Mank

2020
6,3 15 tys. ocen
6,3 10 1 14844
6,3 57 krytyków
Mank
powrót do forum filmu Mank

ten film jest czarno-biały?

ocenił(a) film na 5
Bokciu

Pewnie z tej samej przyczyny, przez którą jest monofoniczny.

Bokciu

Proste- by oddać klimat tamtej epoki kina w której osadzona jest akcja "Manka"

maksiu5

A mi się wydawało, że kino to nic innego jak oddanie tego co nas otacza. Jak mniemam rzeczony Manek żył w kolorowym świecie, a kino jakie wtedy istniało było czarno białe, nie dlatego, że ktoś miał taki kaprys, a tylko dlatego, że technika nie pozwalała na więcej. Gdyby od samego początku rejestracja ruchomych obrazów odbywała się w kolorze, a kinematografy oraz odbiorniki TV pozwalałby na ich odtwarzanie, nie znalibyśmy nawet kina pozbawionego barw. Zatem czarno - białe kino to nic innego jak ograniczenia i ułomność technologii.

ocenił(a) film na 6
Bokciu

Za życia Mankiewicza były już kolorowe film np. "The Toll of the Sea" (1922), "Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków" (1937), "Przeminęło z wiatrem" (1939) ;)

malysz369

Ty tak serio?

Bokciu

Bo opowiada o powstawaniu czarno-białego filmu "Obywatel Kane".

obleh

Zatem należy teraz pójść krok dalej i zadać pytanie - dlaczego "Obywatel Kane" był czarno-biały skoro technika śmiało pozwalała już kręcić w kolorze.

ocenił(a) film na 6
Bokciu

Taka była decyzja artystyczna osób decyzyjnych - w przypadku "Obywatel Kane'a" Wellesa i Tolanda, w przypadku "Manka" Finchera i być może operatora. Co na te decyzje wpłynęło ciężko powiedzieć. Welles przed swoim debiutem studiował w większości jak nie tylko same czarno-białe filmy, a Toland takie kręcił. Filmy w technicolorze były bardzo kosztowne i wymagały mocnego naświetlenia planu co raczej gryzło się z wizją wykorzystania mocnych kontrastów światłocieni. Do tego wątpię aby te kamery były w stanie zagwarantować taką głębie ostrości jak te czarno-białe w 1941 roku. W przypadku "Manka" już odpowiedzieli Ci inni wyżej.

Idąc twoim tropem pojawia się pytanie czemu wszystkie aktualnie tworzone filmy nie są kręcone z myślą o IMAX-ie i 5D skoro technologia na to pozwala?

malysz369

Pewnie również ze względów finansowych oraz małej popularyzacji technologii. Poza tym, nie wszystko da się zaadoptować do warunków domowych, a szczególnie takich fanaberii jak 5D, 7D, 230D i 1230D. Zresztą szumne 3D poległo w domowych pieleszach... Jak słusznie zauważyłeś filmy w technikolorze były kosztowne i stawiały pewne wymagania - obecnie kręcenie filmów kolorowych jest standardem i nie potrafię odnaleźć powodu tudzież argumentu, aby pozbawiać się barw. Świat nigdy nie był czarno - biały, a film to nic innego jak jego fragment wpisany w fabułę.

Bokciu

A rozumiesz kolarstwo? Dlaczego taki sport w ogóle istnieje, gdy istnieją motocykle? Czyżby ze względu na koszty?

Leszy2

Może postaraj się poszukać bardziej trafnego porównania.

Bokciu

Przerosło cię? To podsumowuje twoją wypowiedź.

Leszy2

Nie, po prostu podałeś bardzo idiotyczny przykład, nie będący absolutnie analogią poruszonego tematu. Natomiast jeśli nadal uważasz, że jest on właściwy, to nie widzę wspólnej płaszczyzny do dalszej dyskusji.

Bokciu

Skoro nie jest on 'absolutnie analogią tematu' to dziwne, że go za analogię wziąłeś.
Argument najlepiej obalić przez udawanie niezrozumienia.
Próbowałem nakłonić Cię do myślenia, ale widzę, że próżny mój trud.

Leszy2

Nie chce mi się myśleć - idę pojeździć na rowerze mimo, że mam motocykl...

ocenił(a) film na 7
Leszy2

Ponieważ kolarstwo i sporty motocyklowe wymagają innych umiejętności od zawodnika.

taksidrajwer

No właśnie, podobnie jak kręcenie filmów dziś i 80 lat temu, ale koledze Bokciowi nie chce się myśleć.