W nowym filmie znanego reżysera i scenarzysty Jima Jarmusha, zdobywcy Grand Prix na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes, Bill Murray wystąpił w roli Dona Johnstona. Dona porzuciła właśnie jego dziewczyna Sherry (Julie Delpy). Mężczyzna ponownie musi pogodzić się z samotnością i uczuciem zdania tylko na siebie. Czuje potrzebę zastanowienia się nad własną przeszłością, kiedy niespodziewanie dostaje pocztą tajemniczy anonimowy list od jednej z dawnych kochanek. Kobieta informuje go, że ma on dziewiętnastoletniego syna, który być może teraz szuka swego ojca. Don pragnie rozwiązać tę zagadkę z pomocą swego najbliższego przyjaciela i sąsiada Winstona (Jeffrey Wright) - detektywa-amatora. Niechętny wyjazdom Don decyduje się na podróż przez kraj, by szukać podpowiedzi u swych dawnych kochanek (Frances Conroy, Jessica Lange, Sharon Stone i Tilda Swinton). Niespodziewane wizyty, jakie składa tym niezwykłym kobietom, przynoszą mu nowe niespodzianki, gdy w przypadkowy sposób konfrontuje swoją przeszłość z teraźniejszością.
GŁOSY PRASY
„Nowy film Jima Jarmuscha „Broken Flowers” działa jak otwarcie okna na świeże powietrze. To niewątpliwie jeden z najlepszych filmów twórcy ‘Inaczej niż w raju”. Jest o podróży – najbardziej oczywistej metaforze życia . Jest także komedią, która w miarę rozwoju fabuły poważnieje i ciemnieje jak pejzaż mijanych amerykańskich miasteczek. To także film o komunikowaniu się. [...] Historia jak z farsy, gdzie liczy się to, co zawarte pomiędzy zdarzeniami, drobiazgi życia, chwila teraźniejsza.” Tadeusz Sobolewski, Gazeta Wyborcza „Broken Flowers” Jima Jarmuscha były od początku legendą festiwalu i trzeba było maksimum akrobacji, by się dostać na którąś z projekcji. A było warto. Ten „film drogi” o byłym donżuanie, wyprawiającym się na poszukiwanie rzekomego syna, z fenomenalną obsadą i w kalejdoskopowej barwności gromadzący obrazy ‘Ameryki B”, wyreżyserowany został z z europejską powściągliwością. Utkany jest inteligentnie z aluzji, niedopowiedzeń, przypuszczeń. Daje widzowi frajdę samodzielnego odnajdywania znaczeń i interpretowania dwuznacznych sytuacji, które dopiero stopniowo układają się w konsekwentną całość. Wielki Bill Murray dosięgnął tu poziomu swej kreacji w ‘Między słowami”. Wielkie kino! Jerzy Płażewski, KINO
AKTORZY
BILL MURRAY (Don Johnston) Bill Murray wystąpił wcześniej w filmie Jima Jarmusch Kawa i papierosy w etiudzie pod tytułem Delirium. Za rolę Boba Harrisa w filmie Sopii Coppoli Lost in Translation (Między słowami) otrzymał Złoty Glob, nagrodę BAFTA, Independent Spirit oraz nagrody krytyków dla najlepszego aktora w Nowym Jorku, Los Angeles i Chicago. Był również nominowany do Screen Actors Guild i Oscara. Rola Henrego Bluma w filmie Wesa Andersona Rushmore przyniosła mu nagrody the New York Film Critics Circle, National Society of Film Critics, Los Angeles Film Critics Association i Independent Spirit Awards za najlepszą drugoplanową rolę męską. Urodził się w Chicago. Tam też rozpoczął karierę aktorską z trupą pod nazwą Second City. Dołączył później do obsady programu NBC pt.: Saturday Night Live i wkrótce potem otrzymał nagrodę Emmy jako jeden z twórców