Wpiszę kilka na zachętę ;D
-Indiana Jones (wszystkie części)
-Skarb narodów (obydwie części)
-Błękitna głębia
-Nie wszystko złoto co się świeci
-Mumia (1 i 2)
Kto następny?:]
z klasyki:
the man who would be the king, lawrence of arabia, the great escape, papillon, mission, only angels have wings :)
80' :
jewel of the nile, romancing the stone, crocodile dundee, the bounty,
z nowszych:
four feathers (2002-innych ekranizacji nie widzialam), pirates of the caribbean,the rundown, last of the mohicans, knight's tale, robin hood, dances with wolves, 13th warrior
familijne:
goonies, dragonheart, the neverending story,
no i cala seria markizy angeliki
:)