PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=627908}

Lot

Flight
2012
7,4 144 tys. ocen
7,4 10 1 144477
6,7 47 krytyków
Lot
powrót do forum filmu Lot

Nie jest możliwe wykonanie takiego manewru. Podczas lotu odwróconego w tego typie samolotu, do silników nie będzie dostarczane paliwo, ze względu na konstrukcję układu zasilania (paliwowego). Nie jest to samolot do ewolucji lotniczych w powietrzu. To po pierwsze. Po drugie: odwracanie lotu wiąże się z dużym spadkiem wysokości, zwłaszcza w fazie gdy płatowiec znajduje się w pozycji bocznej. Kolejna sprawa to fakt, iż obrócenie tak dużej maszyny trwa sporą chwilę i jest stosunkowo powolne w tego typu samolocie. Spadek wysokości jest wówczas znaczny. W związku z faktem, iż ów samolot podczas lotu odwróconego znajdował się na bardzo niebieskiej wysokości względem ziemi (ujęcie z ziemi - rozmiar samolotu względem obserwatora). O ile silniki dalej byłyby zasilane paliwem, to przy tak małej wysokości podczas lotu odwróconego, pilot musiałby zwiększyć wysokość i dopiero wówczas na bezpiecznej wysokości, odwrócić z powrotem na brzuch. W sytuacji z filmu, zwyczajnie by się rozbili o ziemię w fazie odwracania

unknown_user_filmweb

niskiej wysokości względem ziemi*

ocenił(a) film na 9
unknown_user_filmweb

To nie był film dokumentalny ani instruktażowy tylko pewna opowieść - panie zanwco , wiejski mądralo , ekspercie ze Smoleńska . Ale dziękuję za twoje wyjaśnienia . Dzięki temu życie wszystkich czytelników twego komentarza będzie dużo lepsze i bogatsze w wiedzę lotniczą.

Wpis został zablokowany z uwagi na jego niezgodność z regulaminem
unknown_user_filmweb

Dzięki, weszłam tu żeby znaleźć wyjaśnienie ;)

juliamatrioszka

Odwracanie płatowca z brzucha na plecy lub z pleców na brzuch, niemal zawsze wiąże się ze spadkiem wysokości, jeśli jest to odwracanie względem osi podłużnej (od dzioba do ogona). Dzieje się tak dlatego, że w momencie odwracania skrzydła samolotu znajdują się pod dużym kątem względem powierzchni Ziemi i nie równoważą wówczas siły grawitacji, która ściąga samolot w dół. Dodatkowo, obracanie w taki sposób, powoduje spadek siły nośnej na jednym ze skrzydeł, a na drugim wzrost. Powoduje to więc także obracanie samolotu względem osi pionowej (to ta oś od brzucha samolotu, do jego pleców - "oś pionowa Z"). W rezultacie, dziób samolotu, kierowany jest wówczas w kierunku skrzydła, które obraca się w kierunku Ziemii. Mówiąc prościej. Obracanie samolotu w taki sposób, niemal zawsze powoduje wiele czynników i zjawisk aerodynamicznych, które sprawią, że przez ten pewien moment samolot będzie leciał w dół. Związanie jest to z fazą utratą siły nośnej przez płatowiec i "przepadnięcia" związanego z "przeciągnięciem". Samolot w tej fazie nie jest zupełnie sterowny. Sterowność wraca dopiero po wyrównaniu skrzydeł. Wraca wówczas siła nośna. Samolotem można leciec "normalnie" lub w locie do góry nogami. O ile jest do tego przeznaczony jego układ paliwowy. Wykonywanie takiego manewru na tak niskiej wysokości, to pewna śmierć. Fikcja filmowa. Temat jest ogólnie prosty gdy się go trochę rozumie. Każdy samolot działa podobnie. Jak masz pytania, to chętnie odpowiem. Pozdrawiam