film

Chanel i Strawiński

Coco Chanel & Igor Stravinsky
2009
2h
6,1 4 905
ocen
6,1 10 1 4905
Paryż, rok 1913. Coco Chanel (Anna Mouglalis) znajduje się wśród widzów oglądających premierę skandalicznego "Święta wiosny" Igora Strawińskiego (Mads Mikkelsen).... więcej

Ten film nie ma jeszcze zarysu fabuły.
Chanel i Strawiński zobacz gdzie obejrzeć online

reżyseria

scenariusz

gatunek

produkcja

premiera

nagrody

Romans bez ognia
"Chanel i Strawińskiego" można bez problemu umieścić w magazynie kobiecym pomiędzy reklamą perfum Chanel a... ... czytaj więcej

Paryż, rok 1913. Coco Chanel (Anna Mouglalis) znajduje się wśród widzów oglądających premierę skandalicznego "Święta wiosny" Igora Strawińskiego (Mads Mikkelsen). Dysonans rytmiczny partytury oraz szokująca choreografia wywołują prawdziwą burzę wśród konserwatywnej publiczności, zupełnie nie przygotowanej na muzyczną rewolucję. Coco jestParyż, rok 1913. Coco Chanel (Anna Mouglalis) znajduje się wśród widzów oglądających premierę skandalicznego "Święta wiosny" Igora Strawińskiego (Mads Mikkelsen). Dysonans rytmiczny partytury oraz szokująca choreografia wywołują prawdziwą burzę wśród konserwatywnej publiczności, zupełnie nie przygotowanej na muzyczną rewolucję. Coco jest pod dużym wrażeniem, kiedy Igor błyskawicznie opuszcza teatr. W 1920 roku dochodzi do ich ponownego spotkania. Interesy Coco rozkwitają w najlepsze, lecz jest ona pogrążona w żałobie po stracie swojego kochanka, Arthura "Boy" Capela (Anatole Taubman). Igor uciekł do Francji z powodu rosyjskiej rewolucji. Między projektantką a kompozytorem nawiązuje się natychmiastowa nić współczucia oraz wzajemna fascynacja. Coco zaprasza Igora wraz z żoną Kateriną (Yelena Morozova) i dziećmi do swojej nowej willi Bel Respiro w Garches. W trakcie upalnych miesięcy Coco i Igor zostają sekretnymi kochankami. Wraz z rozwojem płomiennego romansu ich praca staje się bardziej twórcza: Igor zaczyna komponować w zupełnie innym, bardziej liberalnym stylu, a Coco tworzy wraz z perfumiarzem, Ernestem Beaux (Nicolas Vaude), legendarny zapach Chanel No. 5. Tymczasem napięcie w willi staje się niemal nie do zniesienia...

boxoffice
$5 753 490 na świecie
$1 621 226 w USA
$4 132 264 poza USA
na podstawie
Chris Greenhalgh (książka)
dystrybucja
Monolith Plus
studio
Eurowide Film Production (przedstawia) / Canal+ (współudział) / Centre National de la Cinématographie (CNC) (współudział) / więcej
tytuł oryg.
Coco Chanel & Igor Stravinsky
inne tytuły
Coco & Igor (tytuł skrócony) Miedzynarodowe
Coco Chanel & Igor Stravinsky Miedzynarodowe
Coco Chanel & Igor Stravinsky USA
więcej
Film został wycofany przez jego twórców z Festiwalu Filmowego w Zurychu na znak protestu przeciwko zatrzymaniu przez szwajcarskie władze Romana Polańskiego.
Jan Kounen ("Doberman") bierze na warsztat romans pomiędzy ikoną mody, Coco Chanel (Anna Mouglalis), i niepokornym kompozytorem, Igorem Strawińskim (Mads Mikkelsen). Materiałem wyjściowym dla filmu jest książka Chrisa Greenhalgha "Coco i Igor". Pisarz osobiście zajął się napisaniem scenariusza. Miało być ambitnie i... jest ambitnie. Film... więcej
Od najlepszych
  • Od najnowszych
  • Od najlepszych

Niestety

ocenił(a) film na 3

Ja nigdy nie sugeruję się opiniami na forach, statystykami, ilością oddanych głosów itp. A może powinnam. Film naprawdę beznadziejny i to nie dlatego, że ja, niedouczona, nie rozumiem skomplikowanych francuskich metafor. Ale dlatego, że jest o niczym. Jest nudny, nieciekawy, bezbarwny. Mikkelsen znowu dał się...

na którą natrafiłam przypadkiem przed chwilą. Był kiedyś w Polsce świetny duet pianistów Marek
i Wacek. Lucjan Kydryński mawiał o nich, że byli najlepszym towarem eksportowym Polski na
Zachód w dziedzinie kultury. Wychowałam się na ich płytach, których pełno było w domu. Wacek
Kisielewski (notabene syn Stefana...

więcej

Poniżej oczekiwań

ocenił(a) film na 5

Założenie bardzo dobre - ukazać spotkanie dwóch wyrazistych i wybitnych osobistości. Efekt
bardzo mizerny - mnóstwo niepotrzebnych scen, które sito montażu powinno usunąć -
chodzi mi zwłaszcza o wszystko, co zostało ukazane po wyjeździe rodziny Igora. Można
ukazywać pustkę pomieszczeń i kolejne uniesienia...

Pierwsza scena - mistrzostwo. Premiera baletu, pełna emocji, żywiołowa, zakończona
wkroczeniem policji. Dlaczego tak świetna? Bo jedynie do tej sceny muzyka Strawińskiego
pasowała. Napięcie, emocje, żywioł. A potem? Potem otrzymujemy wyzbytą z jakichkolwiek
emocji, melodramatyczną historię z irytującą, pełną...

Słaby :(

ocenił(a) film na 5

Ucieszyłam, gdy znalazłam ten film..wow, ale będzie wieczór! Madsen! A tu..Słaby, nudny, bez emocji, namiętności, bez niczego..jedynie muzyka porywa, Stravinsky cudowny! Szkoda, że taki zawod.. :(