Skala oceniania jest pd 1-6. Oceńcie książki które już przeczytaliście. Ja tak oceniam na razie:
Tajemniczy pan Quinn 4
Morderstwo w Orient Expressie 5+
Śmierć w chmurach 4+
A.B.C. 5+
Dziesięciu małych Murzynków 6
Morderstwo to nic trudnego 6
Boże narodzenie Herkulesa Poirot 6
N czy M? 5-
Godzina zero 5
Strzały w Stonygates 3+
Kieszeń pełna żyta 6
Entliczek pentliczek 5+
Kot wśród gołębi 6-
Zwierciadło pęka w odłamków stos 6
Karaibska tajemnica 6
Nemezis 5-
smiertelna klatwa 3 jest to pare krotkich opowiadan, ktore niestety nie sa najwyzszych lotow, ale moge polecic z tych historyjek na pewno dziwny zart, narzedzie zbrodni, smiertelna klatwa, i idelna sluzaca
noc i ciemnosc 4 nie tyle ksiazka jest dobra co jej zakonczenie, ktore mnie pozytywnie zaskoczylo:):)
Ja napisze teraz te książki co już pisałem od nowa żeby się nie mieszało. Poza tym moja punktacja uległa zmianie:
Tajemniczy pan Quinn 4
Morderstwo w Orient Expressie 6
Śmierć w chmurach 4+
A.B.C. 4+
Dziesięciu małych Murzynków 6
Morderstwo to nic trudnego 6
Boże narodzenie Herkulesa Poirot 6
N czy M? 5
Godzina zero 6
Strzały w Stonygates 4
Kieszeń pełna żyta 6
Entliczek pentliczek 5
Kot wśród gołębi 6
Zwierciadło pęka w odłamków stos 6
Karaibska tajemnica 6
Nemezis 3+
Noc i ciemność 5
Słonie mają dobra pamięć 4
Karty na stół 5
4.50 z Paddington 4+
Zło czai się wszędzie 5
Zatrute pióro 3+
Pięć małych świnek 5+
Wigilia Wszystkich Świętych 5
Morderstwo w Mezopotamii 6
Przyjdź i zgiń 5
Dom nad kanałem 4
Noc w bibliotece 5
1.Morderstwo w Orient Expressie 6
2.Dziesięciu małych Murzynków 6
3.Morderstwo w Boże Narodzenie 6
4.Morderstwo w Mezopotamii 6
5.Zabójstwo Rogera Ackroyda 6
6.Śmierć na Nilu 6
7.Randez- vous ze śmiercią 6
8.Tajemnicza historia w Styles 6
9. Pięć małych świnek 5+
10.A.B.C. 5+
11.Tajemniczy przeciwnik 5+
12.Morderstwo na plebanii 5+
13.Zło czai się wszędzie 5+
14.Morderstwo na polu golfowym 5+
15.Zatrute pióro 5
16.Zerwane zaręczyny 5
17.Entliczek pentliczek 5
18.Karty na stół 5
19.Pierwsze, drugie, zapnij mi obuwie 5
20.Noc w bibliotece 5
21.Kurtyna 5
22.Wielka czwórka 5-
23.Przyjdź i zgiń 5-
24.Śledztwo na cztery ręce 5-
25.Po pogrzebie 5-
26.Wczesne sprawy Poirota 5-
27.Morderstwo odbędzie się 5-
28.Pułapka na myszy 4+
29.Słonie mają dobra pamięć 4+
30.Dom zbrodni 4+
31.Nemezis 4+
32.Niemy świadek 4+
33.Karaibska tajemnica 4
34.4.50 z Paddington 4
35.Śmierć w chmurach 4
36.Samotny dom 4
37.Śmierć w chmurach 4
38.Zwierciadło pęka w odłamków stos 4
39.Wigilia Wszystkich Świętych 4
40.Niedziela na wsi 4
41.Zwierciadło pęka w odłamków stos 4
42.Kieszeń pełna żyta 3+
43.Strzały w Stonygates 3+
44.Czarna kawa 3
poprzednio zapomniałam o kilku tytułach ;)
45. Śmierć lorda Edgware'a 5
46. Tragedia w trzech aktach 5
47.Zagadka Błękitnego Ekspressu 4
48.Dwanaście prac Herkulesa 4
49.Hotel Bertram 3
karty na stol 5 w pewnym momencie myslalem, ze wskocze do ksiazki i pacne poirota w glowke, alez on mnie nieraz denerwowal, ale ogolnie gosc spoko:D
tajemnicza historia w styles 5 w tej ksiazce poirot byl rewelacyjny, smieszny a zarazem zabojczo genialny:)
Pani McGinty nie żyje 4 - Książka jest jakby mieszanką "Nemezis"(próba wyciągnięcia niewinnego człowieka) i "Pięć małych świnek"(morderstwo tytułowej McGinty odbyło się rok wcześniej, a w książce Poirot chce udowodnić niewinność więźnia.
Mój zachwyt z pewnością w dużej mierze wynika z tego, że fascynuję się Afryką,a co za tym idzie-również starożytnym Egiptem. Sceneria tła powieści jest więc dla mnie genialna- Nil, świątynie itd. :) Do tego ciekawa, intrygująca fabuła- zbrodnia na statku. I jak zwykle fantastyczna dedukcja Poirota :)
zagadka błękitnego ekspresu 5 cala historia opowiedziana byla bardzo ciekawie, jednak ostatnie kilka stron i wyjasnienia poirota, byly jakby banalne, myslalem, ze bedzie to ksiazka rowna godziny zero, ale sie troche pomylilem:)
Autobiografia 6 - książka godna polecenia. Agatha Christie miała naprawdę bardzo ciekawe życie. Poza tym książka jest napisana z dużą dawką humoru.
Moja punktacja jeszcze troszkę się zmieniła, poza tym przeczytałem nowa książkę, dlatego napiszę jeszcze raz wszystkie od nowa:
Autobiografia 6
Dziesięciu Murzynków 6
Godzina zero 6
Karaibska tajemnica 6
Kieszeń pełna żyta 6
Kot wśród gołębi 6
Morderstwo to nic trudnego 6
Morderstwo w Boże Narodzenie 6
Morderstwo w Mezopotamii 6
Morderstwo w Orient Expresie 6
N czy M? 6
Niemy świadek 6
Noc i ciemność 6
Zabójstwo Rogera Ackroyda 6
Zwierciadło pęka w odłamków stos 6
Entliczek pentliczek 5+
Morderstwo na polu golfowym 5+
Pięć małych świnek 5+
Po pogrzebie 5+
Śmierć lorda Edgware'a 5+
Śmiertelna klątwa i inne opowiadania 5+
Karty na stół 5
Przyjdź i zgiń 5
Tajemnica wirującego stolika 5
Wigilia Wszystkich Świętych 5
A. B. C. 4+
Słonie mają dobrą pamięć 4+
4.50 z Paddington 4
Noc w bibliotece 4
Pani McGinty nie żyje 4
Strzały w Stonygates 4
Śmierć na Nilu 4
Śmierć w chmurach 4
Tajemnicza historia w Styles 4
Tajemniczy pan Quin 4
Zło czai się wszędzie 4
Zatrute pióro 3+
Nemezis 3
Dom nad kanałem 2