Anne Fabini

6,4
18 ocen montażu
4 filmy
3 filmy
2 filmy
2 filmy
2 filmy
1 film
1 film
1 film
1 film
1 film
1 film
FILM

Tata

2024
Online
W tym filmie współczesny globalny problem, jakim jest niewidzialne niewolnictwo, spotyka się z rodzinną historią przemocy. Kiedy mołdawska dziennikarka odkrywa, że jej zatrudniony we Włoszech ojciec jest wykorzystywany i bity przez pracodawcę, przyjeżdża na miejsce i ukrytą kamerą próbuje zarejestrować nadużycia. Jak jednak pomóc człowiekowi, który w przeszłości również drastycznie nadużywał swojej władzy? Prywatne śledztwo zamienia się w wiwisekcję dziedziczonych od pokoleń problemów, a nawet w coś na kształt rodzinnej autoterapii.
Online
Lato 1990 roku w NRD. Młoda kobieta rozpoczyna związek z dwukrotnie od niej starszym rolnikiem.
Online
Codzienność ikonicznej galerii sztuki ukazana za kulisami.
Online
Portret Masih Alinejad – aktywistki i dziennikarki będącej głosem milionów irańskich kobiet, które w mediach społecznościowych buntują się przeciwko nakazowi noszenia hidżabu. Przewodząc z wygnania jednemu z największych aktów nieposłuszeństwa obywatelskiego w reżimowym Iranie, Masih wykorzystuje swoją pozycję, żeby wzmocnić protesty w ojczyźnie. Otwarcie wyraża sprzeciw wobec obowiązku noszenia hidżabu przez muzułmańskie kobiety i zainicjowała internetowy ruch społeczny o nazwie My Stealthy Freedom, który zachęcał kobiety do zrzucania chusty. Gdy przemoc ze strony tracącego kontrolę irańskiego reżimu zaczyna zagrażać członkom jej własnej rodziny, odwaga Masih zostaje wystawiona na próbę.
Online
Na Filipinach "Aswang" to nazwa złych duchów żerujących na ludziach, np. czarownic, wampirów i wilkołaków, które występują głównie w mitach i popularnych filmach. Jednak odkąd prezydent Rodrigo Duterte objął urząd, pojawiły się one również w realnym życiu – na ulicach Manili. Podczas wojny narkotykowej, którą w ciągu ostatnich trzech lat rozpoczął Duterte, szwadrony śmierci porywały, torturowały i strzelały do dziesiątek tysięcy osób zażywających narkotyki, a także handlarzy i niewinnych świadków. Duterte dał funkcjonariuszom policji swobodę w stosowaniu brutalnej przemocy, która skierowana jest szczególnie wobec najbiedniejszych grup społecznych. Rząd skupił się na biednych, którzy znajdują się na dole łańcucha narkotykowego, pozwalając dobrze powiązanym „lordom narkotykowym” działać bezkarnie. Według Amnesty International oznacza to terroryzm państwowy i zbrodnie przeciwko ludzkości. Co noc na ulicach Manilii znaleźć można zakrwawione zwłoki ofiar szwadronów śmierci. Miesięcznie ginie tu z tego powodu 1000 osób, a ulice zmieniają się w labirynty strachu, śmierci i paranoi. Film ukazuje ludzi, którzy zostali uwikłani w te okrutne wydarzenia: dziennikarza próbującego przeciwstawić się bezprawiu, koronera, misjonarza, który pociesza pogrążonych w żałobie członków rodziny jednej z ofiar, a także sześcioletniego chłopca, którego matka siedzi w więzieniu za narkotyki. To szokująca relacja bezprecedensowej przemocy i moralnego bankructwa reżimu, który wciąż cieszy się na Filipinach poparciem wyborców. Utrzymany jest w stylistyce kina Pedra Costy, Lav Diaz i Tsai Ming-Lianga, a także filipińskiego mistrza Lina Brocki, którego film "Manila in the Claws of Darkness" idealnie koresponduje z tym obrazem.
Online
Jennifer jako profesor literacki i dokumentalistka pracuje nad projektem dot. wykorzystywania kobiet. Gdy odwiedza matkę, zrozpaczoną po przeczytaniu jej eseju z dzieciństwa, zaczyna doświadczać retrospekcji.
Online
Dokument przedstawia motywacje islamskich ekstremistów gotowych odbierać życie w imię religii.