Superambitny mózg finansów, który rozpaczliwie pragnie sławy w biznesie, kłamie, oszukuje i spiskuje, aby wspiąć się ze swoją niezbyt uczciwą firmą po drabinie sukcesu.
Pod Ścianą Płaczu czy w świetle reflektorów, w kostiumie Zorro czy w sukni projektanta, uroczyście czy na wesoło: przekraczanie progu świata dorosłych może odbywać się na bardzo różne sposoby. Film towarzyszy czwórce dwunastolatków - Sharon, Tomowi, Moishy i Sophie - w ich przygotowaniach do bar micwy lub bat micwy. W krytyczny i ironiczny sposób przygląda się żydowskiej tradycji i jej interpretacjom, kwestionuje znaczenie rytuałów inicjacyjnych i próbuje zgłębić proces dojrzewania.
Wiedeń. Przy stole nad ciastkiem i kawą siedzą trzy stare damy. Na pierwszy rzut oka zwykłe rodzinne spotkanie wnosi w kwestii przeszłości strategię opowieści i milczenia. Wspomnienia oscylują wokół kontekstów społeczno-politycznych: czy zachowalibyśmy się inaczej, gdyby historia dwudziestego wieku potoczyła się innymi torami? Każda z krewnych reżyserki inaczej zapamiętała zdarzenia wojenne: jedna przeżyła Oświęcim, druga była socjalistką i pomagała w podziemiu, a trzecia zachowała się milcząco wobec brunatnej władzy, tak jak większość Austriaków.