Próżny prezenter telewizyjny i ufolog z małego miasteczka próbują odkryć pochodzenie rzekomych kosmitów, wywołując w kraju burzę wątpliwości i masową zmianę przekonań.
Tragikomiczne przygody czterdziestoletniego playboya, ulubieńca wszystkich i miejskiej legendy, który walczy nieustająco z rzeczywistością, próbując uchwycić sens własnego istnienia we współczesnym świecie.
Młody mężczyzna sabotuje próbę jasełek, aby uniemożliwić grupie ekscentrycznych rodziców i nauczycieli wyrzucenie z przedszkola syna swojej dziewczyny.
Sara traci dom i środki do życia. W desperacji kradnie samochód, który staje się jej schronieniem. Odkrywając jego zawartość, zakochuje się we właścicielu i wyrusza w podróż by przewartościować swoje życie.
Młoda ukraińska reżyserka teatralna rusza w głąb kraju poszukując współczesnego Hamleta. Jej sztuka staje się początkiem tworzenia intrygującego portretu młodego pokolenia Ukraińców naznaczonego przez wojnę i liczne polityczne wstrząsy.
Zilustrowana pięknymi zdjęciami opowieść o współczesnej wsi i jej nietypowych mieszkańcach, których dzieli spora różnica wieku, a łączy silne przywiązanie do ludowej kultury. "Ziemia" to soczysty dokument, a jego rytm wyznaczają przyroda i regularnie zmieniające się krajobrazy. Jego twórcy potrafią dostrzec piękno nieoczywistych aspektów wiejskiego życia, nie boją się mocnych montażowych zestawień. Równie ważna jak obraz jest w tym filmie muzyka, towarzysząca bohaterom podczas kluczowych wydarzeń w życiu i pomagająca uporać się z towarzyszącymi im emocjami.
Filmowa podróż po peryferiach szybko rozwijającej się stolicy Etiopii Addis Abeby. W imponujących, powolnych, panoramicznych ujęciach obserwujemy krajobraz czterech urbanizujących się terenów położonych na wschód od miasta, zwanego w języku Oromo Finfinnee. Poznajemy topografię, architekturę i codzienne życie mieszkańców wioski Dingaja, socjalnego osiedla Bole Arabsa, kondominium Ayat i ogrodzonej społeczności CCD Homes. To cztery różne przestrzenie, które ukazują głębokie społeczne przemiany zachodzące dziś w Etiopii. Oddzielone są od miasta głęboką szczeliną, jaką są Wielkie Rowy Afrykańskie (Great Rift Valley), będące geograficzną i administracyjną granicą między miastem a wsią, a także symbolem przepaści między życiem miejskim i wiejskim. To również źródło konfliktów między miejską Amharą, dominującym politycznie Tigrayem i rolnikami Oromo. Przejście przez Great Rift Valley i osiedlenie się po ich drugiej stronie oznacza decyzję o zmianie przyszłego charakteru kraju – rezygnacji z wiejskiego, analogowego stylu życia na rzecz miejskiego, cyfrowego i przemysłowego. Film jest alegoryczną opowieścią o ekspansywnej dynamice miejskiej turbomodernizacji i o urbanizacji afrykańskich społeczeństw na skraju wojny domowej. Dokumentuje wiejsko-miejską transformację przestrzeni i jej konsekwencje dla wspólnego życia ludzi. Jest też częścią prowadzonego przez reżysera projektu badania społeczno-geograficznych peryferii miejskich, które rozpoczął w Teheranie i za który otrzymał już kilka nagród.
Dokument o Antoninie i Janie Żabińskich. Przed wojną kierowali warszawskim zoo, w którym podczas okupacji dawali schronienie licznym zagrożonym, głównie Żydom.
Filmowa antologia grozy, w skład której weszły nowelki inspirowane podaniami ludowymi. Na czas seansu przenosimy się do świata, gdzie królują zabobony. Tutaj urzeczywistniają się najdziksze fantazje i najczarniejsze koszmary. Po lasach grasują dzieci o głowach jak arbuzy, a pod ziemią gnieżdżą się zielonoskóre i długonose gobliny. Wiedzę i potęgę można zdobyć poprzez zjedzenie trzech trupich serc, a uleganie cielesnym pokusom nieuchronnie prowadzi do zguby.
"Książę i dybuk" to filmowa podróż śladami Michała Waszyńskiego, autora wielu znanych przedwojennych filmów z Eugeniuszem Bodo, reżysera mistycznego, żydowskiego "Dybuka", a także producenta hollywoodzkich hitów z Sofią Loren i Claudią Cardinale. Film Niewiery i Rosołowskiego stara się rozwikłać tajemnicę Waszyńskiego, który w życiu często zmieniał swoją tożsamość i pisał od nowa własną biografię. Ludzie, którzy mieli okazję się z nim zetknąć, zapamiętali go jako: dystyngowanego arystokratę, notorycznego kłamcę, Żyda - wiecznego tułacza oraz homoseksualistę i męża włoskiej hrabiny w jednej osobie.
Rozważania nad ludzkim dążeniem do zbadania tego, co egzotyczne: połączenie amatorskiego materiału filmowego ze stworzoną na potrzeby filmu eksperymentalną ścieżką dźwiękową techno. Podążamy za grupą turystów, którzy dzielą się osobistymi nagraniami wideo z egzotycznych miejsc, takich jak: Indie, Kuba, Etiopia, etc. Profesjonalny operator filmowy ani fotograf nie uchwyciłby miejsc masowo odwiedzanych przez turystów w tak świeży sposób, jak te amatorskie filmy. Film skłania nie tylko do przyjęcia perspektywy outsidera, ale i – w jej ramach – niemalże psychodelicznego stanu ciągłego niezrozumienia. W jaki sposób możemy prawdziwie poznać przedstawicieli odległych kultur? Czy porozumienie między nami jest w ogóle możliwe? Czy turystyka jest zagrożeniem dla krajów uboższych, czy może jest to wciąż tylko system podróżowania? Co nastąpi po erze masowej turystyki? Czy rzeczywiście można poczuć się jak miejscowy w Afryce i podtrzymywać długoterminowe przyjaźnie poprzez wielokrotne podróże? Czy jest to, najzwyczajniej, kolejne złudzenie ery globalizacji? Film nie jest doświadczeniem konwencjonalnych grupowych wycieczek, ale próbą zrozumienia ludzi, którzy decydują się szukać relacji ze światem w ramach przyjętej struktury – turystyki. Wszyscy jesteśmy turystami.
Na brzeg Wisły wychodzą dwie młode syreny. Rzucają się w wir namiętności i nocnego życia Warszawy lat 80., lecz ich prawdziwa natura nie pozwala o sobie zapomnieć.
Hala warsztatowa warszawskiej firmy sprzątającej MPO zamienia się w scenę dla najbardziej znanego w świecie polskiego teatru - Nowego Teatru, a praca robotników zostaje zastąpiona pracą aktorów. Podczas gdy kamera powoli przemieszcza się po hali, role obserwatorów i aktorów, praca oraz performans, praktyka i teoria wciąż oscylują wokół siebie. W swoim dziele Daniel Kötter przygląda się zmianom w pojmowaniu przestrzeni publicznej w postkomunistycznej Polsce.