programu. Debiutował na ekranie w filmie Ivana Reitmana Meatballs. Ponownie pracował z tym samym reżyserem w Stripes i Ghostbusters. Wystąpił również w filmie Harolda Ramis’a Caddyshack i Groundhog Day; Arta Linson’a Where the Buffalo Roam; Sydney’a Pollack’a Tootsie; Johna Byrum’a The Razor’s Edge (1984); Richarda Donner’a Scrooged; Franka Oz’a What About Bob?; Johna McNaughton’a Mad Dog and Glory i Wild Things; Tima Burton’a Ed Wood; Petera i Bobby’ego Farrelly’a Kingpin; Jona Amiel’a The Man Who Knew Too Little; Tima Robbins’a Cradle Will Rock; Michaela Almereydy Hamlet (2000) i Wesa Anderson’a Rodzina Tenebaumów i Podwodne życie ze Stevem Zissou. Jest autorem książki Cinderella Story: My Life in Golf JEFFREY WRIGHT (Winston) Jeffrey Wright pracuje jako aktor filmowy, teatralny i telewizyjny. Rola Jeana-Michaela Basquiata w filmie Juliana Schnabela Basquiat, która była jego pierwszą główną rolą filmową przyniosła mu nominację do nagrody Independent Spirit Award. Kolejne jego filmy to między innymi film Sidney’a Lumet’a Critical Care; Adriana Pasdar’a Cement; Ang’a Lee Ride with the Devil; Johna Singleton’a Shaft; Michaela Mann’a Ali (jako Howard Bingham); Jonathana Demme’a The Manchurian Candidate; i Stephena Gaghan’a Syriana, który pojawi się wkrótce na ekranach. Wright przez długi czas pracował dla teatru New York City’s Public Theatre. Wystąpił w przedtawieniach Otello; Król Lear; Juliusz Cezar; Bring in ‘Da Noise, Bring in ‘Da Funk; w nagrodzonej Pulitzerem Top Dog/Underdog Suzan-Lori Park (za którą zdobył nagrodę OBIE i nominowany był do nagrody Tony) a ostatnio w This is How It Goes. Za rolę Belize w sztuce Tony’ego Kushera Angels in America w reżyserii George’a C. Wolfe’a, Wright zdobył nagrodę Tony, Drama Desk i Outer Critics Circle Award. Później ponownie wystąpił w serialu Mike’a Nichols’a zdobywając nagrody Złoty Glob i Emmy oraz nominację do Actors Guil Award. Grał Martina Luther’a King’a Juniora w filmie telewizyjnym Clark’a Johnson’a Boycott i za tę rolę został uhonorowany nagrodą AFI. Wright grał również dla George’a C. Wolfe’a w filmie telewizjnym Lackawanna Blues na podstawie sztuki Rubena Santiago-Hudsona. SHARON STONE (Laura) Po roli w filmie Paula Verhoeven’a Nagi instynkt, który stał się przebojem kinowym w Stanach Zjednoczonych i na świecie, Sharon Stone stała się jedną z najbardziej poszukiwanych aktorek w Hollywood. Rola ta przyniosła Stone jej pierwszą nominację do nagrody Złoty Glob. Ponownie wystąpiła w tej roli w filmie Basic Instinct 2: Risk Addiction, który jest obecnie kręcony przez Michael’a Caton-Jones’a. Otrzymała nominację do Oskara i zdobyła Złoty Glob dla najlepszej aktorki za rolę w filmie Martina Scorsese Casino, w którym wystąpiła u boku Roberta De Niro i Joe’a Pesci. Była również nominowana do Złotego Globu za rolę w filmie Peter’a Chelsom’a The Mighty (którego była również producentem wykonawczym) i w filmie Roberta Brooks’a The Muse. Stone zdobyła niedawno nagrodę Emmy (Outstanding Guest Actress in a Drama Series) za rolę w trzech odcinkach The Practice. Inne jej występy telewizyjne to rola u boku Ellen DeGeneres w filmie If These Walls Could Talk 2 w reżyserii Anne Heche. Urodzona