Wideo-dziennik reżysera staje się punktem wyjścia do egzystencjalnej podróży z bohaterami poznanymi przez internet podczas pandemicznej izolacji. Jak można się porozumieć i zaufać sobie w warunkach nieprzekraczalnego dystansu?
Janusz Morgenstern, dla przyjaciół Kuba. Pochodził z rodziny żydowskiej, w Holokauście stracił całą rodzinę. Reżyser filmów, które na stałe zapisały się na kartach polskiej kinematografii, m.in.: "Do widzenia, do jutra", "Trzeba zabić tę miłość", "Żółty szalik". Widzowie zawdzięczają mu także seriale "Stawka większa niż życie", "Polskie drogi" oraz "Kolumbowie". Portret Morgensterna utkany jest z wywiadów, audycji, zdjęć, a także jego własnych filmów, które stanowiły dla niego ucieczkę od traumy, jakiej doświadczył podczas wojny. O jego twórczości opowiadają bliscy, aktorzy i współpracownicy.
Pełna archiwalnych smaczków historia wyklętego przez rodzinę arystokraty, żyjącego w burzliwych czasach człowieka o wielu twarzach i talentach. Kim tak naprawdę był August Zamoyski? Czerpiącym pełnymi garściami z życia miłośnikiem kobiecego piękna, sportowcem, rzeźbiarzem, obywatelem świata? Utkana z niezwykłych materiałów opowieść o jego życiu i twórczości spleciona jest ze współczesnym wątkiem, dokumentującym sprowadzenie prac Zamoyskiego do Polski. Umiejętnie wyeksponowane, są w filmie Marii Zmarz-Koczanowicz równie ważne jak fascynujący życiorys tego nietuzinkowego artysty.
Marta, Dorota i Ada. Na co dzień każda z innego świata, każda z innymi problemami, ale dzięki sile i determinacji wychodzą nawet z najmroczniejszych traum.
Portret młodej polskiej lewicy skupionej wokół środowiska Krytyki Politycznej. Przez trzy lata działalności w Centrum Kultury Nowy Wspaniały Świat, warszawskim lokalu Krytyki Politycznej, koncentrował się ruch młodej, lewicowej inteligencji. Było to miejsce wydarzeń artystycznych, debat naukowych, pokazów filmowych, koncertów. Po wydarzeniach 11 listopada 2011 roku, kiedy NWŚ został określony przez Jarosława Kaczyńskiego jako „baza bandytów”, Krytyka Polityczna stała się celem bezpardonowych ataków prawicy. Środowisko KP obarczano odpowiedzialnością za zamieszki wywołane przez kiboli, radni PiS domagali się odebrania jej lokalu. Ekipa filmowa, rejestrując przez kilka lat to, co działo się w warszawskiej siedzibie KP, zanotowała też ważne zjawisko na polskiej scenie politycznej - polaryzację prawicy i lewicy.
Historia polskiej pieśniarki żydowskiego pochodzenia, oskarżonej o kolaborację z Niemcami w warszawskim getcie podczas II wojny światowej. Agata Tuszyńska (autorka biografii "Oskarżona: Wiera Gran") wskazuje przyczyny upadku artystki, a także pyta, czy została ona rzeczywiście skrzywdzona pomówieniami, czy też naprawdę zdradziła ojczyznę? Obok prezentowanej dokumentacji z procesów wplecionych zostało także kilka bezpośrednich rozmów ze starszą już Gran w Paryżu. By nie zakończyć jedynie na dokumencie śledczym, reżyserka podejmuje ostatecznie uniwersalne tematy wykluczenia i patriotyzmu.
Film dokumentalny o Tadeuszu Konwickim - wybitnym reżyserze filmowym i prozaiku. W rozmowach m.in. z Adamem Michnikiem opowie o swojej twórczości i życiu na tle zmieniającej się Polski.
