Oddział komandosów dostaje zadanie uwolnienia z rąk partyzantów w południowoamerykańskiej dżungli amerykańskich polityków. Na miejscu okazuje się, że ich przeciwnikiem będzie drapieżca z kosmosu.
24 listopada 1971 D.B. Cooper porwał samolot Boeing 727 i wyskoczył z niego na spadochronie, kradnąc 200 tys. dolarów w gotówce, będących własnością linii lotniczych. Były komandos i agent ubezpieczeniowy wyruszają na poszukiwanie Coopera. Obydwaj twierdzą, że znają prawdziwą tożsamość przestępcy oraz miejsce jego pobytu
Dwóch czarnych łowców nagród przyjeżdża do małego miasteczka w pogoni za bandytami. Pod nieobecność szeryfa, postanawiają przejąć jego stanowisko, wbrew woli białej społeczności.
Pewien młody dobrze zapowiadający się rewolwerowiec - Nobody, czczący pewnego starego wyśmienitego rewolwerowca - Jacka Beauregarda, postanawia z nim konkurować. Jednakże Jack marzy tylko o emeryturze ...
Gator McClusky otrzymuje wiadomość, że jego brat został zamordowany, ale wszyscy milczą. Postanawia zawrzeć układ z władzami, że pomoże im zdemaskować nieuczciwego szeryfa, który zabił jego brata. W 1976 roku powstał sequel w reżyserii Burta Reynoldsa pt. "Gator".
Czasy wojny secesyjnej. Banda Apaczów grasuje na pograniczu USA i Meksyku, dokonując licznych napadów i mordów. Major Dundee (Charlton Heston) otrzymuje polecenie schwytania Apaczów "żywych lub martwych". Żeby tego dokonać proponuje wolność za udział w przedsięwzięciu uwięzionym żołnierzom Konfederacji. W pościgu za bandą Indian narusza terytorium Meksyku i wdaje się w lokalny konflikt z regularnymi oddziałami francuskimi cesarza Maksymiliana.
30-letni Val Xavier, niespokojny duch, który od 15-tego roku życia zarabiał jako gitarzysta w nocnych klubach, przyjeżdża do małego miasteczka w stanie Missisipi. Miła żona szeryfa, Vee Talbot, oferuje mu nocleg w akurat wolnej celi miejscowego aresztu a także załatwia pracę w miejscowym sklepie. Val ma pomagać właścicielce, Lady Torrance, w zastępstwie jej złożonego ciężką chorobą męża. Stopniowo między obojgiem rodzi się uczucie, zazdrośnie obserwowane przez Carol, nimfomankę, dziewczynę z najlepszej rodziny w miasteczku. Kiedy o romansie dowiaduje się Jabe, mąż Lady Torrance, tragedia jest nieunikniona. Wielu pisarzy ma na swoim biurku rękopis, nad którym stale pracuje, zmieniając wątki i fragmenty, by uchwycić to, co najbardziej ulotne - wspomnienie młodości. Podobnie było w przypadku Tennessee Williamsa, którego sztuka "Battle of Angels", wystawiona w 1939 roku, pojawiła się, przerobiona, ponownie na deskach teatralnych Broadway'u jako "Orpheus Descending", by w końcu znaleźć się na ekranie jako duszna, mroczna wizja amerykańskiego Południa, w filmie "Jak ptaki bez gniazd". Jednak w zamyśle reżysera nie miał to być tylko powrót do wspomnień. Sidney Lumet pragnął nadać swoim bohaterom wymiar bardziej uniwersalny. Dlatego zdecydował się na realizację zdjęć w Nowym Jorku, by tu, tworząc serię obrazów odnoszących się do mitologii, a jednocześnie zawierających się w granicach literackiego pierwowzoru, stworzyć wspaniały, głęboko humanistyczny i pełen żaru film, obraz stworzonego przez ludzi piekła na ziemi. Jego atmosferę podkreśla dodatkowo znakomita muzyka i zdjęcia, a także kreacje aktorskie. [Filmoteka Narodowa]