Theresa Dunn (Diane Keaton) kończy studia i postanawia wyprowadzić się z domu, w którym rządzi despotyczny i purytański ojciec. Wbrew woli rodziców przenosi się na Manhattan, gdzie mieszka już jej siostra Katherine (nominowana do Oscara Tuesday Weld). Theresa zostaje nauczycielką dzieci głuchoniemych. W dzień - sumienny i wrażliwy pedagog, w nocy zamienia się w wyzwoloną seksualnie kobietę, bywalczynię podejrzanych barów, nie stroniącą od alkoholu, przypadkowego seksu i narkotyków...
Ostry jak brzytwa film erotyczny ze zjawiskowymi rolami geja Toma Berengera, pajaca Richarda Gere'a, jurnej Diane Keaton i zabawnej Tuesday Weld.
Zjawiskowy montaż miesza scenay prawdziwe z urojonymi. Wspaniałe scenografie (te domy, mieszkania, lokale, ściany...), niezwykła muzyka i drapiezna reżyseria Brooksa w...
Kontynuacja tzw. rewolucji wyzwolenia, na ulicach przemarsze "wolnych macic" w obmierzłych lokalach całujący się sodomici w rytmach soul/disco, aborcja niczym zabieg dentystyczny oraz kokaina i pigułki zamiast śniegu i cukierków w te święta 73' roku. Zjawiskowa gra Diane Keaton łączy w sobie dwa odrębne światy....
Chociaż film ten jest najczęściej szulfadkowany jako dramat, Stephen King w swej pracy o sztuce grozy wymienia "Looking for Mr Goodbar" jako doskonały przykład kina grozy.
S. King, "Danse Macabre", Warszawa 1995, s. 242-244.
Pełen frustracji świat intymnych doznań ludzi samotnych w wielkim mieście. Reżyser o filmie: „Teresa jest tu najzdrowszą postacią. Dziwkami są mężczyźni. Ona jest ludzka, zabawna, pełna ciepła. Umiera, bo chciała odwrócić rolę, żyć jak mężczyzna, nie zdając nikomu rachunków, sama przyjmując odpowiedzialność za własne...
więcejZnakomity dramat obyczajowy z szerokimi elementami dramatu psychologicznego, niesamowicie autentyczny, z bardzo ciekawą i nieco zaskakującą rolą Diane Keaton w roli kobiety "z blizną". Diane Keaton raz wypada znakomicie w roli kobiety prowadzącej podwójne życie (pokornej nauczycielki za dnia i bywalczyni nocnych lokali...
więcej