znacie podobne filmy do tego tylko nie amerykańskie chodzi mi o europejskie kino (najlepiej rosyjskie)
http://www.filmweb.pl/Ladunek.200
skoro oceniasz Oldboya na 10 to może też to
http://www.filmweb.pl/film/Matka-2009-490001
Ładunek 200 widziałem dobry dobry, madeo spróbuję obejrzeć chociaż nie przepadam za koreańskim kinem z tym że czy ja wiem czy to są podobne filmy do Lilji, ładunek 200 z pewnością nie...
"Whistleblower"
"Dziewczyny z przemytu"
"Masz na imię justine"
"Handel"
Serial "Matrioszki"
Na razie nic więcej nie przychodzi mi do głowy.
Podobne w sensie intensywności przeżyć to filmy: niemiecko-turecki "Głową w mur" 2004, niemiecki "Obca" 2010, słoweńsko-chorwacki "Od pogrzebu do pogrzebu" 2005, duński "Idioci" 1998 czy też "Tańcząc w ciemnościach" 2000.
Wprawdzie nie film a książka ale gorąco polecam "Nostalgia anioła" Alice Sebold.
Bo i nie ma :), to jak gdyby porównać epickie "Wichry Namiętności" z serialem południowoamerykańskim.
Ano dlatego, że książka ustawiła wysoko poprzeczkę, a film w skali 1:1 przy dobrej prozie zawsze skazany jest na porażkę. Jackson przeniósł ją na ekran odartą z metafizyki i bez ładunku niewyobrażalnej wręcz empatii jaki nieustannie towarzyszy przy lekturze. Taka niebanalna opowieść prosi się o równie niesztampową ekranizację, a tymczasem została najzwyczajniej odtworzona.
A tworzone kreacje? Gra aktorska? Czy lektura określa uśmiech, żal, gniew? Didaskalia także nie pozwolą na to.
Bywają książki RÓWNIE dobre. Bywają także i gorsze niż ekranowa adaptacja.
von Tier "Dogville", "Tańcząc w ciemnosciach" - oba super chociaż klimat znacznie poważniejszy to już nie filmy dla nastolatów ;),
polecam też "dzieciaki", ale to kino amerykańskie właśnie, "Nasza klasa" fajna i też Estonia chociaż tematyka troche inna, to samo "zło" czy "Ondskan" bo jako zło nie wyszukuje tego w necie.
http://www.filmweb.pl/film/Szata%C5%84skie+tango-1994-112926 to wygląda ciekawie, chociaż nie udało mi sie jeszcze obejrzeć.
http://www.filmweb.pl/film/Swobodne+spadanie-2011-565135 - i jeszcze to, ale też nie obajrzałem ;)