Filmowa opowieść o ojcu i synu: urodzonym na Kubie muzyku Jose Torresie, który w Polsce znalazł swoją drugą ojczyznę, oraz jego synu Tomku, który - wychowany w Polsce, odkrywa teraz swoje kubańskie korzenie. Tłem opowieści o ich indywidualnych losach jest najnowsza historia Polski i Kuby, dwóch krajów naznaczonych przez komunizm, które jednak wybrały z czasem inne drogi: podczas gdy Polska odradza się po transformacji ustrojowej, Kuba pogrąża się w skostniałym systemie. Jose Torres poznał oba te oblicza komunizmu, ich podobieństwa i różnice. Do Polski przyjechał bowiem w 1981 r. Ożenił się z Polką, Izabelą, studiował we Wrocławiu, odnosił już tutaj pierwsze sukcesy jako muzyk. Nie podobało się to władzom Kuby, które usiłowały rozdzielić małżonków i podstępem ściągnęły Torresa na łono ojczyzny. Aby móc zobaczyć swego pierworodnego syna, który w tym czasie się urodził, z kolei Jose musiał uciec się do wybiegu. Jego chwilowy wypad do Polski trwa do dziś. Od tamtego czasu nie był na Kubie, gdzie zostawił wszystkich krewnych. Ale z Izą stworzył szczęśliwy dom w naszym kraju, doczekał się także drugiego syna, stał się popularnym i cenionym artystą. Za to na Kubę pojechali Iza i starszy syn Tomek, którzy zabrali ze sobą nagrany na wideo list Jose do jego rodziny w Hawanie. Liczni krewni, którzy nie widzieli go od ćwierć wieku, mają okazję chociaż w ten sposób ujrzeć go i posłuchać, nacieszyć się jego szczęściem i sukcesami. Bo im samym życie nadal upływa znacznie dramatyczniej. W filmie przeplatają się nagrane w Polsce autobiograficzne wspomnienia Jose i zarejestrowane na Kubie relacje Izy. Jednym towarzyszą sceny z życia Jose w Polsce (koncerty, jubileusz 25 - lecia twórczości, próby, spotkania z przyjaciółmi), tym drugim zaś sceny z pobytu Izy i Tomka na Kubie. Spoiwem obu wątków są archiwalia i zdjęcia z okresu, o którym opowiadają (z Kuby lat 60. i z Polski początku lat 80.). Dodatkowo Tomek, również muzyk, jak ojciec i wielu kubańskich krewnych, nagrywa dla ojca amatorską kamerą dziennik z podróży. Każdego dnia opowiada, kogo z rodziny właśnie poznał i co nowego zobaczył, co mu się podoba, co go zaskakuje. A także co sprawia, że jednym z jego idoli jest legendarny Che Guevara. Ilustrację muzyczną filmu stanowi oczywiście muzyka skomponowana i grana przez Jose i Tomka Torresów.
Kontynuacja kultowego serialu "Alternatywy 4" Stanisława Barei. Lokatorzy budynku przy Alternatywy 4 muszą się przeprowadzić do nowego budynku, przy ulicy Dylematu 5.
Akcja rozgrywa się w małym miasteczku Szczelin. Życie mieszkańców koncentruje się wokół klubu sportowego Gamrat. Jego prezes - Janusz Wysocki (Sławomir Orzechowski) - nie potrafi podnieść na nogi podupadającego klubu. Wtedy sprawę w swoje ręce przejmuje wychowanek miejscowego domu dziecka - Adam Zalewski (Tomasz Karolak). To za jego sprawę budynek zaczyna odżywać. Mieszkańcy ufają mu, jednak nie wiedzą, że skrywa on swój sekret...
Serial opowiada grupie młodych ludzi z małego miasteczka, którzy wkraczają w dorosłe życie. Przeżywają swoje pierwsze sukcesy i porażki, poważne związki i rozstania, zaczynają realizować swe ambicje i marzenia.
Rzecz dzieje się w małym miasteczku, gdzieś na północnym wschodzie Polski. Bohaterami są jego mieszkańcy. Burmistrz, który za wszelką cenę chce, by miasteczko znalazło się na mapach. Jego żona o pięknym, operowym głosie. Młody "artysta" - pasjonat kręcenia filmów dokumentalnych - Misiak. Kobieta, którą zostawił mąż - wyjechał, aby szukać lepszego życia gdzie indziej. Para zakochanych, która wciąż szuka okazj, aby móc pobyć tylko we dwoje. Starsza pani- nauczycielka, która dowiaduje się, że odziedziczyła w spadku pół miasta... Życie tych i innych ludzi, życie całego miasteczka, według miejscowej legendy, naznaczone jest "klatwą Justyny" - niegdyś spalonej na stosie czarownicy, teraz mieszkającej w pobliskim lesie niedźwiedzicy. Mieszkańcy wierzą, że to przez nia wciąż nic im się nie udaje. Ale może w końcu coś się uda...?
