Akcja filmu toczy się na praskich przedmieściach w Boże Narodzenie roku 1967 oraz w roku następnym; w dniach poprzedzających sowiecką inwazję na Czechosłowację. Jedna z głów rodziny, Šebek (Miroslav Donutil), to oficer armii czechosłowackiej, gorliwie i lojalnie oddany reżimowi komunistycznemu. Šebek ma jednak "ludzką twarz". Jego sąsiad, Kraus (Jiří Kodet), jest z kolei weteranem czeskiego ruchu oporu i prawdziwym patriotą; nie ukrywa swoich socjalistycznych przekonań. Zdawać by się mogło, że weteran wojenny zostanie ukazany w sposób pochlebny, zaś oficer oddany reżimowi - w krzywym zwierciadle. A tymczasem obie postaci zostały skonstruowane w sposób satyryczny i prześmiewczy. Obie rodziny oczekują nadchodzących Świąt. Nie wszyscy są jednak w podniosłym nastroju. Nastoletnie dzieci uważają swoich ojców za zupełnych głupców, a ojcowie są pewni, że ich dzieci są niczym więcej, jak tylko młodocianymi buntownikami, dla których liczą wyłącznie rock'n'roll, amerykańskie kino i bikiniarskie buty z zagranicznych paczek. Podczas gdy zamknięci w swoim małym świecie ojcowie prowadzą ze sobą nieustanną wojnę, ich dzieci próbują wydobyć się ponad te zatargi. Michal Šebek (Michael Beran) skrycie podkochuje się w Jindrziszce Krausovej (Kristýna Nováková), która z kolei jest zafascynowana Elienem (Ondřej Brousek), chłopcem, którego rodzicie wyemigrowali do Ameryki. Zależności pomiędzy uczestnikami tego małego trójkąta nastolatków, choć burzliwe, pozostają nierozwiązane. Z pewnością łączy ich konsternacja zachowaniem starszej generacji, choćby ich fascynacją dla najnowszych osiągnięć NRD-owskich naukowców w dziedzinie plastikowego wyposażenia kuchennego, czy też budową makiety pomnika, upamiętniającego czeskich lotników, którzy zginęli podczas II wojny światowej. Młode pokolenie o wiele bardziej interesuje się Mickiem Jaggerem czy najnowszą modą nieśmiało przedzierającą się z Zachodu w paczkach. Jak by tego wszystkiego było mało, obie rodziny wchodzą w jeszcze bliższe relacje: owdowiały Kraus żeni się niespodziewanie z siostrą żony Šebka. Posypią się iskry!
Epizody ze współczesnej Pragi, japońskiej Kokury i pokładu niesławnego bombowca Enola Gay łączą tajemnicze związki, którymi jest przesiąknięty bieg zdarzeń.
"Akumulator 1" to satyra na współczesnych ludzi uzależnionych telewizji. Olda jest geodetą, który trapiony przez tajemniczą chorobę na próżno szuka pomocy u lekarzy. Dopiero Fiszarek, zajmujący się medycyną naturalną, stawia właściwą diagnozę. Oldzie brak energii życiowej. Okazuje się, tym co wysysą ją z niego jak wampir, jest ekran telewizora. Wyleczony i ponownie "naładowany" Olda postanawia zniszczyć swego śmiertelnego wroga - telewizję. Groteskowy, parodystyczny film Sveraka łączy w chaotycznej opowieści wątki horroru i science fiction. W roli uzdrowiciela Fiszarka wystąpił ojciec reżysera, scenarzysta i aktor Zdenek Sverak, a w postać Oldy wcielił się syn Milosa Formana - Petr Forman.
W roku 2484 Ziemi grozi zagłada - w stronę naszej planety pędzi meteoryt. Pomysłów na zatrzymanie zniszczenia jest wiele, a jednak żaden z nich nie ma większych szans powodzenia. W końcu przyjęta zostaje koncepcja prof. Richarda, wyznawcy idei XX-wiecznego matematyka Adama Bernaua. Profesor sądzi, że pewne koncepcje legendarnego naukowca mogą być pomocne w powstrzymaniu Armageddonu. Niestety, zapiski te nie zachowały się do XXV wieku. Specjalna ekspedycja najlepszych techników "Adam 84" zostaje więc wysłana w czasie w 1984 rok - w celu niedopuszczenia do pożaru, który zniszczyć miałby bezcenne notatki. Tytułowym "gościom" w rzeczywistości komunistycznej Czechosłowacji nie pójdzie jednak tak łatwo...
Czarodziej Rumburak próbuje zawładnąć krainą bajek i zdobyć rękę księżniczki Arabeli. Rodzina królewska oraz Majerowie starają się do tego nie dopuścić.
Dalibor (Josef Abrham) ma kłopoty finansowe. Dwukrotnie rozwiedziony miłośnik kobiet płaci ogromne alimenty, co fatalnie wpływa na stan jego portfela. Dalibor widzi to z całą jasnością, gdy spotyka się z dawnymi szkolnymi kolegami. Przypadkowe zdarzenie podsuwa mu pomysł na zebranie tak potrzebnych pieniędzy.