Po raz kolejny najbardziej popularna z mozartowskich oper zainspirowała filmowców do przeniesienia dzieła na ekran. Sellars osadził historię notorycznego uwodziciela i awanturnika Don Giovanniego (Eugene Perry) w scenerii współczesnego Nowego Jorku. Jego bohater jest czarnoskórym dealerem narkotyków w Bronxie. Jego sługę Leporella... Po raz kolejny najbardziej popularna z mozartowskich oper zainspirowała filmowców do przeniesienia dzieła na ekran. Sellars osadził historię notorycznego uwodziciela i awanturnika Don Giovanniego (Eugene Perry) w scenerii współczesnego Nowego Jorku. Jego bohater jest czarnoskórym dealerem narkotyków w Bronxie. Jego sługę Leporella (Herbert Perry) zagrał brat bliźniak, dzięki czemu sceny w których Don Giovanni mylony jest z Leporellem wypadły bardzo przekonywająco. Poza zmianą czasu i miejsca w jakim toczy się akcja, reżyser nie przeprowadził żadnych innych ingerencji w tekst Lorenza da Ponte (Lorenzo da Ponte), a więc Don Giovanni wdziera się podstępem do komnaty Donny Anny (Dominique Labelle), a następnie zabijając podczas ucieczki ojca zhańbionej - Komandora (James Patterson) prowadzi dalsze podboje serc niewieścich do czasu, aż nadejdzie nieuchronna kara. czytaj dalej