Chodzi mi głównie o klimat a nie fabułę, czyli to nie muszą być filmy o szkołach dziewczęcych, zniknięciu ludzi itd
Szukam czegoś mistycznego, równie poruszającego i nie mogę znaleźć dlatego pytam was fanów "pikniku' ludzi którzy są wyczuleni na tą specyficzną wrażliwość.
http://www.filmweb.pl/film/Lato+albo+27+straconych+poca%C5%82unk%C3%B3w-2000-141 2 ten film ma ten sam oniryczny klimat co Piknik. Polecam.
Ze wszystkiego można sobie robić żarty. Bo inaczej nie można by było z niczego. Bo zawsze znajdzie się ktoś śmiertelnie urażony, bo akurat dowcip był o tym, co on akurat szanuje.
Ten film nie jest mistyczny. Jest po prostu słaby. Jego fabuła jest równie fascynująca i mistyczna, jak moja droga z pracy. Czasem stoję w korku, czasem nie. Czasem ktoś mi zajedzie drogę, czasem nie. Występują równie zaskakujące zwroty akcji, jak zmiana trasy lub wstąpienie na zakupy do sklepu. Najlepsze określenie dla tego "arcydzieła" to dramat - dramatem dla mnie było obejrzenie tej "superprodukcji".
"Upadające" 2014. Nie widziałam filmu, ale po zwiastunie widać, że może mieć podobny klimat, a przynajmniej fajny. Polecam też "Koneser" 2013. Ten z kolei widziałam i jest bardzo klimatyczny.
Dzięki, Konesera też widziałem i był świetny, mimo że z Piknikiem raczej nic wspólnego nie miał.
Jeżeli chodzi o "Upadające" to dodałem do obejrzenia,
jeśli chodzi o konwencję "szkoły dla dziewcząt" to dobry jest "Pęknięcia" 2009
Równie powolny, urzekający klimat : http://www.filmweb.pl/film/Czarowny+kwiecie%C5%84-1991-105197
Hej, a "Przekleństwa niewinności" widziałeś ? Mają taki dość dziwny i niepokojący klimat. Film nie jest do końca oczywisty moim zdaniem.
widziałem, dla mnie to coś innego, ale faktem jest że reżyser nawet inspirował się piknikiem
Polecam "Neither Heaven Nor Earth" (2015) http://www.filmweb.pl/film/Front+w+Dolinie+Wakhan-2015-740069
Bardzo dobry film, pomimo tego, że to praktycznie remake Pikniku, tylko że dzieje się w Afganistanie. Ma bardzo podobny klimat.
Trochę bardziej utrzymane w psychodelicznym klimacie, ale wciąż mistyczne:
Głowa do wycierania Lyncha: http://www.filmweb.pl/film/G%C5%82owa+do+wycierania-1977-1088
Szalony Paź: http://www.filmweb.pl/film/Szalony+pa%C5%BA-1926-138687
Oraz pełna metafor Siódma pieczęć:http://www.filmweb.pl/Siodma.Pieczec
To ja też dodam coś od siebie, na oku mam sporo filmów z ,,podobnej beczki", więc może i dopiszę komentarz numer 2, jak je obejrzę :D
Podpatrzyłam, czy jakiś z zaproponowanych za moment filmów masz u siebie w ,,do obejrzenia", więc napiszę te, których nie znalazłam- niestety nie mogę podglądnąć ocenionych, ale to nic. Ciężko będzie poczuć tę samą emocję, co przy Pikniku, ale może akurat do gustu też w jakiś sposób przypadną Ci Inne dzieła, bądź, chociaż przez chwilę jadące tym samym wózkiem, co Wisząca Skała. Może akurat coś Ci się spodoba, chociaż odbierzesz je inaczej. Albo i ktoś inny na forum skorzysta z listy i znajdzie coś dla siebie :)
1. Kochanek (1992)- klimat, egzotyka, piękne ujęcia, bardzo ciekawe przedstawienie tematu. Miłość, w której jedyny dialog to ciało. Wspaniale pokazane starcie się dwóch innych światów. Mnie absolutnie urzekł.
http://www.filmweb.pl/Kochanek
2. Droga do Saliny (1970- http://www.filmweb.pl/film/Droga+do+Saliny-1970-36781)- wspaniała muzyka i krajobrazy. Kocham kino lat 70-tych i absolutnie tę aurę sprzed ponad 40 lat tutaj czuję. Ciekawa historia. Jeżeli fabuła Ci podpasuje, to polecę kolejny:
3. Olivier, Olivier (1992)
http://www.filmweb.pl/film/Olivier%2C+Olivier-1992-1154
4. Listonosz (1994). Najpiękniejsze przedstawienie przyjaźni, z jakim do tej pory się zetknęłam w filmie. Bardzo mnie wzruszył. Uwielbiam Włochy, kocham ten neapolitański dialekt i akcent, jakim posługują się aktorzy.
http://www.filmweb.pl/film/Listonosz-1994-30637
5. Siotro, moja siostro (1994)- brudny pod każdym względem, czyli to, co kocham. Obskurne filmy przede wszystkim. Tutaj i historia jest mroczna (na faktach), i miejsca akcji i siostrzana relacja. Zdecydowanie wart obejrzenia, chociaż ciężki do dorwania.
