Najlepszą część filmu stanowi rozmowa Fogla z von Hennenbergiem (o kamieniołomach i śmierci najbliższych). Mocna gra Gustawa Holoubka (wspaniały aktor) sprawia, że aż ciarki przechodzą po plecach. Pomysł na scenariusz ciekawy, film całkiem dobrze zrobiony, ale mam nieodparte wrażenie, że mógłby być lepszy.
Biały niedźwiedź to film wywodzący się z dość popularnego w latach 50-60-tych nurtu filmów psychologicznych. Odrobinę nierówny i w związku z tym widz chwilami traci zainteresowanie tym co się dzieje na ekranie. Mimo wszystko film warto zobaczyć ze względu na ciekawy temat, doborową obsadę, w tym jak zawsze świetnego w...
więcejchciałam obejrzeć ten film, lecz nie mogłam go znaleźć. chciałam to zrobić ze względu na Holoubka i Pawlikowskiego bo lubię ich duet na ekranie. w końcu odnalazłam film i nie rozczarowałam się, zupełny majstersztyk. gra aktorska Holoubka, Pawlikowskiego i innych genialna. żyd Fogiel ukrywa się u profesora (Stanisław...
więcejMało znany film z gatunku polskiego kina PRL-owskiego rozliczającego się z ciężarem II wojny światowej.
Fabuła jest dość oszczędna - zbiegły z transportu żyd Henryk Fogiel, przed wojną naukowiec akademicki, trafia do Zakopanego, aby tam w kostiumie białego misia z Krupówek walczyć o przeżycie w samym centrum...
Naprawde wciagajacy film, mimo ze tematyka II WŚ juz sie przejadla. I nie chodzi tutaj o znieczulice, lecz o pewne przesycenie tematem. "Bialy niedziwiedz" rozpoczyna sie leniwie i dopiero po 20 minutach fabula sie rozkreca, by wciagnac widza na dobre.
Opis filmu:
Z transportu do kamieniolomow ucieka grupa Zydow....
Dlaczego 7 ? Wojenny dramat psychologiczny. Zakopane w zimowej aurze. Gustaw Holoubek (jako Żyd Henryk Fogiel), ukrywający się w skórze białego niedźwiedzia. To nie mogło się skończyć dobrze. Film stawia na psychologię, wojna tłem, Zakopane, ze swoim folklorem w trzecim planie. Ogląda się dobrze mimo pewnych rozwiązań...
więcej