Licealiści, którzy założyli się o to, czy duchy i kosmici istnieją, stawiają czoła przerażającym paranormalnym zagrożeniom, zyskują supermoce, a może nawet się zakochują.
To opowieść z czasów, zanim „Błyskawica” oraz „Czarny Szermierz” byli znani pod swoimi pseudonimami… Asuna była jeszcze uczennicą trzeciej klasy szkoły średniej, gdy po raz pierwszy założyła NerveGeara, nie mając przy tym żadnego doświadczenia z grami online. 6 listopada 2022 roku to data premiery pierwszej na świecie gry VRMMORPG nowej generacji, Sword Art Online. Podekscytowani pierwszym zalogowaniem gracze zostają uwięzieni w wirtualnym świecie przez Mistrza Gry, który pozbawił ich jakiejkolwiek możliwości opuszczenia rozgrywki do czasu jej ukończenia. Mistrz Gry dał graczom ostrzeżenie: „Nie możecie wylogować się z własnej woli, jeśli ktoś z was umrze w grze, umrze również w rzeczywistości”. Po tych słowach wybuchła panika i zapanowało pandemonium. Asuna, nie znając zasad gry, wyrusza na podbój pierwszego piętra latającego zamku Aincrad. W świecie, w którym śmierć czyha na każdym rogu, Asunie przeznaczone jest wyjątkowe spotkanie. Oraz bolesne pożegnanie... Zdana na łaskę nowej rzeczywistości, Asuna walczy z całych sił o przetrwanie, aż w pewnym momencie na swojej drodze spotyka pewnego zdystansowanego szermierza o imieniu Kirito...
Gdy potężne trzęsienie ziemi rujnuje Japonię, determinacja pewnej rodziny zostaje wystawiona na próbę podczas niebezpiecznej podróży przez tonący archipelag.
Młody i pełen zapału pirokinetyk, Shinra Kusakabe, nazywany Śladami Diabła ze względu na swoją wybuchową umiejętność podpalania stóp, zostaje członkiem ożywionej Kompanii 8 Specjalnych Sił Ogniowych.
Yumeko Jabami lubi grać o wysoką stawkę. Teraz zamierza zgarnąć wszystko w akademii Hyakkaou, której uczniowie są oceniani na podstawie ich umiejętności hazardowych.
Potomek Jonathana Joeastara, zwący się Jotaro Kujo, wyrusza do Egiptu, by uratować życie swojej matki, jak i pokonać tego, który czyha na krew jego rodziny.