Co według was miał reżyser na myśli stosujac takę grę kolorów i inny odcień każdej wersji wydarzeń?
Świetne pytanie, wartu zauważyć że kolory te interpretować należy w chińskiej tradycji
Czerwień oznacza siłe, oznacza także miłość zdradę rany i jest symbolem ognia, w chinach jeszcze jest symbolem narodowym, czerwień jest też symbolem kaligrafii, ważne słowa maluje się na czerwono, czerwień jest też kolorem przynależności do cesarza tak jak i purpura
biel jest symbolem żałoby w chinach, ale żałoba jest inaczej pojmowana przez azjatów, jako początek nowej drogi dlatego biel jest żałobna bo w chińskim nie ma słowa żałoba tylko jest odrodzenie biel jest symbolem wodnym w jin jan czyli kolorem uczuć i emocji ale nie mylić tego z miłością bo miłość to porządanie czyli ogień, zdaniem oświeconej miłości w pojęciu azjatyckim prawdziwa miłość to rezygnacja
niebieski jest kolorem powietrznej sfery życia, jest też symbolem miecza, zręczności i intelektu
kiedy śnieżynka jest pokazywana ze złamanym mieczem w królestwie Zhao jest zielono, symbolika nadzieji, odrodzenia, ziemi
żółty którym kończy się film jest rozgrzaną bielą czyli z odrodzenia powrotem do czerwieni
Kolorystycznie Hero to symbolika okręgu w kolorach
No i jeśli kogoś azja i filozofia azji interesuje zaraz zauważy że Hero to kolorystyczne Feng Shui, nic nie jest tam przypadkowe