ma bowiem zalety mistrzowskiego kina ekspresjonistycznego - nieco przerysowaną grę głównego bohatera, stonowane światło, mgłę, cienie w zaułkach, kadry samych twarzy podkreślające emocje. Natomiast nadmierne uproszczenia akcji, pretensjonalność dialogów, spłaszczenie postaci drugoplanowych, które uchodzą kinu niememu,...
więcejPomysł fajny, zrealizowany natomiast mocno chaotycznie. Chyba jednak można było lepiej wykorzystać to 90 min niż w większości na sceny picia gorzałki. Na minus też przesadnie pompatyczne zakończenie oraz bardzo mierne aktorstwo. Film z bardzo dużym potencjałem i fajnie budowanym klimatem, jednak na sam koniec coś nie...
więcejNie spodziewałem się, że zaraz po "Niepotrzebni mogą odejść" Reeda, uda mi się obejrzeć niemal równie doskonały film o IRA, a tu taka niespodzianka! To drugi film Forda o tematyce irlandzkiej, który obejrzałem - pierwszym był "Spokojny człowiek", i aż żałuję, że tyle westernów nakręcił - choć był mistrzem gatunku a ja...
więcej