Na urodziny śmiertelnie chorego właściciela plantacji przyjeżdżają jego dwaj synowie z rodzinami. W trakcie spotkania ujawnione zostają skrywane dotychczas żale i pretensje.
Frank Sinatra, Grace Kelly i Bing Crosby w muzycznej komedii romantycznej z piosenkami Cole'a Portera. Kiedy bywalczyni Tracy Lord (Kelly) zamierza ponownie wyjść za mąż, jej były mąż (Cosby), z pomocą życzliwego reportera (Sinatra), ma 48 godzin, by przekonać ją, że wciąż jest między nimi uczucie.
Trwa Wojna Domowa w USA, jest rok 1863, w Forcie Bravo więzieni są wzięci do niewoli żołnierze Konfederacji. Jego odległa lokalizacja, pośród terenów opanowanych przez krwawe plemiona Indian, sprawia że ucieczka jest prawie niemożliwa. Gdyby jednak, to Fortu strzeże znany z surowego traktowania Kapitan Roper. Do fortu przybywa Carla Forester, przyjaciółka córki komendanta. Wśród więźniów jest jej ukochany i pod pozorem odwiedzin, Carla pomaga mu w przygotowaniu ucieczki i dla niepoznaki pozwala na zaloty Kapitana, któremu wyraźnie wpadła w oko. Jeńcy uciekają z Carlą, Roper jednak dopada ich i zawraca do obozu. W trakcie powrotu cała kolumna zostaje zaatakowana przez Indian Mescalero. W obliczu zagrożenia jeńcy i wojsko jednoczą się do obrony.
Po sukcesie swojego najnowszego musicalu "Show Boat" na Broadwayu kompozytor Jerome Kern (Robert Walker) zdradza szoferowi, w jaki sposób udało mu się osiągnąć sukces. Opowiada o wieloletniej przyjaźni z Jamesem I. Hesslerem (Van Heflin), który bardzo pomógł mu udoskonalić warsztat, choć sam marzył o tym, by odejść od grania cudzych utworów i zacząć tworzyć prawdziwą muzykę. Mówi też o tym, jak udało mu się zmienić mentalność producentów z Broadwayu. Wspomina, jak poznał pochodzącą ze wsi Eve Leale (Dorothy Patrick), która ostatecznie została panią Kern. Opowiada o tym, jak prawie wszedł na pokład nieszczęsnego statku Lusitania, liniowca, który został storpedowany i zatonął podczas tego rejsu. Nie zapomina też o swojej wieloletniej przyjaźni z córką Hesslera, Sally Hessler (Lucille Bremer), którą marzenie o zostaniu performerką na Broadwayu doprowadziło do wyobcowania towarzyskiego. Na zakończenie wspomina wydarzenia, które przyczyniły się do stworzenia "Show Boat" wraz z autorem tekstów Oscarem Hammersteinem II (Paul Langton). Dzięki pojawieniu się "mówiących obrazów" muzyka Kerna, a także nowe piosenki, napisane specjalnie do nich, zyskały szerszą publiczność dzięki hollywoodzkim filmom.