w Meadville w Pensylwanii, Stone rozwijała swe aktorskie zainteresowania ucząc się aktorstwa na prywatnych lekcjach. Wygrała kilka lokalnych konkursów piękności. Po zdobyciu stypendium w Edinboro Collego (gdzie jej głównymi przedmiotami było pisarstwo i sztuki piękne a przedmiotem dodatkowym historia sztuki), zrobiła międzynarodową karierę jako modelka pracując dla prestiżowej agencji Eileen Ford. Jej pierwsza (choć bardzo niewielka) rola filmowa to rola w filmie Woody’ego Allen’a Stardust Memories. Później pracowała u boku tego reżysera w dwóch filmach w Antz Erica Darnell’a i Tima Johnson’a, gdzie robiła dubbing i filmie Alfonso Arau Picking Up the Pieces. Pierwszą większą rolą filmową Stone była rola u boku Ryana O’Neal’a w filmie Charlesa Shyer’a Irreconcilable Differences. W Total Recall Paula Verhoeven’a zagrała u boku Arnolda Schwarzeneggera. Inne filmy, w których wzięła udział to m. in. The Quick and the Dead Sama Raimi’a (którego była współproducentem); The Specialist Luisa Llosa’ego; Intersection Marka Rydell’a; Sliver Phillipa Noyce’a; Simpatico Matthew Warchus’a; Gloria Sidney’a Lumet’a i Last Dance Bruce’a Beresford’a. Niedawno ukończony został film z jej udziałem pt.: Alpha Dog (z Justinem Timberlake’m i Emlie Hirsch). Obecnie Stone zajmuje się produkcją filmu Larry’ego Clark’a Wassup Rockers. FRANCES CONROY (Dora) Frances Conroy występuje obecnie w serialu HBO Six Feet Under. Gra tam Ruth, głowę rodziny Fisherów. Za rolę tę otrzymała Złoty Glob oraz nagrodę Screen Actors Guild oraz kolejną Screen Actors Guild wspólnie z innymi aktorami występującymi w tym filmie za pracę w serialu. Nominowana była również do nagrody Emmy. Od czasu ukończenia The Juilliard School’s Drama Division, Conroy pracuje w teatrze, kinie i telewizji. Oprócz filmu Six Feet Under wystąpiła również w programach Law & Order, Cosby, serialu Queen Alexa Haley’a ( w reżyserii Johna Ermana) i filmie telewizyjnym Murder in a Small Town w reżyserii Joyce Chopra (Gene Wilder był współautorem scenatiusza jak również zagrał jedną z głównych ról) W teatrze pojawiła się w Lincoln Center w sztuce Our Town ( ze Spalding Gray and Ericem Stoltz’em) oraz najpierw w granym na Broadway’u a potem nagranym dla PBS Great Performances. Inne jej role teatralne to role w The Lady from Dubuque i Three Tall Women Edwarda Albee’ego. Otrzymała nagrodę OBIE za sztukę The Last Yankee Arthura Miller’a oraz nominację do nagrody Tony za The Ride Down Mt. Morgan.Otrzymała cztery nominacje do nagrody Drama Desk oraz zdobyła tę właśńie nagrodę za The Secret Rapture Davida Hare’go. Dwa lata dawała przedstawienia wyjazdowe z grupą teatralną Johna Houseman’a The Acting Company. Conroy wystąpiła w wielu filmach, między innymi w trzech filmach Woddy Allena (Manhattan, Another Woman i Crimes and Misdemeanors); w The Aviator Martina Scorsese (jako matka Katherine Hepburn); The Neon Bible Terence’a Davies’a; w nagrodzonym Oskarem filmie Martina Brest’a Scent of a Woman; Dirty Rotten Scoundrels Franka Oz’a; Catwoman Pitof’a; i Shopgirl Ananda Tucker’a, który wkrótce pojawi się na ekranach, a którego scenarzystą jest Steve Martin, jak również występuje on w tym filmie. JESSICA