Sześć kobiet łączy wspólny "przyjaciel" - szaleństwo, które nawiedza nas wszystkich, skłaniając do dostrzeżenia prawdy, odważnych decyzji i wprowadzenia zmian w życiu.
Sebastián, charyzmatyczny oszust uwodzący kobiety, postanawia "przejść na emeryturę. Jednak wszystko zmienia się, gdy na jego drodze staje tajemnicza Carolina – kobieta, która wystawi go na największe niebezpieczeństwo w jego karierze.
Saúl Armendáriz, homoseksualny zapaśnik-amator z El Paso, zyskuje międzynarodową sławę po stworzeniu postaci Cassandra. W trakcie tego procesu wywraca do góry nogami nie tylko świat wrestlingu, ale także własne życie.
Z prowadzonych przy obiedzie rozmów o przyszłości sielskiej farmy oliwek, którym towarzyszą śmiech i ważne wyznania, wyłania się obraz skomplikowanych relacji rodzinnych.
Neil i Alice Bennett wypoczywają wraz z rodziną na luksusowych wakacjach w Meksyku. Kiedy jeden z krewnych zakłóca spokój, na pierwszy plan wysuwają się wrzące napięcia.
Jessica jedzie do Bogoty, by odwiedzić swoją siostrę. Na miejscu zaczyna prześladować ją metaliczny huk - jakby z wnętrza ziemi, który zaskakuje w najmniej spodziewanych momentach jej podróży po Kolumbii.
Pracoholik Will zostawia swoje monotonne życie w Los Angeles, by spełnić ostatnie życzenie dziadka: zwiedzić najsłynniejsze miejsca w stolicy Meksyku i zakochać się.
Rodzinna wycieczka na plażę zamienia się w koszmar, kiedy Servando i Alicia, uparta ciotka Almy, rozpoczynają przesadzoną rywalizację o przejęcie kontroli nad Gwiazdką.
W pięknej willi trwają uroczystości weselne Marian i Alana. Gdy bogacze się bawią, w mieście zaczyna wrzeć. Biedota się buntuje. Rebelianci atakują weselników.
Carlos Reygadas opowiada o małżeństwie, które decyduje się żyć w otwartym związku i stopniowo prowadzi swoją relację na skraj przepaści. W główne role – szalejącego z zazdrości Juana i jego zaangażowanej w romans z Amerykaninem partnerki Esther – wcielili się sam reżyser i jego żona Natalia López. Na ekranie towarzyszą im ich własne dzieci, Rut i Eleazar Reygadas. "Nasz czas" nie ma jednak nic wspólnego z ekshibicjonizmem. Intymne są w nim przede wszystkim pytania o relacje i pasja, z jaką twórca dzieli się nimi z widzami. Akcja filmu rozgrywa się na meksykańskiej prowincji, w rodzinie zamożnych farmerów, którzy łączą ciężką pracę na ranczu z zamiłowaniem do sztuki. Obserwując walczące zwierzęta i zmagających się ze sobą ludzi, Reygadas pokazuje, jak kultura tworzy tamę dla instynktów, jak przekuwa pożądanie, agresję i namiętność w muzykę czy film. Ale wskazuje też na zagrożenie, jakim dla związków jest dziś technologia. Łatwość podróżowania i dostęp do różnych form komunikacji kuszą obietnicami innych miłości, innego życia. Tytułowy "nasz czas" ma więc u Reygadasa wymiar i prywatny, i szerszy wymiar społeczny.