Wg mnie: Dom Przestępców, 10 Murzynków, Uśpione morderstwo, Zabójstwo Rogera Ackroyda, oraz 5 Małych Świnek. Plus oscar dla zbioru opowiadań pod tytułem: "Dopuki starczy światła" z genialnym opowiadaniem: "Dom ze snu" :) Pozdrawiam wszystkich miłośników królowej kryminałów:)
Co do tytułu ,,10 murzynków" to jest on poprawny politycznie, bo został zmieniony przez cenzurę PL z oryginalnego angielskiego ,,10 czarnuszków"
Uwielbiam jej kryminały i to że zawsze jest określone grono podejrzanych a jak już jest Herkules w roli detektywa to niczego więcej mi nie potrzeba, książeczki nie są przydługie i można je w ciągu jednego dnia pochłonąć co mi się nie raz zdarzało. Mój ranking to:
1. 10 murzynków
2. Dom zbrodni
3. Mężczyzna w brązowym garniturze
4. Po pogrzebie
5. Morderstwo odbędzie się
Ciężko mi sporządzić taki ranking bo w sumie nie wiem która książka Pani Agaty mi się nie spodobała, pewnie coś mnie mniej zachwyciło niż większość ale złe nie było :)
1. Dziesięciu murzynków (mistrzostwo!)
2. Morderstwo w Orient Expressie
3. Morderstwo na plebanii
4. Mężczyzna w brązowym garniturze
5. Morderstwo odbędzie się...
Morderstwo w Orient Expressie
10 murzynków
Trzecia lokatorka
Zakończeniem jest śmierć
Zerwane zaręczyny
Ja nie przeczytałam zbyt dużo książek A.Christie ale:
1 10 murzynków
2 Zabójstwo Rogera Ackroyda
3 Morderstwo w Boże Narodzenie
4 Pułapka na myszy
5 Morderstwo odbędzie się...
*6 Morderstwo w Orient Expresie
1.Zatrute Pióro
2.Próba Niewinności
3.Tajemnica siedmiu zegarów
4.Śmierć na Nilu
5.Mężczyzna w brązowym garniturze
Te są zdecydowanie najlepsze.
I nie było już nikogo (znane tez pt"10 Murzynków")
Morderstwo w Boże Narodzenie
Morderstwo w Orient Expressie
Świadek oskarżenia
ABC
"Morderstwo w Orient Expressie"
"I nie było już nikogo"
"A.B.C."
"Morderstwo w Boże Narodzenie"
"Śmierć na Nilu"