pięciu odcinków przemierza zygzakiem historię - od średniowiecza do współczesności. To fantastyczna epopeja, która łączy wszystko, od mitologii greckiej po "Dziwolągi" Toda Browninga, w wyzywająco queerowy, karnawałowy spektakl historyczny.
Elegancko ubrana kobieta przybywa na berlińskie lotnisko Tegel by odbyć autodestrukcyjną pielgrzymkę po miejscach, gdzie podaje się alkohol. Tajemnicza Ona, pozbawiona nazwiska i własnej historii, zatrzymuje się przy każdym napotkanym barze, kiosku z piwem. Z desperacką konsekwencją oddaje się nałogowi w towarzystwie przygodnie spotkanych bezdomnych, przedstawicieli artystycznej bohemy. W miarę poddawania się alkoholowej autodestrukcji, kobieta coraz bardziej upodabnia się do brudnej Pijaczki, będącej jej filmowym alter ego.