PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=776316}

Król Lew

The Lion King
7,3 86 415
ocen
7,3 10 1 86415
5,0 27
ocen krytyków
Król Lew
powrót do forum filmu Król Lew

Jestem świeżo po seansie Króla Lwa w wersji z napisami :)
Cud grafiki komputerowej i emocje przeżyte w tych samych momentach filmu co w 1994 roku w kinie Moskwa w Warszawie.
Nie będę ukrywał..łzy cisneły się do oczu przy scenach śmierci Mufasy, przy scenie gdy Simba zobaczył odbicie ojca w wodzie oraz przy piosence Can You fell love tonight.
Dla mnie wspaniałym doświadczeniem jest moc pójść na Króla Lwa po 25 latach jeszcze raz i obejrzeć go w nowej odsłonie stworzonej według najnowszych umiejętności grafików. Sam jestem grafikiem 3d więc według mojej oceny ta wersja filmu jest majstersztykiem. Film ogląda się niczym film przyrodniczo-dokumentalny ale taki jakiego jeszcze nigdy się nie widziało. Dostajemy dawkę realizmu nieosiaglanego do tej pory, dlatego uważam to za wielki atut. Gdy byłem dzieckiem oglądałem Króla Lwa i postrzegałem świat po dzieciecemu-wiadomo. Teraz gdy wiem jak świat funkcjonuje, jacy są ludzie tym bardziej doceniam ponadczasowosc Króla Lwa i w tym przypadku realizm bohaterów i scenerii. Bo jest tak, jak w przyrodzie i wśród ludzi - nie kolorowo ale zawsze jest potem nadzieja na lepsze jutro, radość i porządek w kręgu życia. Hakuna Matata :)
Można narzekać, że czasami mimika bohaterów nie współgra z głosami ale to jest naprawdę drobnostka w porównaniu z wizualnym geniuszem tego filmu. W mojej opini ta wersja Króla Lwa to rzeczywiście film przełomowy w całej historii kina bo nigdy wcześniej czegoś tak wspaniałego nie stworzono pod kątem grafiki komputerowej. Po prostu realizm powala..szczęka w dół generalnie.