Ivana zaprasza przyjaciół, rodzinę i byłych kochanków, aby na podstawie scenariusza zagrali samych siebie w historii o kobiecie na skraju załamania nerwowego. Nad brzegiem Dunaju dramat przemienia się w komedię.
Młoda reżyserka teatralna Mariana Marin próbuje przeprowadzić rekonstrukcję zdobycia Odessy w 1941 r. przez rumuńską armię, która doprowadziła do zamordowania tysięcy Żydów.
Pod koniec lat 20. XX wieku Sowieci wybudowali ośrodek badawczy w Suchumi, stolicy Abchazji, nieuznawanej republiki nad Morzem Czarnym, w celu krzyżowania ludzi i małp człekokształtnych. Eksperyment mający na celu powołanie do życia hybrydy człowieka i małpy nigdy nie został zrealizowany, ale w opuszczonych skrzydłach budynku Instytutu Sukhumiego nadal spotkać można żyjące obok ludzi małpy. Los ludzi ukształtowany został gwałtownymi zmianami społeczno-politycznymi, jakie zachodzą w tym rejonie, a małpy podlegają bezlitosnemu testowaniu nowych leków i medycznych zabiegów. Na spornym terytorium nad Morzem Czarnym, naznaczonym przez upadek Związku Radzieckiego, konflikt gruzińsko-abchaski oraz dziesiątki lat okrucieństwa, człowieka i małpę łączy niejedno – nie tylko są jedynymi istotami, które zabijają bez powodu, ale również posępnymi ofiarami-reliktami nieudanej serii eksperymentów z przeszłości. Instytut Sukhumiego jest dziś symbolem Abchazji – niezwykłym mikrokosmosem odzwierciedlającym mieszaninę dychotomicznych elementów: przeszłości i teraźniejszości, nauki i religii, litości i okrucieństwa, dumy i żałości. Utrzymany w stylu dokumentalnego eseju film analizuje związek miedzy ludźmi i naczelnymi, ukazując destrukcyjny wpływ ideologicznych dogmatów i konieczność uwzględnienia etyki w badaniach naukowych. Pokazuje również, że można żyć na pierwszej linii frontu wojny, w rozdarciu pomiędzy przeciwnymi siłami, w przekonaniu, że wszystkie ludzkie istoty są czującymi naczelnymi, które rozwinęły zdolność do życia w niewyobrażalnie trudnych warunkach.
Niewinne postrzeganie śmierci oczyma dziecka. Krótka, ale bardzo intensywna opowieść o świadomości śmierci, chwili, której każdy ma stawić czoło w pewnym momencie życia.
Bukareszt dwadzieścia lat po rewolucji. W Rumunii trwają właśnie rozliczenia z komunizmem i informatorami Sekuritate (tajna policja). Głównym bohaterem jest niedojrzały trzydziestoparolatek Tavi, który w tajnych aktach poszukuje informacji o Roxanie, miłości z lat młodzieńczych, która - jak podejrzewa - mogła urodzić jego syna. Rozpoczynając prywatne śledztwo nie przewidział jednak, że dokumenty mogą okazać się dla niego puszką Pandory, z której wylecą ukryte prawdy godzące w życie jego i jego bliskich. Po raz pierwszy w życiu Tavi jest zmuszony do podjęcia bardzo dojrzałych decyzji.
Kiedy Marius, rozwodnik, przyjeżdża po swoją córeczkę, by zabrać ją na wakacje, wplątuje się w pełną humoru, przemocy, policyjnych interwencji i miłosnych wyznań walkę.
Delia, po wygranej w konkursie organizowanym przez producenta napojów gazowanych, musi wystąpić w reklamie. Wszystko idzie gładko do momentu, kiedy staje się jasne, że Delia i rodzice mają inne pomysły na to, co zrobić z nagrodą.