http://www.filmweb.pl/film/Siostro%2C+moja+siostro-1994-30558
6. Rzym (1972)- jeden z najlepszych filmów, w mojej prywatnej czołówce, z jakimi miałam do czynienia. Dla mnie arcydzieło. Za każdym razem czuję się zanurzona we włoskich realiach tamtych lat. Głównym aktorem jest samo miasto. Absolutnie oryginalne. Przepiękne obrazy. Sceny obyczajowe i ekstrawaganckie- dzieło sztuki. Do obejrzenia w bardzo dobrej jakości na cda.
http://www.filmweb.pl/film/Rzym-1972-30825
7. Czas na francuskie Oczy bez Twarzy (http://www.filmweb.pl/film/Oczy+bez+twarzy-1960-31850- 1960) - co tu dużo mówić... genialny. Lata 60-te, a mnie aż dreszcz przeszedł, bo sceny są bardzo dobrze nakręcone. Realistyczny, trzymający w napięciu, ma klimat.
8. Ktoś tam wyżej polecał Suspirię (KOCHAM), to ja napiszę o drugiej części: Inferno (1980)
http://www.filmweb.pl/film/Inferno-1980-112983
9. Alicjo, słodka Alicjo (1976)- Muzyka. Dla mnie kolejne mistrzostwo. Uwielbiam ten klimat tamtych lat. Zdecydowanie polecam. Niejasne zakończenie.
10. Paroxismus (inaczej: Venus in Furs- 1969) dla mnie magiczny, a jednocześnie obskurny z brudnym jazzem w tle, z kontrowersyjnym Klinskim w obsadzie.
http://www.filmweb.pl/film/Paroxismus-1969-118799
11. Ukryte Pragnienia (1996- http://www.filmweb.pl/Ukryte.Pragnienia). Boska Liv Tyler i piękna Toskania. Ciekawe dialogi no i ta lekcja życia, którą każdy z nas za łebka przerobił.
12. Truposz (1995- http://www.filmweb.pl/film/Truposz-1995-712). To był film, o którym od razu pomyślałam, jak padło Twoje pytanie na forum. W sumie to fabuła znacznie odbiega od Skały, ale jednak muzyka, klimat, trochę takich dawnych indian/rdzennych mieszkańców jest w Truposzu bardzo wyraźnie zaznaczony poprzez jednego bohatera- Nikt. Jeden z najlepszych od Deppa- szkoda, że tak mało znany.
13. Zawieście czerwone latarnie (1991- http://www.filmweb.pl/film/Zawie%C5%9Bcie+czerwone+latarnie-1991-31273). Uwielbiam azjatyckie kino, muzykę i stroje- bo najlepsze są kostiumowe. Brutalnie ukazany obraz kobiety na wschodzie.
Na dzisiaj tyle- szczęśliwa trzynastka.
wow bardzo ciekawa lista !
Dziękuję !
Trzy ostatnie znam i właśnie "Ukryte pragnienia" bym Ci polecił w pierwszej kolejności
Pewnie znasz : http://www.filmweb.pl/film/Nie+ogl%C4%85daj+si%C4%99+teraz-1973-5153
Coś będę miał dla Ciebie na priv
Mam już od dłuugiego czasu w ,,do obejrzenia" i przymierzam się od dawien dawna do seansu, bo wiem, że przypadnie mi do gustu :D a teraz zostałam utwierdzona w tym przekonaniu, więc mój kolejny film to będzie Nie oglądaj się teraz :)
Czekam, przyjęte!
Dorzucam od siebie do listy jeszcze te filmy (w większości horrory z super klimatem) :).
- Dead of Night aka Deathdream (1972) - horror. Bardzo mroczny, gęsty klimat
- Carnival of Souls (1962) - jak dla mnie film kultowy. Horror oniryczny
- The Cure aka Kyua (1997)
- The Iron Rose aka La rose de fer (1973) - surrealistyczny melodramat - horror. Dość powolny, ale warto zobaczyć
- Children Shouldn't Play with Dead Things (1973)
- Death Smiled at Murder aka La Morte ha sorriso all'assassino (1973) - mniej znany, surrealistyczny horror. Jedną z ról gra Klaus Kinski
- L'arcano incantatore aka Arcane Sorcerer (1996)
- La Casa dalle finestre che ridono aka The House with Laughing Windows (1976)
- The Sentinel (1977)
Jak sobie coś jeszcze przypomnę, to dam znać.
Jeśli nikt wcześniej nie wspomniał mogę śmiało polecić Jasminum, taki film magiczny, oniryczny, między jawą a snem. Może "Uczta Babette"?
Dzięki, oglądałem niedawno trylogię Kieślowskiego, najbardziej podobał mi się biały, czyli ten najbardziej polski. I tu jest coś ciekawego, filmy Kieślowskiego, te polskim tłem , są szare, niby smutne, ale tego nie widać, nie ma tam napisu że Polska jest feee, bo on nie robił filmów o Polsce tylko o człowieczeństwie, to się od razu czuje, dlatego uważam że takie filmy np Smarzowskiego no są jedyne w swoim rodzaju, ale moim zdaniem to nie jest wielkie kino , jest to bardziej wyrzygalnia , też Koterski idzie w tą stronę, taka poczekalnia NFZ =
a teraz ponarzekajmy
"Po godzinach" Scorsese, oczywiście mniej oniryczny i mistyczny, ale klimat może Ci się spodobać