Portret stolicy nakreślony na podstawie wypowiedzi jej mieszkańców: przedstawicieli artystycznej bohemy (Grzegorz Jarzyna, Tadeusz Sobolewski, muzycy z grup Hemp Gru i Molesta Ewenement), ale też "zwykłych ludzi". Każdy z nich dzieli się z widzem własnym, subiektywnym obrazem miasta, który nosi w sobie. Składają się nań miejsca kameralne, prywatne i te najbardziej znane, uwielbiane i znienawidzone. Za muzyczną oprawę filmu posłużyły zarówno utwory hip-hopowe, jak i te starsze, doskonale ilustrujące Warszawę sprzed lat.
W lecie 1946 roku powstał we Włoszech film fabularny pt. "Wielka droga". Główne role zagrali: Irena R. Anders, występująca wówczas jako Renata Bogdańska i Albin Ossowski. Film opowiadał historię trudnej, wojennej miłości pary młodych ludzi, których wydarzenia na przemian to rozdzielały, to znów łączyły. Przy produkcji tego obrazu korzystano z największych ówczesnych studiów filmowych - Cinecitta w Rzymie. Cel produkcji był jasny: łączący sceny studyjne i przekazy dokumentalne film miał utrwalić pamięć o tragicznych i bohaterskich losach Polaków, którzy przez łagry i Bliski Wschód dotarli do Włoch i walczyli u boku wojsk sprzymierzonych z hitlerowcami. "Wielka droga" nigdy nie doczekała się premiery kinowej w Polsce, film wyemitowała TVP dopiero w maju 1995 r. Jego wymowa była jasna: "Wielka droga" Polaków nie skończyła się na Zachodzie, czeka ich jeszcze w przyszłości powrót do ojczyzny, ale aby do niej wrócić, przyjdzie im, być może, jeszcze walczyć. I oto po 57 latach od chwili powstania tego filmu jego dwoje głównych bohaterów spotyka się ponownie, aby w roku 2003 zobaczyć go jeszcze raz. W ten sposób dokument Marii Dłużewskiej zyskuje dodatkową przestrzeń czasową, a właściwie trzy dodatkowe przestrzenie: poza scenami ze współczesnego Londynu widzowie mają możliwość poznać wcześniejsze, prywatne losy Ireny Anders i Albina Ossowskiego. Oboje wspominają okoliczności powstawania "Wielkiej drogi", łącząc te wspomnienia z opowieściami o swych osobistych dziejach. Losy Albina Ossowskiego dopełniają polską historię pokolenia wojny: walka w podziemiu w Warszawie, pobyt w Auschwitz i Buchenwaldzie, wyzwolenie obozu przez Amerykanów, pielgrzymka do 2 Korpusu. Irena Anders wspomina swoją drogę z armią gen. Andersa, a także okoliczności powstania "Czerwonych maków na Monte Cassino". Teraz, po wielu latach, tamte wydarzenia należą już do przeszłości, ale wciąż potrafią wywołać na twarzach nostalgiczny uśmiech i łzy wzruszenia.
Od lat 12 grudnia wieczorem, w kolejne rocznice wprowadzenia Polsce stanu wojennego, pod domem Wojciecha Jaruzelskiego odbywają się demonstracje. W taki wieczór w 2000 roku wizytę składa mu Teresa Torańska z ekipą filmową. Po serdecznym powitaniu rozpoczyna się rozmowa, w której dziennikarka dąży do odtworzenia przebiegu wydarzeń tamtej nocy. Relację z nocy spędzonej u generała, autorki filmu budują z dwóch przeplatających się wątków - rozmowy prowadzonej w salonie państwa Jaruzelskich i przebiegu demonstracji pod ich oknami. Wspomnienia głównego bohatera wydarzeń mieszają się z wypowiedziami demonstrantów, w większości młodych ludzi, którzy urodzili się już po stanie wojennym.
Dokumentalna opowieść o fenomenie polskiej sceny - kabarecie literackim Piwnica pod Baranami, który został założony w 1956 roku. W podziemiach pałacu Potockich, na Rynku 27, śpiewano, grano, recytowano, tańczono i wystawiano. Studencki projekt stał się legendą.