W moim przekonaniu brakuje paru nominacji:
- Animal Kingdom - najlepszy film, scenariusz oryginalny, aktor drugoplanowy (Guy Pearce)
- Wyspa Tajemnic - scenariusz adaptowany, aktor pierwszoplanowy (DiCaprio)
- Miasto złodziei - scenariusz oryginalny
i Di Caprio i scenariusz mega - zgadzam się, że brak nominacji dla tych podmiotów jest po prostu porażką Akademii.
i ja się zgadzam. Zupełnie nie rozumiem dlaczego zabrakło miejsca dla tego filmu wśród tegorocznych nominowanych. Może i obfity filmowo rok, ale diCaprio żal...
diCaprio żal? No co ty..? To był zdecydowanie jego rok - Wyspa Tajemnic jest boska i zdecydowanie zasłużył wreszcie na Oscara!
No cóż, patrząc na listę nominowanych http://www.money.pl/oscary-2011/ to owszem jest ona trochę porażką, ale to chyba jak co roku. Ciekawe kto wygra!!
zdecydowanie Wyspa Tajemnic trzymała poziom wysoko i miała znakomitą obsadę i jestem szczerze zdziwiona za brak jakiejkolwiek nominacji, a dla DiCaprio już w szczególności! I za Incepcję dla Nolana także.. zupełnie nie rozumiem dlaczego nie dostał?!
ale tak sobię myślę, że akademia wykluczy coś i tłumaczy się niezgodnością z pewnymi regułami danego filmu, zasad przyznawania nominacji nie znam, ale chętnie się zapoznam ;)
Witajcie,
Sam już nie wiem - może to tylko ja żyję w towarzystwie ludzi o takich poglądach, może wy też (mam nadzieję), ale z kim bym nie rozmawiał o filmach zeszłego roku, to KAŻDY, ale po prostu KAŻDY twierdzi tak samo jak ja teraz tutaj: najlepszym filmem zeszłego roku i przy okazji czymś wyjatkowym w świecie kina jest INCEPCJA. Rok 2010 to rok mieszanki śmiecia filmowego w 95% i świetnych filmów w 5%. I z tych 5% na pierwsze miejsce wybija się właśnie "Incepcja", zostawiając resztę daleko w tyle. "127 godzin", "Winter's Bone", "The Fighter" ??????? No chyba po***ało tą akademię. I tu właśnie moje największe zdziwienie. Incepcji nie wykreował nikt inny, tylko jej twórca. Jak to zatem możliwe, że nie dostał on nominacji za reżyserię ? "Incpecja" to nie dicaprio, nie zimmer, nie pfister, ale właśnie kunszt reżyserki Nolana. Oscary to gówno. Ludzie są widocznie tam za tępi na takie wizje.
Ja równiez uwazam, ze brak nominacji Dla Nolana za rezyserie Incepcji to wielki bład. Jestem rozczarowana...
Myślę że mogę się zgodzić.
Z kolei dla mnie Czarny Łabędź to film który nie powinien być nominowany gdyż nie porywa. Nie ma w nim niczego szczególnego czym można byłoby się zachwycić... :(
Incepcja jest bardzo fajna... tylko ten początek filmu jakoś nie przekonuje... :(
Brakuję filmów takich jak: Tron, Resident Evil Afterlifei może nominowałym jeszcze film animowany: Zaplątani...
Zgadzam się z tobą we wszystkim oprócz afterlifa - nie przesadzajmy już może z tym RE
Zdziwiło mnie tak mało nominacji Tronu i oczywiście brak Nolana! To jakieś nieporozumienie! Chyba że akademia uważała że za mało jeszcze zdziałał i czekają na kolejny hit - czyli nie można liczyc na statuetkę dla niego przez kolejne 4 lata...
Zaplątani tez koniecznie powinni dostac nominację
to może zejdż na ziemie bo jeśli nadal wciskasz sobie ten kit że masz racje to wracaj tam gdzie tak uważają bo tu duuuuuuuuuuuuuuuża większość ma (na szczęście) racje
ach. jak cudownie prosty jest świat, gdy dzieli się go na ludzi, którzy mają rację, bo myślą tak samo jak ja i ludzi, którzy jej nie mają, bo myślą inaczej. Musi ci to oszczędzać wielu problemów wszelkiego rodzaju.
A ja z kimkolwiek rozmawiam, to Incepcja jest gdzieś na 3, 4 miejscu. Na pewno za Czarnym łabędziem, Jak zostać królem, Fighterem
Dobre kino, ale nic poza tym. Mnie nudziła, choć Nolana cenie za najlepsze Batmany. też mi argument - "z kim bym nie rozmawiał o filmach zeszłego roku" - użyłem podobnego i co wygrałem? A wiesz z iloma ja osobami rozmawiałem? A ilu członków ma Akademia?
Choć Akademia to też zaden argument, reprezentują przecietny amerykański gust i doraźne zaangażowanie. Fighter, to dobry film.
