Marsjanin

The Martian
2015
7,6 308 tys. ocen
7,6 10 1 307622
6,8 66 krytyków
Marsjanin
powrót do forum filmu Marsjanin

ten film to naukowa bzdura. Rośliny rosną z kupy? NIE! Do tego trzeba żyznej gleby, no chyba, że wg autora wystarczy nasr... na saharze i czekać aż coś wyrośnie. zapytajcie kazdego rolnika.. najlepiej tego co szuka żony.

mercx

Filmu jeszcze nie widziałem, ale w książce jest niejednokrotnie wspomniane, że miał przywiezioną żyzną glebę z Ziemi.

ocenił(a) film na 4
marek1980_filmweb

No widzisz, a w filmie gość przytaszczył ziemię z Marsa,włożył tam kupy, i tak wyrosły ziemniory. Głupota nieprawdopodobna...

ocenił(a) film na 6
mercx

Dobra, postanowiłem zrobić coming out - jestem rolnikiem i szukam żony.

I niniejszym czuję się osobą kompetentną do tego aby przeanalizować i ocenić rolnicze dokonania głównego bohatera filmu "Marsjanin". Gdyby komuś nie chciało się czytać całej analizy to od razu napiszę, że proces uprawy ziemniaków przedstawiony w filmie wygląda całkiem wiarygodnie, miałbym tylko kilka zastrzeżeń, ale generalnie "łykam to".
A więc zgadzam się, że rośliny do tego aby wyrosnąć a tym bardziej do tego aby wydać sensowny plon potrzebują żyznej gleby.

Czym jest żyzna gleba?
W pewnym uproszczeniu można powiedzieć, że jest to gleba zdolna zmagazynować odpowiednią ilość wody i składników pokarmowych niezbędnych roślinie do rozwoju. Głównie jest to uzależnione od składu granulometrycznego frakcji mineralnej gleby a dokładnie: im drobniej pokruszona jest skała, z której powstała gleba tym jest ona zazwyczaj żyźniejsza. Żyzność gleby w dużym stopniu zależy również od tego jak duży jest w niej udział frakcji organicznej czyli tzw. próchnicy lecz całkowity brak tej frakcji, w moim odczuciu, nie dyskwalifikuje gleby choć trzeba się liczyć z tym, ze plon na niej osiągnięty nie będzie zbyt imponujący.

Jak dostarczyć roślinie składników pokarmowych czyli: pierwiastki biogenne (H, O, C), makroelementy (N,P,K,Mg,S) oraz mikroelementy?