W zniszczonej i toksycznej przyszłości żyje społeczność zamieszkująca ogromny podziemny silos sięgający kilkaset pięter pod ziemię. Mężczyźni i kobiety żyją tam w społeczeństwie pełnym obostrzeń sądząc, że mają one ich chronić.
Zwolniony ze szpitala psychiatrycznego mężczyzna, który łudząco przypomina zbuntowanego aktora, trafia na plan zdjęciowy filmu i staje się gwiazdą Hollywood.
Były żołnierz i przestępca pracuje pod przykrywką, infiltrując polską mafię, dla której jest przemytnikiem. Po nieudanej akcji trafia do więzienia, gdzie kontroluje dostawy narkotyków.
Balansująca między dwoma światami Starr staje się świadkiem zabójstwa przyjaciela z rąk policjanta. W obliczu presji lokalnej społeczności i mediów nastolatkę czeka podjęcie ważnej decyzji.
Jennifer jako profesor literacki i dokumentalistka pracuje nad projektem dot. wykorzystywania kobiet. Gdy odwiedza matkę, zrozpaczoną po przeczytaniu jej eseju z dzieciństwa, zaczyna doświadczać retrospekcji.
Jak przystało na rasową stand-upperkę, występy Niny Geld pełne są ciętego dowcipu, sarkazmu, a wulgarne żarty nierzadko przekraczają granicę dobrego smaku. Dla bohaterki (Mary Elizabeth Winstead) humor oraz sceniczna aktywność stają się okazją do odreagowania życiowych dramatów i wykrzyczenia buzujących w niej emocji. Nina postanawia dać sobie drugą szansę, jaką ma być zerwanie toksycznej relacji z żonatym mężczyzną i przeprowadzka do Los Angeles. Na miejscu poznaje Rafe’a (Common), który jest całkowitym przeciwieństwem poprzedniego partnera. Nie jest łatwo przejść ze skrajności w skrajność, o czym przekonuje się Nina, starająca się poukładać nie tylko swoje życie prywatne, ale także zawodowe.
Piosenkarka Vivienne w przededniu wielkiego występu dowiaduje się, że ma glejaka. Przemierzając ulice Nowego Jorku, rozważa nad priorytetami i dalszym życiem.
Martin Luther King prowadzi kampanię o poszanowanie przez władze prawa do powszechnego głosowania. Organizuje marsz, który wyrusza z Selmy w kierunku Montgomery, stolicy Alabamy.
Detektyw rozwiązuje zagadkę zaginionych dzieci oraz dwóch młodych kobiet, które siedem lat wcześniej zostały umieszczone w ośrodku resocjalizacyjnym za spowodowanie śmierci niemowlęcia.
Cindy i Jim dokładnie wiedzą, jakie cechy powinny charakteryzować ich dziecko, ale ponieważ nie mogą zostać rodzicami, postanawiają symbolicznie je pochować. Kiedy zakopują pudełko zawierające opis upragnionego potomka, tej samej nocy pojawia się w domu Timothy.