Chyba żartujesz. Incepcja jest tak cienka, że wielkim zdziwieniem jest dla mnie wogóle nominacja za scenariusz. I nie mów że KAZDY uwielbia Incepcję bo wcale tak nie jest. Są w tym roku filmy dużo lepsze i wybitniejsze. A Incepcja to taki bardziej przeciętniak przy nich. Powiedziałbym film dla głupich dzieci, żeby mogły sobie popatrzeć na efekty specjalne(cos jak Avatar). Pozdro
ach, ale jakże przyjemny był avatar : p tak miło i lekko się go oglądało, mimo kilku większych i mniejszych niedociągnięć.
tak, żyjesz w specyficznym "towarzystwie". incepcja ok, ale bez przesady. poszerz krąg znajomych, horyzonty.. warto;))
Incepcja była niezłym filmem, ale za długim, na końcu była nudnawa. Na głowe bije ją Black Swan albo Kings Speech.
zgadzam sie, incepcja jest jednym z najlepszych filmow 2010 roku i bylem mocno zdziwiony kiedy zobaczylem ze nie dostala nominacji za montaz
a co do oskara dla king's speech to uwazam ze ten film jest przereklamowany a ilosc nominacji jaka otrzymal jest smieszna!!!
Tron - efekty specjalne
Resident evil afterlife - efekty specialne , zdjęcia , muzyka
Niezniszczalni - aktor drugoplanowy ( Dolph Lungren)
Dolph Lungren z Oscarem, hahahahaha :D
no to już świetnejszej propozycji tu chyba jeszcze nie przeczytałam (choć dość często Akademia ma w zwyczaju dokonywanie cokolwiek nietrafnych wyborów), och i uśmiałam się przy tym do łez, uff... chwila oddechu... no, to jeszcze możnaby nagrodzić go za całokształt - wybitny i twórczy wkład w dziedzinie aktorstwa filmowego, co wy na to, hmm?
a teraz serio: będąc aktorką, twierdzę, że jedyne, co mu się należy, to solidny kopniak w ten jego wyżyłowany tyłek i dośmiertny zakaz występowania w filmach.
Zgadzam się, jeśli chodzi o Wyspę Tajemnic, dziwnie niedoceniony film... Stoi u mnie na równi z Czarnym łabędziem. Incepcja trochę się wybija.
Zdecydowanie brak "Wyspy tajemnic"!!!
Jeśli to ja bym przyznawał nominację w miejsce "Toy Story 3" lub "Do szpiku kości" za najlepszy film wcisnąłbym właśnie "Wyspę tajemnic". Pana DiCaprio i tu się sam sobie dziwie też bym docenił, nie za jeden film a za dwa.
W "Incepcji" zagrał średnio w "Wyspie tajemnic" lepiej podobnie jak Ruffalo tylko ten w "Wyspie tajemnic" zagrał słabiej natomiast w "Wszystko w porządku" genialnie.
Sumując... 2010 w wykonaniu DiCaprio bardzo dobry! Nominacja się należała...
Szkoda że całkowicie ominęli "Shutter Island" :/
Dokładnie, zgadzam się. Brak Wyspy Tajemnic i Leona to dwie największe porażki w nominacjach.
Nie wiem czy ktoś to zauważył ale ta cała Akademia ma jakieś dziwne nawyki. Filmy które wchodzą do kin na początku roku (tak jak właśnie WT) nie mają praktycznie żadnych szans na nominacje.
Druga rzecz. Po raz kolejny w bezczelny i chamski sposób pomija się DiCaprio - który stworzył dwie naprawdę świetne role (zgadzam się, że ta w "Wyspie" była lepsza).
Już przy przereklamowanym Titanicu był to skandal, później stworzył również kilka bardzo dobrych kreacji, a ci z uporem maniaka go ignorują. Podejrzewam, że istnieją tam jakieś chore nawyki, typu - nie głosujemy na tego czy tamtego - i Leon padł ofiarą takiego układu.
Wśród nominowanych brakuje mi także B. Hershey (matki Portman w Czarnym Łabędziu) - była naprawdę świetna.
No i na sam koniec Autor Widmo Polańskiego - kolejny świetny film bez żadnej nominacji. Ode mnie na razie tyle. Pozdrawiam
Zgadzam się z tobą. Di Caprio zasłużył na niejedną nominację w tym roku. Za Incepcję po prostu biję mu brawo.
Shutter Island jest w miarę lekki i przyjemny, ale bardzo średni patrząc przez pryzmat poprzednich filmów Scorsese, z których część należy w końcu do arcydzieł kinematografii światowej.
Shutter Island lekki? Nie wydaje mi się... Końcówka tak powalona, że do dzisiaj mam wątpliwości, czy go czasem czymś nie naszprycowali
Mila Kunis - najlepsza aktorka drugoplanowa
Wyspa tajemnic - kategorie techniczne
Zabrakło również Ryana Goslinga
Nie rozumiem ludzi którzy w filmie "Miasto złodziei" widzą więcej niż oklepany do bólu schemat dobrych złodziei, który był o wiele lepiej pokazany już w kilku filmach. Ten film był poprostu nudny i wiał tandetą, dlaczego go umieszczać chociażby przy "Incepcji" czy "Jak zostać królem"? Dla mnie typowy średniak.
Najbardziej niedocenione filmy wg mnie:
- wyspa tajemnic
- all good things (z Ryanem Goslingiem i Kirsten Dunst)
All good things trochę oklepany i widziało się już te tematy niejednokrotnie. Ciekawą ma narrację i niezły montaż - fakt. No i Dunst z Gislingiem świetnie wypadli, racja - tutaj bym nominowała, ale tylko tutaj.