Salvador Mallo, kultowy hiszpański reżyser filmowy, który stroni od mediów i usilnie strzeże swojej prywatności, przeżywa na nowo najważniejsze momenty swojego życia.
Carlito, niewinnie wyglądający chłopak o twarzy anioła, popełnia drobne przestępstwa na ulicach Buenos Aires. Wkrótce po tym, gdy poznaje Ramona, staje się brutalnym mordercą.
Opętany miłością milioner zrobi wszystko, by zatrzymać przy sobie ukochaną. Kobieta czuje do niego jedynie wdzięczność i w tajemnicy spotyka się z innym mężczyzną.
Amelia ma 16 lat i mieszka ze swoją uroczą matką w rozpadającym się hotelu, miejscu zimowej konwnecji medycznej. Po próbach chóru Amelia razem z innymi dziewczynami zbierają się w parafialnym kościele rozprawiając o sprawach wiary, powołania, a także szepcząc w skrytości o całowaniu. Spotkanie z jednym z odwiedzających hotel doktorów uruchamia ciąg nieprzewidywalnych i czasami delikatnie smiesznych nieporozumień. Złapana pomiędzy religijną edukacje rodzącą się seksualność Amelia czuje się powołana by uchronić doktora przed grzechem. Jednak fascynacja ta wydaje się prowadzić do pięknej katastrofy. Martel opowiada historię poprzez umiejętne przedstawianie detali, jej przemyślany styl pełen charakterystycznych niedopowiedzeń, gdzie rzeczy są częściowo widoczne lub częściowo ukryte. Atmosferą seksualnego napięcia i uchwytnego wrażenia pożądania, które jest obecne, ale nie wszechogarniające "Święta Dziewczyna" potwierdza, że Martel posiada niepowtarzalny i oryginalny talent.
Dwóch mężczyzn czuwa przy pogrążonych w śpiączce ukochanych. Zaczynają opowiadać im przeróżne historie, co staje się dla nich walką z własną samotnością i rozpaczą.