Pewnej nocy, wracając samochodem z przyjęcia, Tun (Everingham) i Jane (Thongmee) potrącają dziewczynę na drodze za miastem. Pod wpływem krzyków Tun, Jane odjeżdża z miejsca wypadku. Para bohaterów powraca do swojego życia w Bangkoku, tylko że ich życie przestało już być takie jak dawniej. W nocy Jane prześladują koszmary, a Tun, fotograf, dostrzega na swoich zdjęciach widma dziwnych postaci. Jane i Tun postanawiają zbadać miejsce wypadku, by dowiedzieć się, że uszkodzony billboard to jedyne wyrządzone przez nich szkody. Ale gdy najbliżsi przyjaciele Tun zaczynają ginąć jeden po drugim, nasi bohaterowie zdają sobie sprawę, że muszą rozwikłać zagadkę, zanim ich życie legnie w gruzach.
RECENZJE
„W filmie SHUTTER udało się posunąć naprzód elementy horroru kojarzące się z takimi azjatyckimi „przerażaczami” jak The Eye (Oko), Ringu (Krąg), czy Ju On (the Grudge – Klątwa). Dodając jeszcze trochę extra, stworzono najbardziej mrożący krew w żyłach film dekady. Najlepsze sceny Migawki to właśnie te, które mają nas przerazić. Stawiam każde pieniądze, że jego twórcy eksperymentując na ludziach stworzyli listę 69 sposobów wystraszenia widza za pomocą zdjęć, aparatów, czy polaroidów. Rezultat – pomysłowość Migawki w wykorzystaniu przeciwko nam dobrze znanych, prozaicznych przedmiotów naprawdę imponuje.” Arrow in the Head „Najciekawszym elementem SHUTTER jest opowiadana historia. Twórcom filmu udało się stworzyć dobrze napisany, zwięzły scenariusz, który nie pozwala widzom oderwać się od krzeseł przez cały czas wyświetlania filmu. „Zdjęcia duchów” jako główny motyw filmu okazały się świetnym pomysłem, a wykorzystanie miejscowych elementów mistycyzmu i religii nadało SHUTTER wyraźny tajwański posmak”. Cinema online „Niewiele pojawia się dobrych tajlandzkich horrorów, ale kiedy już się taki trafi, trzeba go zobaczyć. (…) Wszystkim, którzy sądzili, że azjatycki horror nie jest już ich w stanie niczym zaskoczyć, radzę dobrze się zastanowić. SHUTTER przeraża i wciąga - gęsia skórka pojawia się u widza bardzo wcześnie i nie schodzi do samego końca filmu. Powinniście ją zobaczyć, bo to najlepszy film, jaki widziałem od wieków. Coś czuję, że niedługo pojawi się wersja hollywoodzka”. Slasherpool
PRODUKCJA
GMM Pictures należy do notowanej na giełdzie GMM Grammy Entertainment, odnoszącej największe sukcesy i najbardziej zróżnicowanej firmy multimedialnej branży rozrywkowej w Azji Południowo-wschodniej. GMMP wykorzystuje doświadczenia swojej poprzedniczki – GMM Pictures produkowała filmy pokazywane nie tylko na rynku wewnętrznym, ale także w całym regionie i świecie. Phenomena Motion Pictures jest dynamiczną młodą firmą branży fimowej należącą do GTH and Phenomena Film Production Co. Założona w 2004 r. aby zająć się filmami krótkometrażowymi, Phenomena szybko zajęła się również przedsięwzięciami pełnometrażowymi. Jej pierwszy długo-metrażowy projekt, Shutter okazał się być najbardziej kasowym filmem tajlandzkim w 2004 r., a następnie najbardziej kasowym tajlandzkim filmem wszechczasów. Gmm Tai Co., Ltd. (GTH) to w pełni wyposażone tajlandzkie studio filmowe zajmujące się produkcją, marketingiem i dystrybucją filmów odnoszących komercyjne sukcesy. Filmy te bawią publiczność w Tajlandii prowokującymi intelektualnie opowieściami o treściach ważnych dla miejscowego widza, realizowanych zgodnie z najwyższymi światowymi standardami.
SYLWETKI
Banjong Pisanthanakun ukończył studia filmowe na Chulalongkorn University w 1999 r. Ze swoją pierwszą krótkometrażówką Plae Kao został finalistą konkursu filmów komediowych Click Radio w kategoriach Najlepszy Film i Najlepszy Scenariusz w 2000 r. w Bangkoku. Następnie napisał i wyreżyserował Colorblind (Daltonista), krótki film pokazywany na wielu międzynarodowych festiwalach, m.in. Asian Symposium w Singapurze, Raindance w Anglii, Asiexpo w Lyonie, Toronto Reel Asian w Kanadzie, Puchon International Fantastic Film Festival w 2003 r. w Korei i 21 San Francisco International Asian American Film Festival 2003. Jego pierwszy pełnometrażowy film “Shutter” stał się największym hitem kasowym w Tajlandii w 2004 r. Obecnie pracuje nad swoim kolejnym projektem “AIDS Diary”. Parkpoom Wongpoom ukończył Wydział Filmu i Video (Department of Film and Video Faculty of Communication Arts) na Uniwersytecie Rangsit w 2000 r. Tuż wcześniej napisał I wyreżyserował swoją pierwszą krótkometrażówkę Luang Ta (co znaczy “stary mnich w języku Tajlandzkim), która zdobyła uznanie w kraju i zagranicą. Pokazano ją m.in. na Clermont-Ferrand International short Film Festival 2002, Singapore International Film Festival, Pusan Asian Short Film Festival. Na Bangkok Film Film Festival 2001 otrzymał nagrodę za Najlepszą Reżyserię i dla Najlepszego Filmu Tajlandzkiego. W 2002 r. Wongpoom ukończył swój 2 film krótkometrażowy In the eyes (W oczach), historię o młodym chłopcu przeżywającym pierwsze doświadczenia seksualne. Również ten film otrzymał wiele entuzjastycznych ocen i pokazywany był na wielu międzynarodowych festiwalach. Jego pierwszy pełnometrażowy film “Shutter” stał się największym hitem kasowym w Tajlandii w 2004 r. Obecnie pracuje nad scenariuszem do swojego następnego filmu pełnometrażowego “Life with A Mission” (Życie z misją) Tun (Ananda Everingham) Przystojny mężczyzna w wieku 25-28 lat. Jest samotnie mieszkającym fotografem, z własną ciemnią fotograficzną. Tun to wyrafinowany, trzeźwo myślący, cichy, przyjacielski i czuły, ale potrafi też zachować się nie dojrzale i dać ponieść emocjom. Stara się dbać o swoją ukochaną dziewczynę, Jane. Tun nie do końca wierzy w niewyjaśnione zjawiska i zabobony. Jane (Natthaweeranuch Tongmee) Zwyczajna, ale sympatyczna I czarująca dziewczyna w wieku 23-25 lat. Jane jest optymistką, jest inteligentną, pewną siebie i pogodną kobietą, która potrafi dać sobie radę sama. Natre (Achita Sikamana) Natre ma smutną twarz i około 20-23 lat. Jest mało atrakcyjną i dość samotną kobietą, której brak obycia towarzyskiego i przyjaciół. Jej ulubione miejsca to klasa i biblioteka.
Pobierz aplikację Filmwebu!
Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.