Gorzka komedia Otara Iosselianiego, którą w Wenecji wyróżniono nagrodą specjalną, pozbawiona jest klasycznej intrygi, tradycyjnej akcji czy też pełnokrwistych postaci. Z pozornego chaosu przypadków i krzyżujących się miniaturowych wątków wyłania się nić łącząca lekko szkicowane epizody i zaprawione ironią dygresje. Tę nić, spoiwo całego... Gorzka komedia Otara Iosselianiego, którą w Wenecji wyróżniono nagrodą specjalną, pozbawiona jest klasycznej intrygi, tradycyjnej akcji czy też pełnokrwistych postaci. Z pozornego chaosu przypadków i krzyżujących się miniaturowych wątków wyłania się nić łącząca lekko szkicowane epizody i zaprawione ironią dygresje. Tę nić, spoiwo całego obrazu stanowią dwa przedmioty: kobiecy akt i porcelanowy talerz. Ich wędrówkę z rąk do rąk przypadkowych ludzi ilustruje film... Ota Iosseliani to ceniony na świecie reżyser gruziński, w Polsce znany przede wszystkim z filmów "Był sobie drozd" i nagrodzonego na MFF w Berlinie "W poniedziałek rano". czytaj dalej