LANGE (Carmen) Dwukrotna zdobywczyni Oskara Jessica Lange jest jedną z najbardziej uznanych aktorek na świecie. Studiowała w szkole teatralnej Paryżu, potem przeprowadziła się do Nowego Jorku, gdzie pracowała jako modelka a następnie zagrała w filmie King Kong w reżyserii Johna Guillermin’a. Razem z Bobem Fosse wystąpiła w All That Jazz oraz z Jackiem Nocholsonem w The Postman Always Rings Twice w reżyserii Boba Rafelson’a. W 1982 roku Lange zagała u Graema Clifford’a w Frances i u Sydney’a Pollack’a Tootsie. Za obie te role otrzymała nominacje do Oskara i Złotego Globu. Za rolę w Tootsie, który stał się jednym z najpopularniejszych filmów wszechczasów, zdobyła Oskara i Złoty Glob oraz nagrody od the National Society of Film Critics i the New York Film Critics Circle, dla najlepszej aktorki drugoplanowej. Otrzymała również nominacje do Oskara za film Country Richarda Pearce’a (którego była też producentem), Sweet Dreams Karel’a Reisz’a (wystąpiłą tu w roli Patsy Cline) oraz Music Box Costa- Gavras’a. Za rolę w filmie Tony’ego Richardson’a Blue Sky zdobyła Oskara i Złoty Glob jak również nagrodę Los Angeles Film Critics Association i nominację do Screen Actors Guild dla najlepszej aktorki. Inne filmy, w których wystąpiła to Crimes of the Heart Bruce’a Beresford’a, Far North Sama Shepard’a, Men Don’t Leave Paula Brickman’a, Cape Fear Martina Scorsese, Night and the City Irwina Winkler’a, Rob Roy Michaela Caton’a-Jones’a, A Thousand Acres Jocelyn Moorhouse, Titus Julie Taymor’s i Big Fish Tima Burton’a. Będzie można zobaczyć ją na ekranie w filmie Wima Wendersa Don’t Come Knocking i Joshua Michael’a Stern’a Neverwas. Wkrótce rozpocznie zdjęcia do The Mermaids Singing Robina Swicord’a (na podstawie powieści Lisy Carey) Wiosną i latem 2005 Lange występuje na Broadway’s jako Amanda Wingfield w sztuce Tennessee Williams’a The Glass Menagerie. Zadebiutowałą na Broadway’u jako Blanche DuBois w A Streetcar Names Desire i wystąpiłą ponownie w tej roli w filmie telewizyjnym w reżyserii Gless’a Jordan’a, za którą zdobyła swój trzeci Złoty Glob oraz nominacje do Emmy. Występowała również w teatrach Londynu. Za rolę Mary Tyrone w sztuce Eugene O’Neill’a Long Day’s Journey Into Night nominowana została do nagrody Olivier.Obok roli w A Streetcar Named Desire Lange wystąpiłą również w innych filmach telewizyjnych: O Pioneers! Glenna Jordan’a ( za który zdobyła nominację do Złotego Globu) i Normal Jane Anderson ( za który otrzymała nominację do Emmy i Złotego Globu) W 2003 Lange została Ambasadorem Dobrej Woli UNOCEFu TILDA SWINTON (Penny) Urodzona w Szkocji Tilda Swinton jest znana publiczności z roli w filmie Scotta McGehee i Davida Siegel’a The Deep End (na podstawie powieści Elizabeth Sanxay Holding) i Orlando Sally Potter (na podstawie powieści Virginii Woolf) Wcześniej pracowała z Derekeim Jarmanem w ośmiu filmach. Między innymi Caravaggio, War Requiem i Edward II (za który zdobyła tytuł najlepszej aktorki na Międzynarodowym Festiwalu w Wenecji w 1992 roku) Występowałą potem w wielu filmach i współpracowała z różnymi reżyserami m. in. z Lynn Hershman-Leeson w Conceiving Ada i Teknolust (w czterech rolach); Susan Streitfeld