SPOILERY Nie znam się na kryminałach, obejrzałam ten przypadkiem, ale wydaje mi się, że w kryminałach ważna jest precyzyjna fabuła, że jest jak puzzle, które się na końcu układa w klarowną całość. I pewnie tak jest - dla znawców kryminałów. Proszę ich o wyjaśnienie:
- za co ubecy dali pół miliona łapówki? Śledztwo było zamknięte po ich myśli.
- komu i po co potrzebna była fotografia pieniędzy? Ubecy już byli skazani na śmierć, więc czy dawny narzeczony chciał wkopać miłość życia?
- skoro Smolar był w wyższych strukturach władzy niż duet ubeków, to dlaczego mieszkał w małym, zabałaganionym mieszkaniu, samotny, przegrany, nieszczęśliwy?
- po co Telak - morderca i spryciarz, który spotkany na korytarzu przez terapeutę, miał „perfidny błysk cynizmu w oczach” - był w grupie terapeutycznej?
- jak to możliwe, żeby duet prokurator i as policji nie zauważyli, że we wszystkich odwiedzanych knajpach jest przy sąsiednim stoliku zawsze ten sam człowiek?
- jakim cudem magnetofon Telaka znalazła po przeszukaniu policji sprzątaczka i dlaczego sądziła, że należał do poprzedniego lokatora? Dlaczego nie pobiegła z tym odkryciem do policjantów tylko spokojnie oddała portierowi?
Itd. itd.????
Telak miał problemy natury osobistej.Jego córka popełniła samobójstwo,jego syn chorował na serce,a on sam obarczał się winą za tę sytuację.Kiedy spotkał Rudzkiego tamtemu udało sie namówić go na terapię.Telak uznał,że może mu to pomóc.Natomiast Rudzki miał swoje cele.
Co do dyktafonu to w książce znalazł go ksiądz i oddał potem prokuratorowi.Nie pamiętam gdzie go znalazł,ale chyba w jakiejś kaplicy.
Co do Smolara tak naprawdę nie wiadomo kim był,na czyje zlecenie zabił ubeków.Czy może była to jego samodzielna decyzja.Zresztą końcówka jest beznadziejna i bez sensu.Niszczy cały film.