Rywalizujące ze sobą gangi ścigają się po całej Europie w pogoni za bezcenną monetą. Emerytowany włamywacz łączy siły z drobnym gangsterem, aby dokonać ostatniego skoku.
Richie Bravo (Michael Thomas), mimo że wciąż nosi się jak gwiazda rocka, najlepsze lata artystycznej kariery ma już za sobą. Podstarzałemu austriackiemu szansoniście pozostało jedynie odcinać kupony od dawnej popularności. Jednak na grupach emerytów, odwiedzających poza sezonem włoskie Rimini, gdzie rozgrywa się akcja filmu, jego tlenione blond włosy, błyszczący garnitur oraz głos wciąż robią spore wrażenie. Mężczyzna skrupulatnie to wykorzystuje. W trakcie wieczornych występów w hotelu prezentuje dawne muzyczne szlagiery. Sprzedaje pamiątki, w razie potrzeby wynajmie swoją willę, a dla najwierniejszych fanek będzie też świadczył inne usługi. Zwłaszcza że finansowe potrzeby Richiego wzrastają. Nie tylko z uwagi na chorobę ojca, ale i ze względu na to, że jedną z poznanych kobiet okazuje się porzucona przez niego przed laty córka. Próba odbudowania tej niełatwej relacji będzie dla bohatera szansą na nowy start.
Małomiasteczkowy kanciarz dołącza do lokalnej mafii wraz z bratem lawirantem. Jego obsesja na punkcie własnej karmy prowadzi do przezabawnych konsekwencji.
Znany krytyk muzyczny zostaje zwolniony z pracy. Na domiar złego, żona zaczyna kwestionować jego męskość. Mając dość kolejnych upokorzeń mężczyzna postanawia zemścić się na byłym pracodawcy.
Swobodnie zainspirowany opowieścią Goethego Alexander Sokurov radykalnie reinterpretuje dobrze znany mit. Faust jest u niego myślicielem, buntownikiem i pionierem, ale też anonimowym człowiekiem z krwi i kości, napędzanym przez wewnętrzne impulsy chciwości i żądzy. To ostatnia część tetralogii Sokurowa o ludziach władzy. Bohaterami poprzednich części byli: Hitler, Lenin i japoński cesarz Hirohito.
Laureat tegorocznego MFF w Berlinie (nagroda Europa Cinemas Label). Emocjonująca, pełna ambiwalentnych emocji opowieść o życiu, którego nie było. Po śmierci ukochanego męża Martha dowiaduje się, że tak naprawdę nigdy go nie znała; że był zupełnie innym człowiekiem. Martha związuje się z mężczyzną, który z jakiegoś powodu przypomina jej byłego męża, ale nic już nie jest takie samo. Schomburg, debiutant w pełnometrażowej fabule, prowadzi swój film pewną ręką. Umiejętnie podkreśla targające bohaterką emocje i angażuje widza w jej kolejne życiowe wybory.
Dwóch bawarskich alpinistów postanawia podejść szczyt Eiger od strony, na którą nikt wcześniej nie odważył się zdecydować. Sukces Aryjczyków ma podkreślić dominację III Rzeszy i ich rasy.