Film opowiada historię sopranistki amerykańsko-greckiego pochodzenia, która po burzliwych latach w świetle reflektorów wraca do Paryża, aby tuż przed śmiercią rozliczyć się z własną tożsamością i życiem.
Arthur towarzyszy grupie rabującej groby i handlującej starożytnymi znaleziskami, choć sam nie szuka zysku ani przygody. Niczym Orfeusz, ma nadzieję odnaleźć w zaświatach to, co utracił.
Krótka historia opowiedziana przy świątecznym cieście. Opowieść o niewinności, chciwości i fantazji z katolickiej szkoły dla dziewcząt z okresu wojennego. Tytuł pochodzi od łacińskiego słowa "pupilla", czyli mała dziewczynka. Całość oparta jest na liście ze świątecznymi życzeniami wysłanymi przez Elsę Morante – jedną z najbardziej cenionych włoskich pisarek XX wieku – do jej przyjaciela, Goffredo Fofiego, na Boże Narodzenie 1971 roku.
2085 rok, świat po katastrofie klimatycznej. Bezimienny narrator opowiada swoją historię: dwa lata wcześniej uciekł z zalanego Londynu do pustynniejącego Paryża. Tam jego siostra - ostatnia ciężarna kobieta na Ziemi - została brutalnie zamordowana. Zdesperowany chłopak poznał wtedy starca (Nick Nolte), który wyświetlał filmy z archiwum Cineteca di Bologna, będące dla bohaterów ostatnim łącznikiem ze światem sprzed katastrofy. Następnie wyruszyli razem w drogę.
Nieznający ironii, występku ani fałszu Lazzaro jest wcieleniem najszlachetniejszej dobroci, przez wszystkich uznawanej jednak za zwykłą głupotę. Kiedy udzieli schronienia znudzonemu synowi arystokratki, ten postanowi dla zabawy wykorzystać naiwność wieśniaka.
Czarnoskóry Angelo, trafia do białych arystokratów, którzy chcą z niego "zrobić człowieka". Uczy się więc deklamować po francusku, nosić elegancki strój i grać na flecie, w czym osiąga maestrię.
Grupa przyjaciół podczas wspólnej kolacji postanawia w ramach niewinnej zabawy upublicznić wszystkie swoje e-maile, rozmowy i wzajemnie skrywane tajemnice.
Alkoholik bezskutecznie poszukuje pracy po przeżyciu załamania nerwowego. Pewnego dnia do mężczyzny zwraca się tajemnicza organizacja szpiegowska z propozycją stenografowania prywatnych rozmów telefonicznych.
W pewnym królestwie monarchini pragnęła ponad wszystko syna, gdzieś indziej król zajmował się wyłącznie pchłą, a kolejnego monarchę kusiły dwie siostry.
Jude (Adam Driver) i Mina (Alba Rohrwacher) niedawno pobrali się w Nowym Jorku. Oboje są w sobie szaleńczo zakochani. Beztroskę przerywają jednak narodziny syna. Matka, przekonana, że dziecko należy uchronić przed wszelkiego rodzaju zanieczyszczeniami, popada w obsesję na punkcie czystości, higieny i weganizmu. Jej nieobliczalne zachowanie zaczyna zagrażać życiu ich syna.
Adaptacja książki Paolo Giordano pt. "Samotność liczb pierwszych", jej bohaterami są Alice i Mattia, których losy śledzimy na przestrzeni wielu lat. 7-letnia Alice zmuszana jest przez ojca do udziału w lekcjach jazdy na nartach. Podczas zajęć łamie nogę i utyka na nią przez resztę życia. Zawiedziony ojciec swoją dezaprobatą wobec córki powoduje, że ta wpada w anoreksję. Mattia, matematyczny geniusz, ma siostrę-bliźniaczkę upośledzoną umysłowo. Pewnego dnia, pozostawia Micheli samą w parku, przyczyniając się do jej zaginięcia. W liceum obydwoje spotykają się i powstaje pomiędzy nimi specyficzna więź, więź osób samotnych, skrzywdzonych emocjonalnie, zamkniętych w sobie. Poprzez lata, wkraczając w dorosłość, rozpoczynając karierę, zakładając rodziny, bohaterowie na przemian zbliżają się do siebie i oddalają. Są jak tytułowe liczby pierwsze (np. 11 i 13) oddzielone tylko cyfrą parzystą, która nie pozwala im złączyć się ze sobą.
W życiu dwóch braci pojawia się Francesca, studentka pochodząca z arystokratycznej rodziny. Połączeni miłością i przyjaźnią, Manrico, Accio i Francesca próbują stawić czoła wyzwaniom, jakie niosą ze sobą odzina, dorosłe życie i polityka.
Namiętna i porywająca historia oparta na życiu pianisty jazzowego, Luci Floresa. Tragiczne wydarzenie, jakie spotkało go, gdy był małym chłopcem, wpłynęło na resztę jego życia. Kiedy na drodze w Afryce jego matka zginęła w wypadku samochodowym na jego oczach, Luca czuł się obsesyjnie winny za jej śmierć. Męka, jaką odczuwał po tragedii, ukształtowała muzyczną karierę mężczyzny.