Opowieść o trudnej, niemożliwej miłości Zofii Szablewskiej, repatriantki ze Wschodu i Jana Liskiego, oficera Urzędu Bezpieczeństwa, która zaczyna się zaraz po II wojnie światowej we Wrocławiu.
Film o sytuacji w Libanie, który stoi na krawędzi zapaści ekonomicznej i politycznej. Wybuch chemikaliów w Bejrucie latem 2020 roku niszczy pół miasta, zabija dwieście osób i rani ponad siedem i pół tysiąca. Największa nieatomowa eksplozja XXI wieku szokuje świat. Śledztwo trwa, zmieniają się prokuratorzy, rodziny poszkodowanych czekają na sprawiedliwość. Młode pokolenie Libańczyków wyrosłe dziesięć lat temu na doświadczeniu arabskiej wiosny czuje wściekłość na władze. I żąda zmian. W trybie rewolucji. Wybuch w porcie to dla wielu kulminacja przewlekłego politycznego chaosu oraz olbrzymiej korupcji. W czasie koronawirusa upada służba zdrowia, a instytucje państwa nie spełniają podstawowych potrzeb społecznych. Czy kraj ma szansę wyjść z kryzysu?
W małych miejscowościach, takich jak wieś Brzeziny, centrum życia społecznego i towarzyskiego stanowi remiza strażacka. Tam odbywają się lokalne uroczystości i wesela, działają wiejskie koła gospodyń, a młodzież spotyka się na dyskotekach. Nie możemy jednak zapomnieć o gospodarzach tego miejsca. O strażakach Ochotniczej Straży Pożarnej mieszkańcy mówią, że to bohaterowie, którzy bez wahania ruszają z pomocą do pożarów, powodzi czy wypadków drogowych. Nie są zawodowymi strażakami – niektórzy pracują w szkole, inni są policjantami lub mechanikami. Jednak, gdy słyszą wyjącą syrenę, rzucają wszystko i pędzą do remizy. Serial pokazuje strażaków nie tylko jako dzielnych i niezłomnych herosów, którzy wygrywają z groźnym żywiołem. Widzimy ich także jako zwykłych, pełnych słabości ludzi, którzy czasem przegrywają z codziennymi problemami, szukają szczęścia i przeżywają porażki. Każdy odcinek serialu opowiada oddzielną historię, związaną z licznymi zadaniami straży pożarnej: gaszeniem pożarów, usuwaniem skutków klęsk żywiołowych i wycieku toksycznych substancji czy asystowaniem policji w poszukiwaniach zaginionych. Niekiedy te sytuacje są niezwykle dramatyczne, ale bywają też humorystyczne i zabawne. Wszystkie łączy zespół strażaków, którego komendantem jest Robert, młody wdowiec z małą córeczką Karoliną. Jego spokojne życie, oparte na pracy, trosce o najbliższych i związku ze strażaczką Magdą, burzy nagłe pojawienie się licealnej miłości, Ewy. Ewa, siostra Magdy, wraca po dwunastu latach do rodzinnej wsi. Dawne uczucie ożywa, ale czy można wrócić do tego, co było, nie krzywdząc innych?
Serial przedstawia wydarzenia związane z oddziałem o kryptonimie „Pazur”, działającego w czasie II wojny światowej w Warszawie, w strukturach kontrwywiadu Komendy Głównej Związku Walki Zbrojnej - Armii Krajowej. Jego pierwowzorem był słynny oddział bojowy kontrwywiadu o kryptonimie „Wapiennik”, który powstał w 1941 r., a jednym z jego głównych zadań była likwidacja osób skazanych wyrokami sądów podziemnych. Wydarzenia, o których mowa w serialu zainspirowane zostały prawdziwymi akcjami, o których głośno było w okupowanej Warszawie. Głównymi bohaterami serialu są dwaj przyjaciele: dowódca „Pazura”, Leszek Zaręba, ps. „Onyks” i Tadeusz Korzeniewski ps. „Dager”. Pierwszy - sumienny i opanowany, idzie na akcje ze stuprocentową precyzją i skutecznością. Jednak z każdym dniem rosną w nim wątpliwości, co do moralnego wymiaru takiego postępowania, a wyrzuty sumienia coraz częściej nie pozwalają mu zasnąć. Drugi, wręcz przeciwnie. Okupacyjna rzeczywistość budzi w nim coraz większe pragnienie odwetu na Niemcach, legitymuje posługiwanie się złem w imię wyższych celów.
Rok 1941. Warszawa. Młody Polak, ryzykując życiem, kręci amatorski film ukazujący rzeczywistość po obu stronach muru warszawskiego getta. Odnalezienie taśmy po latach jest pretekstem dla reżysera Erica Bednarskiego, by wrócić do wydarzeń wyrwania i odgrodzenia części miasta, eksterminacji mieszkańców i destrukcji. Przejmujący archiwalny materiał, jedyny do tej pory nienazistowski i niepropagandowy dokument z tamtego miejsca, wpleciony w film, staje się niemym świadkiem tragedii. Zestawiony ze wspomnieniami ocalałych z getta, mieszkańców Warszawy oraz opiniami historyków, architektów i artystów, ukazuje zarówno pamięć o tamtych wydarzeniach. Film stawia pytania o to, co znaczy dla miasta i jego funkcjonowania tragedia w tak niespotykanej skali. Równolegle widzimy sceny z życia nowoczesnej, dynamicznej metropolii, w której ślady ran sprzed 75 lat wciąż są namacalne i widoczne. Zmuszają one do refleksji nad procesami z jednej strony odbudowy i rozwoju, a z drugiej utrwalania pamięci.