w Female Perversions; Johnem Maybury w Love is the Devil; Robertem Lepage w Possible Worlds; Cameron Crowe w Vanilla Sky; Spike’m Jonze w nagrodzonej Oskarem Adaptation; Davidem Mackenzie Young Adam i dwóch filmach z Keanu Reeves, Thumbsucker Mike’a Mills’a i Constantine Francis Lawrence. Swinton występuje również jako Biała Czarownica w The Lion, the Witch and the Wardrobe w reżyserii Andrew Adamson’a na podstawie serii powieści C.S. Lewis’a Kroniki Narni. JULIE DELPY (Sherry) Julie Delpy nominowana była do Oskara jako współautorka scenariusza ( z Ethan’em Hawke, Kim Krizan i reżyserem Richardem Linklaterem) filmu Before Sunset. Film został przyjęty nawet lepiej przez publiczność i krytyków niż poprzedni film tych autorów Before Sunrise dziewięć lat wcześniej a Delpy zdobyła nagrodę dla Najlepszej Aktorki San Francisco Critics Circle za rolę Celine. Za scenariusz do Before Sunset otrzymała również nominację do nagrody Writers Guild of America i Independent Spirit. Obydwoje rodzice Delpy są aktorami i jako nastolatka grała już w filmach znanych reżyserów. Jej pierwsze filmy to Détective Jean-Luca Godard’a; La Passion Béatrice Bertrand Tavernier’a (wystąpiłą tu w roli głównej); La noche oscura [The Dark Night] Carlosa Saura’y; Europa Europa Agnieszki Holland i Voyager Volkera Schlöndorff’a (grała tu obok Sama Sheparda). Grała u Kieślowskiego w filmie Biały, drugiej części niezapomnianej trylogii Trzy kolory, wystąpiłą też w pozostałych dwóch Niebieski i Czerwony. Wystąpiła również u Rogera Avary’ego w Killing Zoe i Johna Stimpson’a w The Legend of Lucy Keyes (obok Justina Theroux). Zainspirowana wczesnymi filmami M. Godarda Delpy zadebiutowałą jako reżyser filmu krótkometrażowego Blah Blah Blah, który pokazany został na festiwalu Sundance. Gra, pisze, reżyseruje, wydała też debiutancki album, na którym znajdują się jej własne utwory.
REALIZATORZY
JIM JARMUSCH (scenariusz i reżyseria) Urodzony w Akron, Ohio, Jim Jarmusch mieszka i pracuje obecnie w Nowym Jorku. Jego filmy to m. in. Nieustające wakacje (1980), Inaczej niż w raju (1984), Poza prawem (1986), Mystery Train (1989), Noc na ziemi (1991), Truposz (1995), Year of the Horse (1997), Ghost Dog: Droga samuraja (1999), Kawa i papierosy (2003) i film krótkometrażowy “INT. TRAILER. NIGHT.” (2002). JON KILIK (producent) Jako jeden z najlepszych niezależnych producentów filmowych w Nowym Jorku, Jon Kilik współpracował z wieloma twórcami filmowymi. Wyprodukował jedenaście filmów Spike’a Lee, ich współpraca sięga filmu Do the Right Thing, którego premiera odbyłą się w 1989 roku na Międzynarodowym Festiwalu w Cannes. Inne ich współne filmy to Mo’ Better Blues, Malcolm X, Clockers, He Got Game i 25th Hour. Kilik wyprodukował dwa filmy reżyserowane przez Tima Robbins’a, nagrodzony Oskarem Dead Man Walking i Cradle Will Rock, którego premiera odbyła się w 1999 na Międzynarodowym Festiwalu w Cannes, i w którym wystąpił Bill Murray. Wyprodukował również dwa filmy w reżyserii Juliana Schnabel’a, Basquiat (z Jeffrey’em Wright’em w roli Jean-Michela Basquiat’a) i Before the Night Falls, za który Javier Bardem nominowany był do Oskara. Inne filmy Kilik’a to m. in. A Bronx Tale