Akcja filmu toczy się w XVII wieku. Młody i ambitny artysta Nevill - otrzymuje propozycję wykonania rysunków rodzinnej posiadłości państwa Herbert. Neville podejmuje się zadania stawiając kilka warunków: pani Herbert zobowiązuje się do spotykania się z rysownikiem i zaspokajania jego erotycznych potrzeb. Szkice artysty wydają się być świadkiem zbrodni popełnionej na właścicielu posiadłości.
Anglia, koniec XVII wieku. Damy, pani Herbert i jej córka, pani Tallmann, proponują znanemu rysownikowi Neville'owi wykonanie 12 rycin ich posiadłości. Praca ma być skończona w czasie dwutygodniowej nieobecności pana Herberta i w tajemnicy przed nim. Neville podejmuje się zadania, ale pod pewnymi warunkami...
Anglia, XVII wiek. Neville (Anthony Higgins) - młody i dobry w swoim fachu artysta - otrzymuje propozycję namalowania dwunastu szkiców rodzinnej posiadłości państwa Herbert. Malunki muszą być gotowe za dwa tygodnie, a o całej sprawie nie może dowiedzieć się pan Herbert (Dave Hill). Neville zabiera się do pracy, jednak ma jeden warunek...
To z pozoru tradycyjny film kostiumowy, którego akcja rozgrywa się u schyłku XVII wieku. Cudowna zieleń angielskiego ogrodu, solidne mury edwardiańskiego pałacu, ekstrawaganckie peruki i stroje wytwornego towarzystwa. Wzięty na królewskim dworze pejzażysta ma wykonać dwanaście rysunków wiejskiego domu pani Herbert. Kontrakt, który malarz, pan Neville podpisał z pewnym ociąganiem, zawiera też sekretną klauzulę o "osobistych usługach" świadczonych na życzenie pani domu. Wydarzenia fabularne rozgrywają się jakby na dalszym planie. Najważniejszy jest w filmie nieustanny dyskurs o migotliwości znaczeń związanych z tym, co przyjmuje się za fakty i tym, co poczytane może być jako fikcja.