Książę Ludvík Otomar Karel XII jest blisko związany ze swoją matką, królową Ludmilą. Od dawna jednak nie jest już małym chłopcem - skończył 39 lat. Zatroskany król Radomil postanawia wyprawić go w podróż, podczas której książę ma poznać prawdziwe życie.
Trzydziestoletnia Marcela marzy o lepszym, ciekawszym życiu. Pomimo gorących i namiętnych nocy, małżeństwo Marceli przeżywa kryzys. Zmęczona ciągłymi kłótniami z mężem i niepewnością jutra wraz z dziećmi wyprowadza się do matki. Kiedy wydaje się, że nic już dobrego ją nie spotka, poznaje starszego mężczyznę. Evžen jest nie tylko bogaty, ale również nonszalancki i obyty w wielkim świecie, mieszka w malowniczej Toskanii. Przed doświadczoną przez los kobietą otwiera się perspektywa wymarzonego, lepszego życia u jego boku.
Opowieść o zapomnianym wynalazcy, pisarzu, malarzu, filozofie a nawet… łyżwiarzu. „Jara Cimrman śpi” to obfitująca w absurdalny humor historia fikcyjnego bohatera narodowego.
Dalibor (Josef Abrham) ma kłopoty finansowe. Dwukrotnie rozwiedziony miłośnik kobiet płaci ogromne alimenty, co fatalnie wpływa na stan jego portfela. Dalibor widzi to z całą jasnością, gdy spotyka się z dawnymi szkolnymi kolegami. Przypadkowe zdarzenie podsuwa mu pomysł na zebranie tak potrzebnych pieniędzy.
Piorun kulisty to eksperyment społeczny polegający na zamianie mieszkań przez dwanaście rodzin w ciągu jednego dnia. Choć początkowo wszystko przebiega sprawnie, z czasem pojawiają się problemy, które mogą zagrozić powodzeniu eksperymentu…
Psychologiczna opowieść o nieuleczalnie chorym mężczyźnie, szukającym nadziei i pewności. Kucharz Lauko, mężczyzna w średnim wieku, w sytuacji ostatecznej (tytuł filmu pochodzi od numeru diagnozy raka) analizuje całe swoje życie, stopniowo przyzwyczajając się do jego zmienionego rytmu. Film ma wymiar poetyckiej przypowieści, opartej na imponujących czarno-białych obrazach. Główny bohater cierpi z powodu nieszczęsnej idée fixe, traktując swoją chorobę jako karę za to, że w latach pięćdziesiątych krzywdził ludzi. Odczuwa potrzebę moralnego oczyszczenia i rehabilitacji, ale napotyka na barierę obojętności, braku zainteresowania i egoizmu. W tym kręgu wyróżnia się tylko postać jego przyjaciela ze szpitala, Vladka, który swoją wrażliwością, ekstrawertyzmem i przeżywaniem swojego istnienia w relacji z otoczeniem, symbolizuje poczucie wolności i niezależności.