Roberta De Niro; nagrodzony Pleasantville Gary’ego Ross’a; nagrodzony Oskarem Pollock Eda Harris’a; Skins Chrisa Eyre i Alexander Olivera Stone’a. Niedługo rozpoczyna pracę nad filmem Alejandro González’a Iñárritu Babel, ze scenariuszem Guillermo Arriaga, w którym występują Brad Pitt, Cate Blanchett i Gael García Bernal. STACEY SMITH (producent) Stacey Smith rozpoczęła karierę na Wall Street, gdzie zajmowała się finansami w filmie i telewizji kablowej. Przez ostatnie osiem lat, począwszy od filmu The Year of the Horse (z Neil’em Young’em i Crazy Horse’m) pracowała z Jimem Jarmuschem. Smith pracowała w postprodukcji filmu Ghost Dog: Droga Samuraja (w którym wystąpili Forst Whitaker, John Tormey, Cliff Gorman, Henry Silva i Isaach de Bankolé). Była koproducentem filmu krótkometrażowego “INT. TRAILER. NIGHT.” (w roli głównej Chloë Sevigny) i współproducentem filmu Kawa i papierosy ( w którym wystąpił Bill Murray) Obecnie jest szefem firmy produkcyjnej Jarmuscha. FREDERICK ELMES, ASC (zdjęcia) Praca Fredericka Elmes’a jak operatora obejmuje przełomowe projekty z najbardziej oryginalnymi i nowatorskimi twórcami filmowymi. Współpracował wcześniej trzykrotnie z Jimem Jarmuschem w Nocy na ziemi (za który zdobył nagrodę Independent Spirit), Kawa i papierosy oraz w Ten Minutes Older w “INT. TRAILER. NIGHT.” (w roli głownej Chloë Sevigny). Zainteresowanie Elmes’a fotografią zaczęło się, kiedy ojciec dał mu aparat Leica. Po ukończeniu studiów w Rochester Institute of Technology zafascynowały go możliwości użycia tego medium do opowiadaniu historii i rozpoczął studia filmowe na New York University. Zaproponowano mu pracę na American Film Institute i przeniósł się do Los Angeles w 1971, gdzie rozpoczął długoletnią współpracę z Davidem Lynchem. Pracując w American Film Institute robił zdjęcia do Erasurehead (Głowa do wycierania) Davida Lyncha (w roli głównej Jack Nance) oraz do The Killing of a Chinese Bookie i Opening Night Johna Cassavetes’a. Za zdjęcia do Blue Velvet Davida Lyncha zdobył kilka wyróżnień i zyskała uznanie National Society of Film Critics. Jego kolejny film z Davidem Lynchem Wild at Heart (Dzikość serca) otrzymał główną nagrodę (Złotą Palmę) na międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes i przyniosła mu jego pierwszą nagrodę Independent Spirit. Pracował dwukrotnie z Timem Hunterem (w River’s Edge i The Saint of Fort Washington) i czterokrotnie a Ang’em Lee (w Ice Storm, Ride wiht the Devil, The Hulk i w filmie krótkometrażowym The Chosen, części serii Hire. Inne filmy Elmes’a jako autora zdjęć to m. in. Reckless Normana René, The Empty Mirror Barry’ego Hershey’a, Storytelling Todda Solondz’a, and Kinsey Billa Condon’a. Robił również zdjęcia do filmów reklamowych, teledysków i filmów telewizyjnych, takich jak np. The Wedding Charlesa Burnett’a i In the Gloaming Christophera Reeve’a (za który otrzymał nominację do nagrody Emmy). Elmes nagrodzony został za zdjęcia do filmu Davida Lynch’a w roku 2000 na festiwalu CamerImage w Polsce. JAY RABINOWITZ, A.C.E. (montaż, montaż muzyki) Jay Rabinovitz pracował od dawna z Jimem Jarmuschem przy filmach Kawa i papierosy i Ghost Dog:Droga Samuraja ( w obu tych