Po przeczytaniu komentarzy mówiących, że film nie był logiczny, bo <różne argumenty związane z niemożliwością stworzenia alternatywnej rzeczywistości> chciałabym je chociaż częściowo odeprzeć. Nie powiem, że wszystko jest możliwe, czy że taki kod mógłby istnieć, ale nauka teorii kwantowej mówi, że w każdym ułamku sekundy (w sumie to nie wiem z jaką częstotliwością, przyjmijmy te ułamki sekundy) tworzy się X kopii wszechświata, i w każdym powstaje alternatywna rzeczywistość. Konsekwencją tego jest to elektron może być w wielu miejscach naraz.
Generalnie chodzi mi o to że Source Code nie tworzył nowej rzeczywistości, tylko przenosił w już istniejącą, która zgodnie z obecnym stanem nauki podobno i tak istnieje.
Nie znam się aż tak dobrze na fizyce ale cieszy mnie, że teoria została wykorzystana w tym filmie, nie wiem jaki jest sens czepiania się logiki w filmie...który nie jest przecież filmem naukowym czy dokumentalnym...zresztą w tych czasem też jej brak :) Wg mnie film jest ciekawy i ujmujący :)
O ile mi wiadomo, to nauka o niczym takim nie mówi :/ (?) fakt, że w matematyka pozwala nie gwałcąc przyczynowo-skutkowej kohabitacji "podróżować w czasie" na zasadzie przenoszenia pomiędzy różnymi kopiami wszechświata, w których rozwinęły się konkretne scenariusze zdarzeń nie oznacza, że tak musi być. Taki model wg. mnie (nie jestem fizykiem ani filozofem) jest z natury dość "niefizyczny"; jakie bodźce miałyby na etapie początkowym powstania wszechświata determinować konkretny scenariusz naszego życia w przyszłości? Nieskończony zespół wszechświatów napinający przestrzeń probabilistyczną to model matematyczny. Jeden wszechświat, w którym pojedyńcza obserwacja zjawiska może niedostarczać żadnych informacji to fizyka. Fakt, że nie możemy się z tym pogodzić, to już psychologia...