Szwecja, 2018. Sergei i Natalia, uchodźcy z dwoma córkami, czekają na decyzję o azylu. Gdy ich wniosek zostaje odrzucony, najmłodsza córka Katja zapada w tajemniczą śpiączkę.
PIES zamieszkujący Nowy Jork ma dość samotności i ulega słodkiej obietnicy telewizyjnej reklamy. Niebawem jego życie nabiera barw dzięki dziecięcej ciekawości przyjaciela - ROBOTA.
Pewnego ranka mieszkańcy wieżowca odkrywają, że ich budynek otacza dziwna, czarną jak smoła materia. Wystarczy jedna odważna dusza, aby zdać sobie sprawę, że jest ona niebezpieczna: niszczy wszystko i wszystkich, którzy do niej wchodzą. Kontakt ze światem zewnętrznym staje się niemożliwy, więc mieszkańcy są pozostawieni sami sobie. Wraz z upływem czasu i pozornym brakiem końca nadprzyrodzonej kwarantanny, piętra wieży stają się podzielone rasowo, jedzenie staje się rzadkością, a człowieczeństwo wycieka z lokatorów z dnia na dzień...
Mistrz rumuńskiej Nowej Fali zabiera nas więc na wakacje od powagi, i to nie byle gdzie, bo na Gomerę, jedną z Wysp Kanaryjskich. To tu przypływa skorumpowany, ponury gliniarz z Bukaresztu (Vlad Ivanov), by nauczyć się sekretnego lokalnego języka gwizdów, el silbo...
Jest jedna rzecz, jakiej 49-letnia Nicole (Karin Viard) chciałaby uniknąć: dowiedzenia się, że objawy, które od jakiegoś czasu rujnują jej życie, nie są objawami utajonej menopauzy, ale objawami prawdziwej ciąży! Jako kamień węgielny dziwacznej i nieco nieopanowanej rodziny, Nicole musi najpierw przełknąć szokującą nowinę, następnie ogłosić ją innym i ostatecznie szybko podjąć decyzję. Każdy członek rodziny ma jednak swój własny pomysł na to, co zrobić w tej sytuacji, ale to od Nicole, po raz pierwszy, będzie zależało, jak uporządkuje swoje życie!
Opowieść o wyspie zamieszkanej jedynie przez kobiety i ich kilkuletnich synów. W tym utopijnym świecie żyje wraz z matką dziesięcioletni Nicholas, który przeczuwa, że coś jest tutaj nie w porządku. Wraz z innymi chłopcami jest bowiem poddawany kolejnym medycznym procedurom i podejrzanym badaniom. Bohater zaczyna nie ufać matce i stara się zgłębić prawdziwą naturę tajemniczych zabiegów oraz odkryć, co tak naprawdę kobiety robią w nocy, gdy wszystkie dzieci śpią. Jego wyprawę w głąb samego siebie określa nie tylko poetyka sennego koszmaru, ale i złowrogie otchłanie oceanu, w jakie nieustannie zanurzają się ekranowe postacie.