filmach zajmował się również montażem muzyki), Year of the Horse (za który otrzymał nominację do nagrody American Cinema Editors Award) Truposz, Noc na ziemi i w Ten Minutes Older “INT. TRAILER. NIGHT.” Inne jego filmy to m. in. When Pigs Fly Sary Driver; Clean, Shaven Lodge’a Kerrigan’a; Mother Night Keitha Gordon’a; nagrodzony Oskarem Affliction Paula Schrader’a; Richard Lester!Stacy Cochran; Big Bad Love Arliss Howard (w którym Rabinowitz zajmował się też montażem dźwięku) i film telewizyjny Dawn Anna R. Less Howard’a; nagrodzony Oskarem 8 Mile Curtisa Hanson’a; Bomb the System Adama Bhala Lough (w którym Rabinowitz zajmował się też montażem muzyki) i The Stepford Wives Franka Oz’a. Dla Barry’ego Levinsona i Toma Fontana’y montował serial telewizyjny Homicide: Life on the Street oraz sequel tego serialu w reżyserii Jeana De Segonzac’a. Montaż Requiem dla snu Darren’a Aronofsky’ego (w którym zajmował się też montażem muzyki) zdobył uznanie Online Film Critics Society i the Phoenix Film Critics Society. Obecnie pracuje z Aronofsky’m nad filmem The Fountain. MARK FRIEDBERG (scenografia) Za scenografię do filmu The Life Aquatic with Steve Zissou Wes’a Anderson’a z Billem Murray’em w roli głównej, Mark Friedberg zdobył nominację do Art Directors Guild Award. Pracował dwukrotnie z reżyserami Ang’em Lee w The Ice Storm i Ride with the Devil, Jamesem Mangoldem (w Kate and Leopold i Identity) i Mirą Nair (w The Perez Family i Kama Sutra: A Tale of Love) Inne filmy Friedberga to Far from Heaven Todda Haynes’a; nagrodzony Oskarem Pollock Eda Harris’a; Autumn in New York Joan Chen; przebój kinowy Runaway Bride Garry’ego Marshall’a; I’m Not Rappaport Herba Gardner’a; The Ballad of Little Jo Maggie Greenwald; i In the Soup Alexandre Rockwell’a. Był również scenarzystą w pilotowym odcinku Sex and the City w reżyserii Susan Seidelman oraz Poodle Springs Boba Rafelsona. Pracował również z Wesem Andersonem, Brianem Hensonem i Bennettem Miller’em, przy filmach reklamowych produktów takich jak Dasani, FedEx, and Nike. Obecnie pracuje z Susan Stroman nad filmem The Producers: The Movie Musical. JOHN DUNN (kostiumy) John Dunn współpracował wcześniej z Jimem Jarmuschem w filmie Ghost Dog: Droga samuraja i “INT. TRAILER. NIGHT.” (w roli głównej Chloë Sevigny) Dunn zajął się projektowaniem kostiumów na potrzeby kina dwadzieścia lat temu pracując jako asystent przy filmach After Hours Martina Scorsese, Manhunter Michaela Mann’a i Married to the Mob Jonathana Demme’a. Projektował kostiumy do następujących filmów: New York Stories do części pt.: “Life Lessons” Martina Scorsese (we współpracy z Ritą Ryack), Casino (w roli głównej Sharon Stone); Mr. Wonderful Anthony’ego Minghella’y; Basquiat Julian’a Schnabel’a (w roli głównej Jeffrey Wright); Lawn Dogs Johna Duigan’a; The Object of My Affection Nicholasa Hytner’a; Storytelling Todda Solondz’a; Birth Jonathana Glazer’a; Loverboy Kevina Bacon’a i The Notorious Bettie Page Mary Harron, który wkrótce pojawi się na ekranach. Najnowszy projekt Dunn to thriller Asifa Kapadia’i z Sarah’ą Michella Gellar w roli głównej.
Pobierz aplikację Filmwebu!
Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.